Strava på friskvårdsbidrag

D i U

Aktiv medlem
Jag vet att det redan finns en tråd nånstans men orkade inte leta upp den, men hur gör man för att få strava på friskvårdsbidraget? Jag använder iOS, vilka köpbevis etc vill epassi ha? Få igenom liftkort var inga problem alls.

glitch

Aktiv medlem
Jag ha mailat supporten och bett om ett pdf kvitto. Du behöver ha belopp, datum, organisationsnummer och det ska framgå att det är betalt och du som är köparen typ.
Men tydligen kunde man få fram infon också när man loggat in nånstans under sitt abbonemang.

D i U

Aktiv medlem
Hm ok, org nummer hos strava då eller? Belopp borde dom kunna få genom en skärmdump på min banksida?

D i U

Aktiv medlem
Kom på att man får ju ett kvitto till mailen från appstore att man gjort ett köp med datum,pris och vilken app det gäller, borde inte de räcka?

Kom på att man får ju ett kvitto till mailen från appstore att man gjort ett köp med datum,pris och vilken app det gäller, borde inte de räcka?
Kolla gärna det kvittot. Jag betalade via app store, men det galna var att på kvittot framgick ingenstans att det var Strava utan bara vilket paket hos Strava som köpts.

D i U

Aktiv medlem
Tommy: men borde dom inte nöja sig med att man köpt ett paket för en godkänd app då?

Jonatan: tack för tips!

Tommy: men borde dom inte nöja sig med att man köpt ett paket för en godkänd app då?

Jonatan: tack för tips!
Problemet var att det inte alls stod någonstans att det gällde en träningsapp, ännu mindre Strava.

På kvittot från Apple stod endast ”All Three Packs (Automatic Renewal)”. Jag uppmärksammade Strava om detta och förhoppningsvis är det åtgärdat nu.

I mitt fall kontaktade jag Strava och fick ett kvitto av dom. Detta har nu behandlats hos Benify och ersättning är på g.

D i U

Aktiv medlem
Problemet var att det inte alls stod någonstans att det gällde en träningsapp, ännu mindre Strava.

På kvittot från Apple stod endast ”All Three Packs (Automatic Renewal)”. Jag uppmärksammade Strava om detta och förhoppningsvis är det åtgärdat nu.

I mitt fall kontaktade jag Strava och fick ett kvitto av dom. Detta har nu behandlats hos Benify och ersättning är på g.
Aha ok, borde heller inte va helt främmande för epassi om strava. Jag har mailat dom också.

Celleequie

Ny medlem
Har epassi med, har mailat deras support för just denna frågan. De sa att de inte kunde föra in kvitton från ej svenska företag. Jobbar för en kommun om de kan spela roll

Jonatan F

Aktiv medlem
Ah, skumt, hade problem med ride with GPS för mejl-underlaget inte var ett kvitto utan bara någon sammanställning. Däremot på hemsidan var det komplett kvitto. Men det verkar lite klurigt. Står inget hos Apple att de skulle ha mer info på hemsidan än i kvittomejlet.

soddamarre

Aktiv medlem

Du banade väl vägen för mig då. Tack för det! :) Jag skickade bara in mailkvittot från apple, det funkade.

gavin_gadget

Aktiv medlem
Någon som kan delge momsen på en årsprenumeration på 529 kr? Den finns inte på mailkvittot. Köpte via ngn popup från appen. Kvitto verkar inte heller finnas via hemsidan eller play store...

Som kvitto använde jag "this is your receipt" mailet som jag fick från Strava när jag betalade. Bifogade även transaktionsinformation från banken som pdf.

Utländsk kvitto =0% Moms och som organisationummer kan man skriva STRAVA.

Detta var genom Benify.

gavin_gadget

Aktiv medlem
Som kvitto använde jag "this is your receipt" mailet som jag fick från Strava när jag betalade. Bifogade även transaktionsinformation från banken som pdf.

Detta var genom Benify.
Perfekt, jag har klippt ut den bilden men visste inte vad jag ska skriva som moms. Men då kan jag skriva 0kr. Tack!

Vänsterbacken

Aktiv medlem

Detta var genom Benify.
Du fick mejl från strava alltså? Det enda "kvittot" jag fått är från Google play.

Enligt telefonsamtal med Benify ska dock det plus skärmdump på kontoutdrag räcka. Vi får väl se.

sub_sonic

Medlem
Riktigt kass med ePassi :(
Inget Zwift, inget Strava, inget Skistar. Så kass.
Och inte får vi skicka in kvitton manuellt heller längre :(

Peter A

Medlem
Har inte läst tråden till fullo, men jag har fått ersättning via Benify och skickade en skärmdump från Paypal för varje månad.

stigfinnare

Aktiv medlem
Riktigt kass med ePassi :(
Inget Zwift, inget Strava, inget Skistar. Så kass.
Och inte får vi skicka in kvitton manuellt heller längre :(
Jag mailade epassi innan årsskiftet och fick följande svar: ”Fr.o.m. 2021-01-01 beviljar vi köp av appar från Google Play och App Store och vi håller på och ser över bestämmelserna med er arbetsgivare i dagsläget”

Så jag tror att det just nu handlar om arbetsgivaren snarare än epassi?

sub_sonic

Medlem
Jag mailade epassi innan årsskiftet och fick följande svar: ”Fr.o.m. 2021-01-01 beviljar vi köp av appar från Google Play och App Store och vi håller på och ser över bestämmelserna med er arbetsgivare i dagsläget”

Så jag tror att det just nu handlar om arbetsgivaren snarare än epassi?

Jasså? Intressant. Jag mailade med ePassi i december och då sa de att det var pga att det var utländska företag. Men tack då ska jag testa igen!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer