Kolla gärna det kvittot. Jag betalade via app store, men det galna var att på kvittot framgick ingenstans att det var Strava utan bara vilket paket hos Strava som köpts.Kom på att man får ju ett kvitto till mailen från appstore att man gjort ett köp med datum,pris och vilken app det gäller, borde inte de räcka?
Problemet var att det inte alls stod någonstans att det gällde en träningsapp, ännu mindre Strava.Tommy: men borde dom inte nöja sig med att man köpt ett paket för en godkänd app då?
Jonatan: tack för tips!
Aha ok, borde heller inte va helt främmande för epassi om strava. Jag har mailat dom också.Problemet var att det inte alls stod någonstans att det gällde en träningsapp, ännu mindre Strava.
På kvittot från Apple stod endast ”All Three Packs (Automatic Renewal)”. Jag uppmärksammade Strava om detta och förhoppningsvis är det åtgärdat nu.
I mitt fall kontaktade jag Strava och fick ett kvitto av dom. Detta har nu behandlats hos Benify och ersättning är på g.
Har epassi med, har mailat deras support för just denna frågan. De sa att de inte kunde föra in kvitton från ej svenska företag. Jobbar för en kommun om de kan spela roll
Du banade väl vägen för mig då. Tack för det! :) Jag skickade bara in mailkvittot från apple, det funkade.Problemet var att det inte alls stod någonstans att det gällde en träningsapp, ännu mindre Strava.
På kvittot från Apple stod endast ”All Three Packs (Automatic Renewal)”. Jag uppmärksammade Strava om detta och förhoppningsvis är det åtgärdat nu.
I mitt fall kontaktade jag Strava och fick ett kvitto av dom. Detta har nu behandlats hos Benify och ersättning är på g.
Säg till om du får något annat svar!Ingen lösning? Det måste gå att få till. Hur många svenska träningsappar finns det liksom ...
Perfekt, jag har klippt ut den bilden men visste inte vad jag ska skriva som moms. Men då kan jag skriva 0kr. Tack!Som kvitto använde jag "this is your receipt" mailet som jag fick från Strava när jag betalade. Bifogade även transaktionsinformation från banken som pdf.
Utländsk kvitto =0% Moms och som organisationummer kan man skriva STRAVA.
Detta var genom Benify.
Du fick mejl från strava alltså? Det enda "kvittot" jag fått är från Google play.Som kvitto använde jag "this is your receipt" mailet som jag fick från Strava när jag betalade. Bifogade även transaktionsinformation från banken som pdf.
Utländsk kvitto =0% Moms och som organisationummer kan man skriva STRAVA.
Detta var genom Benify.
Japp, det stämmer!Du fick mejl från strava alltså? Det enda "kvittot" jag fått är från Google play.
Enligt telefonsamtal med Benify ska dock det plus skärmdump på kontoutdrag räcka. Vi får väl se.
Jag mailade epassi innan årsskiftet och fick följande svar: ”Fr.o.m. 2021-01-01 beviljar vi köp av appar från Google Play och App Store och vi håller på och ser över bestämmelserna med er arbetsgivare i dagsläget”Riktigt kass med ePassi :(
Inget Zwift, inget Strava, inget Skistar. Så kass.
Och inte får vi skicka in kvitton manuellt heller längre :(
Jag mailade epassi innan årsskiftet och fick följande svar: ”Fr.o.m. 2021-01-01 beviljar vi köp av appar från Google Play och App Store och vi håller på och ser över bestämmelserna med er arbetsgivare i dagsläget”
Så jag tror att det just nu handlar om arbetsgivaren snarare än epassi?