Sambal Oelek
Aktiv medlem
Strava
Funkar för mig. Nu iaf. Förut hade de någon update på gång som gjorde att det inte funkade. Får se nu imorrn om det muppat ur igen eller om det klarade sig denna gången ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NLC sa:Hoppas det kommer något bra ut av den genomgången, typ segment area gatekeepers eller liknande med lokalt förankrade personer som kontinuerligt kan hjälpa till att städa.
geologen sa:NLC sa:Hoppas det kommer något bra ut av den genomgången, typ segment area gatekeepers eller liknande med lokalt förankrade personer som kontinuerligt kan hjälpa till att städa.
Det låter som en otroligt dålig idé!!!
Finns ingen anledning att ändra dagens system.
NLC sa:geologen sa:NLC sa:Hoppas det kommer något bra ut av den genomgången, typ segment area gatekeepers eller liknande med lokalt förankrade personer som kontinuerligt kan hjälpa till att städa.
Vi har väl olika syn på saken helt enkelt, men nog behövs det något för att öka kvalitén på segmenten - dels för att göra dem säkrare både för cyklister och andra användare av segmentsträckan men också smartare så att man slipper 4-5 varianter av samma segment.
.A. sa:NLC sa:geologen sa:NLC sa:Hoppas det kommer något bra ut av den genomgången, typ segment area gatekeepers eller liknande med lokalt förankrade personer som kontinuerligt kan hjälpa till att städa.
Vi har väl olika syn på saken helt enkelt, men nog behövs det något för att öka kvalitén på segmenten - dels för att göra dem säkrare både för cyklister och andra användare av segmentsträckan men också smartare så att man slipper 4-5 varianter av samma segment.
Vem avgör vad som är bra kvalitet? Jo, det gör vi användare. Ett dåligt segment kommer inte cyklas och ett farligt segment kan flaggas. En bra funktion är att segment kan gömmas. Då slipper man se de dåliga ;-)
Strava vore ingenting utan användare som skapar segment. Det är styrkan i ett användardrivet system. Svagheterna finns där också, men det är helt fel att tänka sig någon domare som godkänner segment. Strava är dessutom redan lokalt förankrat. Det går inte att skapa segment utan att ha cyklat sträckan. Vem är bäst lämpad att bedöma segment?
Om det är en aktivitet utan distansdata så ser man tyvärr ingen puls. Iaf inte i Android appen. Grafen visas bara med distans på x-axeln och alternativ att välja tid på x-axeln finns inte.kl65 sa:Hej
Nån som vet varför pulsdata inte visas i min telefon
( samsung ), dock i kompisens iPhone.
Synkar från garminconnect till strava.
Skiljer det på Android-appen ?
Leif
Lingon sa:Hur går det till när segment blir dolda? Har märkt att många gamla klassiska segment häromkring på sistone förpassats ner till listan av "hidden segments" där även dom flaggade segmenten finns.
Har segmenten ett bäst före datum? 5 år, sen åker dom ner bland dom dolda? :D
NLC sa:.A. sa:NLC sa:geologen sa:NLC sa:Hoppas det kommer något bra ut av den genomgången, typ segment area gatekeepers eller liknande med lokalt förankrade personer som kontinuerligt kan hjälpa till att städa.
Vem avgör vad som är bra kvalitet? Jo, det gör vi användare. Ett dåligt segment kommer inte cyklas och ett farligt segment kan flaggas. En bra funktion är att segment kan gömmas. Då slipper man se de dåliga ;-)
Strava vore ingenting utan användare som skapar segment. Det är styrkan i ett användardrivet system. Svagheterna finns där också, men det är helt fel att tänka sig någon domare som godkänner segment. Strava är dessutom redan lokalt förankrat. Det går inte att skapa segment utan att ha cyklat sträckan. Vem är bäst lämpad att bedöma segment?
Visst är Strava användardrivet men att inte kika på hur andra communities (t.ex. open source) utan istället köra någon slags polsk riksdag fungerar tror jag inte är den bästa lösningen. Ett upplägg där t.ex. flaggningar av segment först granskas av någon lokal Strava-användare tror jag funkar bättre än att någon i SF.
Ett dåligt segment kan dessutom mycket väl cyklas, om än av misstag, så att förlita sig på något naturligt urval tror jag inte på och så länge inte Strava stödjer att filtrera segmentsökningar på t.ex. längd eller "popularitetet" utan bara på namn och/eller område spelar det ju inte någon roll hur välycklat ett segment är - sökningen blir ändå havregrynsgröt. Utan sirap.
.A. sa:Jag tycker det är en avsevärd skillnad mellan open source och segment i Strava. Open source syftar till fungerande kod, medan segment i Strava enbart mäter aktivitet. Vem ska vara Segment-führer i Stockholm? Ju fler segment desto bättre. Alla segment passar inte alla.
görveln sa:.A. sa:Jag tycker det är en avsevärd skillnad mellan open source och segment i Strava. Open source syftar till fungerande kod, medan segment i Strava enbart mäter aktivitet. Vem ska vara Segment-führer i Stockholm? Ju fler segment desto bättre. Alla segment passar inte alla.
Tycker det beror på vad de ska göra. Möjligt att det har blivit bättre (i så fall hur?) men det har ju tidagare funnits en massa segment över nestan samma sträcka, ibland är namnet dårligt och ibland är tracken dårlig. När det fortfarande lagades automat segment så var det i en del områden flera helt olika segment med samma dårliga namn och en del segment var rätt meningslösa. Den enda som kan göra ändringar är den som lagade segmentet.
För att få ordning på allt detta tror jag att det är bra om det fanns ett system där någon eller några kunde fixa till segmenten så att de blev någorlunda bra. Man kan ju ha en diskussion om vad som ska göras.
Det handlar väl inte om att ta bort fristående segment som några inte gillar utan att få ordning på de som finns.
Henrik83 sa:Fast om du tar Gömmaren som exempel så har ju samtliga SBR-sträckor försvunnit från södra delen av skogen. Det som finns kvar är ju bara segment som ligger längs svart-vita spåret. I Flottsbro har man släckt Azerbadjan, Träramp, Två träpall & övriga ESS-sträckor m.fl. Sjukt kasst.
Henrik83 sa:Fast om du tar Gömmaren som exempel så har ju samtliga SBR-sträckor försvunnit från södra delen av skogen. Det som finns kvar är ju bara segment som ligger längs svart-vita spåret. I Flottsbro har man släckt Azerbadjan, Träramp, Två träpall & övriga ESS-sträckor m.fl. Sjukt kasst.
gerrardsdobbar sa:Segmentet verkar inte försvunnit, heller. Jag hittar den via Doogal-länken ovan, och jag ser den listat bland mina KOMs i Strava, men den finns inte i explorer. Får se om den dyker upp när man cyklar där i vår.
http://www.scarletfire.co.uk/how-to-tell-if-someone-used-digital-epo-to-cheat-on-strava/NickPick sa:Kan man detektera gps-fusk på något vis?
Henrik_E sa:http://www.scarletfire.co.uk/how-to-tell-if-someone-used-digital-epo-to-cheat-on-strava/NickPick sa:Kan man detektera gps-fusk på något vis?
NickPick sa:Henrik_E sa:http://www.scarletfire.co.uk/how-to-tell-if-someone-used-digital-epo-to-cheat-on-strava/NickPick sa:Kan man detektera gps-fusk på något vis?
Exakt vad jag letade efter. Tack!
Hörde att man kunde fuska med att sätta gpsen på sparläge 3sek sedan forskade jag lite i det.NLC sa:NickPick sa:Henrik_E sa:http://www.scarletfire.co.uk/how-to-tell-if-someone-used-digital-epo-to-cheat-on-strava/NickPick sa:Kan man detektera gps-fusk på något vis?
Exakt vad jag letade efter. Tack!
But why??
+100NLC sa:Jag hade gärna sett att man kunde filtrera sin dashboard för att sortera ut/fram olika typer av aktiviteter, som t.ex. att slippa se Zwiftandet.