Strul Shimano Nexus 3

Strul Shimano Nexus 3
IMG_20230513_153242.jpg
Det går att växla under 1:an så ingen siffra syns i rutan för växlarna. Växlar jag till 2an eller 3an hoppar den tillbaka till 1an men håller jag emot den på 2an eller 3an så går den där. Är det bara att slänga eller går det fixa?

Strul Shimano Nexus 3
Hej! Det kan inte var växelvajern som är av? Jag skulle nästan hoppas på det, får det går ju att åtgärda. Om det är någon fjäder eller något "mothåll" i reglaget skulle jag inte lägga möda på att försöka laga det.

Strul Shimano Nexus 3
Visa bilaga 625439Det går att växla under 1:an så ingen siffra syns i rutan för växlarna. Växlar jag till 2an eller 3an hoppar den tillbaka till 1an men håller jag emot den på 2an eller 3an så går den där. Är det bara att slänga eller går det fixa?
Det låter som ett klassiskt symptom på ett kasst reglage, precis som batavus var inne på. Så det är nog bara att byta till ett nytt reglage eller hela växelslingan ner till indikatorn

Strul Shimano Nexus 3
Tack för hjälpen! Tänkte bara om det hade funnits något snabbt sätt att fixa eftersom det går att köra på rätt växel men den hoppar ner en växel om man släpper. Men är det bara köpa på biltema eller finns det olika sorter?

Tillbaka
Topp