stulen Kona i lund

cuboid

Aktiv medlem
stulen Kona i lund
Min cykel blev stulen i Lund på klostergården i fredags/natten till 30 september.

Specs:

Ram: Kona Explosif 18 tum (blå färg)
Framgaffel: Marzoochi All Mountain III, 130 mm, 2005 års modell
Vevparti: Shimano LX Hollowtech II, alla klingor ersatta med E Thirteen G-Ring
Styrlager: FSA Orbit (dock osäker på exakt modell)
Styrstam: Kore Lite 3 (svart, logo/text borta)
Styre: Easton riser, glömt exakt modell
Handtag: Yeti Lock-on

Framhjul: Mavic CrossRide (svart)

Baknav: Hope Bulb Rear Disc Gun Metal 32h 6-Bolt (grå)
Bakfälg: Mavic 321 XM Disc 32h Black (219)
Ekrar bak: DT Swiss Spokes Champion Stainless PG Black 2mm
Däck fram och bak: Continental, minns ej modell pga ilska.

Kedjespännare: Surly Singulator (svart)

Broms bak: Avid BB7 Mechanical Dic Brake 160 mm skiva
Broms fram:Avid BB7 Mechanical Dic Brake 185 mm skiva
Bromshandtag: Shimano Deore M510 (silverfärg)

Antagligen är den redan transporterad ut i europa men tips eller liknande tar jag tacksamt emot på: henrik.linden (at) gmail.com

Bilagor

• DSC00028.jpg
    DSC00028.jpg
    82.6 KB · Besök: 62
Senast redigerad av en moderator:
stulen Kona i lund
Va tråkigt.:-(

Dubbelt talibanstraff på tjuven.
Jag håller utkik i Genarp och Köpenhamn

/J

stulen Kona i lund
Min cykel som blev stulen i Lund i våras/sommras återfanns av polisen i Eslöv någon månad senare.
Så se till att polisanmäla den om inte redan gjort och ta en tur till Eslöv och leta.

Ska hålla ögonen öppna om jag ser den!

stulen Kona i lund
Fyfan, jag har mina på balkomgen på klostergården... Stog den ute?
Ser jag en SSad explosif i Lund så tacklar jag... ;) Hoppas den kommer tillbaka! Hade nån stulit ännu en hoj av mig så vet jag hur sur och ledsen jag hade blivit!

stulen Kona i lund
jonzén (fd burner) skrev:
-------------------------------------------------------
> jaha, så jan säljer sin ram under annat namn? :P

:-)

/J

stulen Kona i lund
Fan vad tråkigt! Var stod den och hur var den låst? Jag har hojen på balkongen på KG, nån annanstans vågar jag inte.
Har du varit ute och kollat i buskarna? Kanske fyllegrej, igår morse hängde en cykel i trädet utanför mitt köksfönster...

stulen Kona i lund
jonzén (fd burner) skrev:
> jan: det var denna jag tänkte på.
> http://www.blocket.se/vi/9086138.htm?ca=10_s var
> bara ett skämt..

jo jag förtod att det var ett skämt, men dock inte vilken hojpa du symftade på.:-)

Den på blocket är ett fynd för 10000:-
Min nuvarande Explosif ser lite annorlunda ut än den som säljs på Blocket(jag har bättre gaffel, bromsar och hjul..m.m). Sen är ju min inte till salu. Annars hade den ju varit
bra för cuboid som gillar SS:-)

/J

stulen Kona i lund
fy fan .. håller med ser ut att vara den cykeln på pricken! Hoppas det här slutar bra! och tjuv bakom lås och bom!

Verkar vara kontantkort till numret.. ger inget på hitta eller eniro :-(

stulen Kona i lund
blocket annonsören har fått en vink om eventuellt köp av cykeln nu.
Får väl se om han nappar i morgon:-)

då kan vi samla Lunds happyister för en "förhandling"

natti natti

stulen Kona i lund
Jag håller tummarna för dig att det är din hoj och att ni är ett gäng som på ett varierat och fantasifullt sätt påpekar det olämpliga i det han gjort och att ni på det viset också uttrycker er besvikelse över hans handlande.

stulen Kona i lund
ja det är klart du ska ringa Polisen!

Och skulle nu dom vara trötta som vanligt så hör av dig så får vi som är i stan åka och hämta den!!

Edit: Har du bevis på ramnumret? för annars blir det svårt för polisen att agera, annars så ring på annonsen seriöst så du får reda på var han är och åk dit och hämta den.

Ta med någon polare "som cykelexpert" så du kan trycka killen och ta cykeln.

stulen Kona i lund
har inget ramnummer eller liknande för idenitifikation. tyvärr.

och nu när jag har ringt polisen blir det väl svårt för mig att åka och hämta den själv.

skulle vara om de ringer tillbaka och säger att de inte bryr sig.

stulen Kona i lund
Polisen lär inte agera. Har mycket klent förtroende för rättssamhället i dag. Skulle inte sitta och rulla tummar och vänta på att Polisen agerar. Stämm träff, åk dit, försäkra dig om att det är din cykel och hämta tillbaka den.

Nu kommer jag få alla moral kärringar på mig, he he.

Pat

stulen Kona i lund
cuboid skrev:
> och nu när jag har ringt polisen blir det väl
> svårt för mig att åka och hämta den själv.

Det är inget att bry sig om. Vad ska killen göra, anmäla den stulen när du hämtat den?

Agera spekulant och hämta hem din cykel

stulen Kona i lund
Hoppas verkligen det ordnar sig. Tjuven kan ju inte vara Einstein precis som sätter ut en så hyfsat unik hoj på Blocket.

Följande citat dyker upp i huvet när det pratas om att "förhandla" :)

"What now? Let me tell you what now. I'ma call a coupla hard, pipe-hittin' niggers, who'll go to work on the homes here with a pair of pliers and a blow torch. You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

/Johan

stulen Kona i lund
Håller med när polisen kommer lär cyklen va borta för länge sen. Tänk ändå att den konan säljs löjligt billigt, folk kommer köpa den utan att titta på den.

-Åke

stulen Kona i lund
Ring försäkringsbolaget också, de kommer vara betydligt mer på än polisen. Ring sedan och bestämm en tid och plats med säljaren.

Efter det så ringer du till polisen igen och säger att du kommer ta tillbaka cykeln då och då. Skiter de i dig då med så är det bara att konvertera till anarkism.

stulen Kona i lund
JLarsson skrev:
> Ni tror väl inte att killen dyker upp ensam?

Det behöver ju inte cuboid heller göra, jag hänger gärna med och hämtar.

stulen Kona i lund
Låter otroligt intressant det där. Försiktigt, försiktigt, så den misstänkte tjyven inte drar sig ur affären.

Känner igen känslan, blev av med en cykel tidigt i somras och i fredags var det någon som snott framhjulet till min pendlarcykel. Inga dyra grejer, men onödigt. Och fruktansvärt irriterande och ingen att ta ut ilskan på. Bara att bita ihop och köpa nytt utan någon köpa-nytt-glädje.

Olidligt spännande, hoppas vi får en upplösning med lyckligt slut, för Cuboid alltså. Helst med tjyven inom lås och bom (jag vet, jag fantiserar).

stulen Kona i lund
JayJ skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ni tror väl inte att killen dyker upp ensam?
>
>
> Det behöver ju inte cuboid heller göra, jag
> hänger gärna med och hämtar.

Hytter du med kryckan då? :)

stulen Kona i lund
Vi ska inte sammla ihop ett gäng på 100 cyklister? Någon får vara spekulant och då inte cuboid om han är känd av tjyven. Sen resten kommer när kontakten är knuten. Då cuboid får chans att kolla upp om cyklen är hans.

stulen Kona i lund
Säljaren har inte svarat än på mailet från min kompis. När han svarar kmmer min kompis bestämma en mötesplats med honom.

Ska se till att ni får reda på om det går i lås.

/J

stulen Kona i lund
Inom lås och bom går ju att ordna. Om ni köper ett bygellås och låser fast tjuven i en stolpe med låset runt halsen så är det bara att lägga upp kontonummer så sätter jag in en 50-lapp för att sponsra i alla fall en del av låset =)

stulen Kona i lund
Ring inte polisen. Pga. av tidigare erfarenheter så skiter polisen i småsaker som detta. Vi bor i Sverige, eller hur? Om du har möjlighet, så fråga säljaren om du kan få kolla på cykeln m.m. Om det inte går, så tja, ring polisen och hota säljaren att du ska polisanmäla honom.

stulen Kona i lund
nej nej nej, hota inte med Polisen för då försvinner hojjen för alltid! Om tjuven förstår att han är påkommen lär han ju dumpa den.

stulen Kona i lund
plumse: Jo, som SISTA alternativ så är att hota /ringa polisen en bra ide. Som jag sa, så ska han ju verka vara intresserad av cykeln osv. o kolla på den. Om det inte funkar så...

stulen Kona i lund
Det har hänt att polisen varit intresserade av den här typen av "återtagningar". Det har varit med på nyheterna på TV, så ring lokalTV och några tidningar också så blir nog polisen lite mer alerta.

stulen Kona i lund
plumse skrev:
> Inom lås och bom går ju att ordna. Om ni köper
> ett bygellås och låser fast tjuven i en stolpe
> med låset runt halsen så är det bara att lägga
> upp kontonummer så sätter jag in en 50-lapp för
> att sponsra i alla fall en del av låset =)

tyvärr räknas väl det som olaga frihetsberövande, så de sätter fel folk i klistret.

stulen Kona i lund
rikard skrev:
> Det har hänt att polisen varit intresserade av
> den här typen av "återtagningar". Det har varit
> med på nyheterna på TV, så ring lokalTV och
> några tidningar också så blir nog polisen lite
> mer alerta.

ja har sertt nåt sånt här i stan oxå.nån snubbe kände igen sin hoj på nån liten skada på gaffeln, o väntade utanför pressbyrån tills tjuven kom ut, upplyste honom om läget, o när tjuven inte va med på noterna ringde målsägaren polisen, o cykeln kunde återföras till sin rätta ägare. då sa tjuven att han faktiskt varit på väg för att lämna hojjen, men varit tvungen att stanna på pressbyrån på vägen

stulen Kona i lund
synd att man har ett jobb som tar tid.
plus att man inte har nerver av stål så man hade kunnat styra upp värsta konfrontationen med polisbackup a la hollyood, utan att det märks att man är 100% vansinnig.

gah

får tänka mer när jag slutat jobba

stulen Kona i lund
TigerMale skrev:
> tyvärr räknas väl det som olaga
> frihetsberövande, så de sätter fel folk i
> klistret.

Jo, jag vet =(
Tyvärr står ju rättsväsendet i de flesta fall på förövarens sida. Tycker trots det att mitt förslag är helt ok. De dj*vla svinen borde efter fastlåsning få brallorna nerdragna och arslet planterat i en hink fylld med krabbor

Tillbaka
Topp