Stulen Moots

imrog

Aktiv medlem
Stulen Moots
Nån som blivit av med en MOOTS??? Kan maila mig här..Kan kanske ha info om den.
Bara skicka ett PM .

Edit av the_TnT: Inte SKRIKA i rubriken, tack.

Senast redigerad av en moderator:
Stulen Moots
Så skall det se ut!

Fast jag är nyfiken på vad som föranledde frågan. Hoppas bara vi inte kommit dit där man är misstänkt för stöld bara för att man hojjar på en fincykel. Men hur som helst, hoppas att detta reds ut!

Stulen Moots
Vad är det engelsmännen säger: nyfikenhet dödade katten.. "Måste bara få testa en MOOTS!"
I en värld av icke cykelintresserade torde det ha passerat obemärkt.

Stulen Moots
Grymt! jag var orolig för att cykeln helt enkelt var så fin att bara ägaren använde den trodde du att den var stulen. Min erfarenhet säger att så fina cyklar utanför deras egentliga miljö sällan ägs av dem man tror skall äga dem. Ungefär som att de Ferraris, bentlys och super-audis som finns här i Hovås inte ägs av någon som skulle kunna hantera dem om de trampade på gasen ;)

Men om du vet att den är stulen så borde det ju inte vara så jobbigt att hitta ägaren. Har vederbörande inte sett till att föra in den i polisens register skulle jag personligen lämnat in den och hållit tummarna. Men du är ju bevisligen snällare än jag i detta fallet och letar aktivt upp rättmätig ägare. Bra karma!

Stulen Moots
Det är en Cinco och framtriangeln har målats. Jag har inte importerat den, men det borde gå att ta reda på vem de skickade ramen till och om originalägaren har skickat in garanti-registreringen.

Stulen Moots
Ja fixien i Årsta.
Ingen i fixie maffian kände till den...Eller sakna den så det är väl fine...

Men i detta fall.
finns det en GM, Som ägaren kan rikta kraven mot.

I allafall erlagd sjr. om det är ett försäkringsärende.

Imrog

Stulen Moots
Jag har den inte.....
Har jag inte sagt....

Den är i förvar..
Och GM=GärningsMannen är gripen...

Allt utrett och klart???
Skulle tro i början av nästa vecka är allt löst..
Om gud vill och lite tur,,,

Stulen Moots
Vad är oklart???
Polisen tog en kille .
Tog cykeln i förvar...

Daner jobbar på det..
Och det vore väl kul om ägaren får tillbaka cykeln....
Är väl inte värre än så...

Ingen skulle bli gladare än jag.

Stulen Moots
Men varför trodde ni att den var stulen? Att framtriangeln är ommålad må vara jäkligt misstänkt i våra ögon men att polisen syr in en snubbe på de grunderna låter lustigt. Jag ser fram mot hela storyn.

Stulen Moots
Äh lägger ner , blir att jag får gå i försvar..
För jag inte kan lägga fram allt...

Jag kan säga diarienummer ram nummer vem GM. är...
Vilka som grep han?Vilken tid
Känns inte riktigt att lägga ut alla uppgifter här????!?!??!!

Eller??????

Åter kommer..Om det blir ett lyckligt slut

Stulen Moots
Min analys:

Imrog är polis och har tagit en bov/pundare/cykeltjuv och sett att han har ett unikum i garaget. Imrog vill hitta ägaren så att inte ovan nämt slödder skall få behålla mootsen.

min gissning bara.

Stulen Moots
Jag väntar svar från Moots ang. vem ramen hade levererats till och vem som har skickat in garanti-registrering innan vi tar det till MTBR.

Moots hade en forum på deras gamla hemsida men det finns inte längre.

Stulen Moots
imrog skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är oklart???
> Polisen tog en kille .
> Tog cykeln i förvar...
>
> Daner jobbar på det..
> Och det vore väl kul om ägaren får tillbaka
> cykeln....
> Är väl inte värre än så...
>
> Ingen skulle bli gladare än jag.

Varför gå i försvar? Jag bara undrade vad som hade hänt, det var så luddigt beskrivet. Personuppgifter om "GM"o dyl är jag inte intresserad av det minsta. Och one less cykeltjuv är alltid bra!

Stulen Moots
Det tar inte långt att kolla igenom garaget för en som har inte haft fast adress på flera år. En målade Cinco utan femtielva par konstig-monterade barends passar inte så värst bra som pundarhoj, eller hur?

Stulen Moots
captain8track skrev:
> vad gjorde snuten i hans garage från första
> början? är ju inte direkt något dom gör på
> vanliga svenssons...

Vem har sagt nått om ett garage??? Det var Atlas teori...
I kriminologi!!! Får man väl inte gå på teorier... ;-)
Kanske kommer senare i kursen...

Han vart tagen på gatan...... punkt slut.....

Roger

Stulen Moots
Nu har jag kollat cykeln och fastställd varifrån den köptes. Väntar återkoppling från butiken i USA och hoppas att han kan leda oss till ägaren.

Stulen Moots
När jag kom in i förvaringsrummet och såg cykeln visste jag direkt att det var byggd av Ventana. Dekalerna hade tagits bort från ramen, men det stod "Moots" på både styrstammen och sadelstolpen så någon antog att ramen också var från Moots.

Först trodde jag att det var en El Saltamontes, men ramen saknades en headbadge och både gaffeln och BB höjden var lite för högt för att vara en vanligt 4"-5" El Salt.

Det enda dekalen som var kvar på ramen bekräftade att ramen hade byggts av Ventana, men sådana dekaler är inte standard på ramar som jag får därifrån. När jag kollade lite närmare på komponentvalet blev det klar för mig att cyklen var en Dreamride Fully som hade byggts av Lee Bridgers i Moab, Utah.
1) Dreamride säljer både Ventana och Moots.
2) Dreamride specficerar egen geometri för cyklar som byggs av Ventana men som kallas för "Dreamride Fully".
3) Dreamride bygger oftast med CK headsets och nav, Marzocchi gafflar och Mavic fälg.
4) Lee tycker att WTB MotoRaptor 2.4 däck är bland de bästa för Moab.

När jag fick tillgång till internet jag kollade på Dreamride.com och hittade vad jag trodde kunde vara cykeln ifråga. Vad tycks?

Idag:
DSC06503.jpg ht=480

Nybyggd:
jackfully2.jpg

Idag:
DSC06508.jpg ht=480

Nybyggd:
fullyties.jpg

Jag skrev till Lee och förklarade situationen. Det visar sig att cykeln är en av bara 3 i världen med denna färgkombinationen, så Lee tog kontakt med den han hade sålt den till (som bodde då i UK). Ägaren bor numera i Stockholm och cykeln hade stulits från hans lägenhet för några veckor sedan. Han trodde aldrig att han skulle se den igen.

Gissa om han blev glad när jag ringde honom!

Nu återstår det bara att informera försäkringsbolaget och polisen. Håll tummarna, det här är inte över ännu, men det har alla förutsättningar att sluta bra.

Stulen Moots
Polisen har tagit in cykeln från en hemlös knarkare och förvarat den. Det var imrog som tipsade mig om det. Den från polisen som har hand om ärendet har haft min kontaktinformation ett bra tag nu men inte kontaktat mig.

cactuz skrev:
> Också finns det de som påstår att polisen inte
> gör ett bra arbete!

Tillbaka
Topp