13 Maj 2007
Återigen så har man varit på Södra med kameran, de största målet va att dokumentera spåret så just idag blev de inte mycket action. Dock några åkbilder, men även 15 bilder på själva spåret. Till veckan har jag förhoppningar på att få tag i en kamera samt en helmetcam till det så kan jag filma en tur i DH-spåret. Kommer även en bild på nya spåret som verkar bli väldigt trevligt! Nåja, bilderna från idag!
Här är vårat DH-spår, och det är här vi startar!
Men glöm inte bort att starta bara, även fast det är vacker utsikt!
Nåja, efter att ha rullat en liten bit från starten så kommer vi in i första skogspartiet.
Där är de visst en svängd brant, lite svårt att få med sig farten men det funkar efter lite träning.
Sett nerifrån, första branten.
En liten stepdown, lite större än vad bilden visar men helt lugnt ändå.
Sedan ska vi åka lite skrå på klippor, svårt att få med sig farten över dom två små guppen som finns där men man tar sig över och bakom krönet väntar....
...en liten brygga! Hönsnät ska på så den inte bli så hal.
Efter att ha trampat en bit ska man svänga över till några klippor.
Efter en del trampande till så kommer vi till banans dropp, ca. 1.5 meter "högt".
Vidare från droppet till den svåra delen på banan! Sundsvalls stenparti. Här sett uppifrån ser det lugnt ut.
Men! Det är en hel del stökigare än vad bilden ovan visar, såhär ser det ut genom hela partiet ungefär.
Okej, nu har vi kört stenpartiet! Lite efter att ha åkt lite skrå och svängt nästan 180 grader så kommer vi in till sista delen på banan. Dom här rötterna har många underskattat!
Efter dom rötterna kommer vi till sista branten och den gör nog rätt för sitt namn som brant.
Hela banan avslutas med en berm ut från branten.
Sedan är det ett litet sluthopp, själva slutet på banan är inte spikad så de är inte värt att fota en tom gräsplätt. ;)
Nåja, det blev lite åkning idag också, några få bilder.
En liten stepdown som har byggts, inte det som är i själva banan utan bara för skoj skull! Jag visar hur man kör den.
Möller vill visa att droppet i DH-spåret inte är så omöjligt, de funkar till och med med HT!
Stenpartiet, två bilder som visar att det faktiskt går att köra. Såklart är det jag själv som kör det! :)
Såhär kör man sista bermen...eller...kanske inte. Men den körs i alla fall!
// Fischer