Lucashadell
Medlem
Suomi Tyres Routa TLR
Tänkte köpa mig ett par dubbdäck, någon som har för/nackdelar med 124 eller 248 dubbar i däcken? Finns det någon bra anledning att ha färre?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
När man trillar på asfalt så inser man också hur enormt stor skillnaden är med några centimeters deformations-zon som i skogen.Det är den vägen vi alla går. Allt går så bra så bra utan dubbdäck - tills plötsligt den dagen framhjulet helt försvinner under dig på ett underlag du tyckte såg helt ok ut.
Det gör ont att ramla, särskilt när man börjar bli gubbe.
/Blårumpa
Japp!Någon som har testat att köra det tubeless?
Hur är däcket då? ?Japp!
Fungerar alldeles utmärkt.
Jag fick inte att fungera TL, de tappade luften efter några timmar. Försökte några gånger men gav upp och stoppade in en slang.Någon som har testat att köra det tubeless?
När jag sökte så hittade jag inte deras hemsida (utan att ha letat jättenoga dock) så det kanske är så. Deras egna sida borde ju komma upp om man söker "Suomi tyres".Hörde även ett rykte någonstans att Suomi hade konkat.
Wikiped "until rising energy prices and material costs forced it to filed bankruptcy in 18 April 2023"När jag sökte så hittade jag inte deras hemsida (utan att ha letat jättenoga dock) så det kanske är så. Deras egna sida borde ju komma upp om man söker "Suomi tyres".
Det är enklare att köra med slang jämför med att tvätta däcket med diverse rengöringsmedel och slipa med slippapper för att efter det kanske bara funkar som TL.du kanske missade att tvätta bort det feta släppmedlet på däckets insida?
slanglöst med problem; tvätta däcken invändigt!?
har hittills gjort slanglöst utan mankemang; häll i guckan och kör. tätt direkt. bombolonis tretummare körde jag två år utan gucka innan mikroporer i sidorna gjorde att jag hällde i stans. men sen hör man talas om att folk svär ve och fasa över läckande däcksidor där man till och med ger upp...happyride.se
Vad väger dom som är för slang?Kan passa på att skriva detta här om någon skulle söka på info om Suomi Ruota.
Beställde ett par Suomi Routa TLR 35-622 från Bikeshop. När jag fick hem dem så stod det "Tube type" på förpackningen. Artikelnumret på förpackningen skulle dock vara slanglösa däck enligt Suomi tyres hemsida. Frågade dem om detta och fick svaret:
"Hi,
We don’t made TLR in any Routa models currently, they are all Tube Type"
De verkar alltså ha slutat göra TLR-Routa, men utan att uppdatera info på hemsidan, och utan att byta artikelnummer, och infon verkar inte ha nått ut till butikerna (i alla fall inte till Bikeshop.se).
Noterade det på deras hemsida i veckan också att deras E-Bike version inte är TLR vilket den var förut medans det vanliga iaf fortfarande har TLR som en logga på produktbilden dock ingen info om det i produkttexten.Kan passa på att skriva detta här om någon skulle söka på info om Suomi Ruota.
Beställde ett par Suomi Routa TLR 35-622 från Bikeshop. När jag fick hem dem så stod det "Tube type" på förpackningen. Artikelnumret på förpackningen skulle dock vara slanglösa däck enligt Suomi tyres hemsida. Frågade dem om detta och fick svaret:
"Hi,
We don’t made TLR in any Routa models currently, they are all Tube Type"
De verkar alltså ha slutat göra TLR-Routa, men utan att uppdatera info på hemsidan, och utan att byta artikelnummer, och infon verkar inte ha nått ut till butikerna (i alla fall inte till Bikeshop.se).