Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sup sa:Jag har en Team XF 29 Issue och en XP 939 (hårt uppgraderad), båda storlek M. Jag är 173 cm. Jag kan inte så mycket om geo men dom är inte så flacka fram som andra. Men båda är mycket lätta och kvicka XC-MTB. Riktigt bra på att klättra uppför. Jag är supernöjd. Som någon sa tidigare så sök på detta forumet. Det finns många SUP-åkare.
sanfar sa:Sup sa:Jag har en Team XF 29 Issue och en XP 939 (hårt uppgraderad), båda storlek M. Jag är 173 cm. Jag kan inte så mycket om geo men dom är inte så flacka fram som andra. Men båda är mycket lätta och kvicka XC-MTB. Riktigt bra på att klättra uppför. Jag är supernöjd. Som någon sa tidigare så sök på detta forumet. Det finns många SUP-åkare.
Har inte dom 71grader HTA som typ alla andra Superior?
såkket sa:sanfar sa:Sup sa:Jag har en Team XF 29 Issue och en XP 939 (hårt uppgraderad), båda storlek M. Jag är 173 cm. Jag kan inte så mycket om geo men dom är inte så flacka fram som andra. Men båda är mycket lätta och kvicka XC-MTB. Riktigt bra på att klättra uppför. Jag är supernöjd. Som någon sa tidigare så sök på detta forumet. Det finns många SUP-åkare.
Har inte dom 71grader HTA som typ alla andra Superior?
XF beroende modell kommer med 100, 120 eller 130mm slag på gaffeln och har 71, 70 eller 69 grader HTA (även STA blir flackare ju längre slag i och med att man bara höjer fronten, reach borde också bli kortare och stacken högre)
XP kommer väl bara med 100mm slag och 71 grader HTA?
XF kommer ju med ZS styrlager så den går ju att sätta offsetlager i om man vill slacka ut den.
XP har IS så den går inte att göra så mycket åt mer än att byta gaffel.
Besv sa:Ni som kör på SUP hur tycker ni storlekarna passar?
Kollar på Superior Team XF 29 och är i övre spannet för M som 177. Ngn som provat både M och L i min längd?
Spännande, undrar om det är samma på din och min, om det är den på bilden så står det ju att den passar nå vissa mått, hittar ingen uppgift på det måttet på min cykel. Är det den på bilden du beställt? Tog du den från någon svensk återförsäljare? Du har ingen bild på hur din blev. Håller på och testar lite med kortare styrstam och nu letar jag ett styre med lite raise.Jag har ett angleset från Superstar Component. Gick från 71 till 69 grader gaffelvinkel. Mycket nöjd med den uppgraderingen! Känns stabilare nerför.
Nej än så länge sover hon själv.Ingen soffbild?
Plastcykel och plåtflaska, haha ;)Visa bilaga 444048
Hallå! Här är min pärla, skulle dock vilja ha lite flackare gaffelvinkel. Gillar när det är bökigt i skogen och har förstått att det kan bli ännu roligare. Någon som flackat vinkeln på dessa och kan ge tips eller råd. Verkar finnas lite olika alternativ . Mvh Jerry
Bästa kombon?Plastcykel och plåtflaska, haha ;)
Du får mäta övre del samt undre del. Även mäta styrhuvudet. Jag beställde ett T7-2 EC44/ZS56 100-110mm Taper Steerer som passade min cykel. Jag har en Superior XF Team Issue Di2 från 2018. Har ingen bra närbild nu men kan lägga upp en imorgon.Spännande, undrar om det är samma på din och min, om det är den på bilden så står det ju att den passar nå vissa mått, hittar ingen uppgift på det måttet på min cykel. Är det den på bilden du beställt? Tog du den från någon svensk återförsäljare? Du har ingen bild på hur din blev. Håller på och testar lite med kortare styrstam och nu letar jag ett styre med lite raise.
Du får mäta övre del samt undre del. Även mäta styrhuvudet. Jag beställde ett T7-2 EC44/ZS56 100-110mm Taper Steerer som passade min cykel. Jag har en Superior XF Team Issue Di2 från 2018. Har ingen bra närbild nu men kan lägga upp en imorgon.
Tack för bra info! hittade en spec och det ser ut som om vi kan ha samma. Min är en xf 999 tr -19. Var mest nyfiken på helhetsbild för att se om man kunde se förändringen. Har du upplevt några nackdelar? Har du originalstyre och stam? Bifogar specen, du är nog kunnigare än mig.Du får mäta övre del samt undre del. Även mäta styrhuvudet. Jag beställde ett T7-2 EC44/ZS56 100-110mm Taper Steerer som passade min cykel. Jag har en Superior XF Team Issue Di2 från 2018. Har ingen bra närbild nu men kan lägga upp en imorgon.
Svårt att se skillnad på gaffelvinkel på bild tycker jag men ska ordna lite bilder. Jag har inte orginalstyre eller stam på cykeln. Orginal satt det en styrstam som var 100mm och ett 760mm styre. Nu har jag en stam som är 80mm med 6° lutning neråt samt ett styre på 740mm. Cykeln upplevs mer stabil nerför samt i stökigare terräng. Inte samma oro för OTB.Tack för bra info! hittade en spec och det ser ut som om vi kan ha samma. Min är en xf 999 tr -19. Var mest nyfiken på helhetsbild för att se om man kunde se förändringen. Har du upplevt några nackdelar? Har du originalstyre och stam? Bifogar specen, du är nog kunnigare än mig.