Svartrace cykelvasan

fyrbåk

Aktiv medlem
Svartrace cykelvasan
Så var cykelvasan inställd i år igen och man är hänvisad till hemmavasan. Utom eliten då som får köra, men tveksamt om man kvalar in där..... Pallar inte hemmavasan igen med buggig skitapp utan klurar på att köra ordinarie banan - en lagom stund efter att eliten har startat så man inte riskerar att kränka dem redan i första backen. Är det görbart? Är tillräckligt stor del av banan öppen så man kan köra den utan att något lopp är igång?

nesvop

Aktiv medlem
Svartrace cykelvasan
Det kan nog vara avstängt samma dag som riktiga vasan går, men jag har iaf åkt ungefär samma sträckning som vasan när det inte varit lopp. Sträckningen ändras en aning när det inte är lopp pga. att själva loppet går genom några tomter som inte är öppna när det inte är lopp, men det är inga stora skillnader.

Manurhin2

Aktiv medlem
Svartrace cykelvasan
Den enda gången jag försökt cykla Cykelvasaleden i egen regi så var det mkt avstängt. Tror bla att dom sista milen blev asfalt. Oklart om vi cyklade rätt dock då mycket ter sig annorlunda mot när Cykelvasan går av stapeln.

ooms

Aktiv medlem
Svartrace cykelvasan
Ser i happys artikel att tävlingen med elitledet ska köras på kvällen torsdagen den 19 augusti, så de verkar nog vilja försvåra för ev ”svartrejsare” så gott de kan.

Klucken

Medlem
Svartrace cykelvasan
Den enda gången jag försökt cykla Cykelvasaleden i egen regi så var det mkt avstängt. Tror bla att dom sista milen blev asfalt. Oklart om vi cyklade rätt dock då mycket ter sig annorlunda mot när Cykelvasan går av stapeln.
Inga som helst problem att följa ordinarie sträckning nu för tiden.
På sin höjd är det ett par hundra meter som skiljer.
Går utmärkt att köra hela säsongen .

Martin_Akesson

Aktiv medlem
Svartrace cykelvasan

Såhär såg sträckningen ut 2012 men med tanke på att det sker en del uppdateringar så lär väl denna inte stämma så bra. Är det någon som har den senaste sträckningen som GPX?

Manurhin2

Aktiv medlem
Svartrace cykelvasan
Detta är nog 5-6 år sedan när frun absolut ville cykla hela sträckningen efter att ha cyklat halvvasan. Finns förbehåll för att jag navigerat fel dessutom.

Mr_H_G_Superman

Aktiv medlem
Svartrace cykelvasan
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer