Svartrace cykelvasan

fyrbåk

Aktiv medlem
Svartrace cykelvasan
Så var cykelvasan inställd i år igen och man är hänvisad till hemmavasan. Utom eliten då som får köra, men tveksamt om man kvalar in där..... Pallar inte hemmavasan igen med buggig skitapp utan klurar på att köra ordinarie banan - en lagom stund efter att eliten har startat så man inte riskerar att kränka dem redan i första backen. Är det görbart? Är tillräckligt stor del av banan öppen så man kan köra den utan att något lopp är igång?

Svartrace cykelvasan
Det kan nog vara avstängt samma dag som riktiga vasan går, men jag har iaf åkt ungefär samma sträckning som vasan när det inte varit lopp. Sträckningen ändras en aning när det inte är lopp pga. att själva loppet går genom några tomter som inte är öppna när det inte är lopp, men det är inga stora skillnader.

Svartrace cykelvasan
Som sagt, det krävs vissa resultat för att seeda sig till elitledet, det är inte bara att köpa en licens som vissa verkar tro...

Svartrace cykelvasan
Den enda gången jag försökt cykla Cykelvasaleden i egen regi så var det mkt avstängt. Tror bla att dom sista milen blev asfalt. Oklart om vi cyklade rätt dock då mycket ter sig annorlunda mot när Cykelvasan går av stapeln.

Svartrace cykelvasan
Ser i happys artikel att tävlingen med elitledet ska köras på kvällen torsdagen den 19 augusti, så de verkar nog vilja försvåra för ev ”svartrejsare” så gott de kan.

Svartrace cykelvasan
Den enda gången jag försökt cykla Cykelvasaleden i egen regi så var det mkt avstängt. Tror bla att dom sista milen blev asfalt. Oklart om vi cyklade rätt dock då mycket ter sig annorlunda mot när Cykelvasan går av stapeln.
Inga som helst problem att följa ordinarie sträckning nu för tiden.
På sin höjd är det ett par hundra meter som skiljer.
Går utmärkt att köra hela säsongen .

Svartrace cykelvasan

Såhär såg sträckningen ut 2012 men med tanke på att det sker en del uppdateringar så lär väl denna inte stämma så bra. Är det någon som har den senaste sträckningen som GPX?

Svartrace cykelvasan
Detta är nog 5-6 år sedan när frun absolut ville cykla hela sträckningen efter att ha cyklat halvvasan. Finns förbehåll för att jag navigerat fel dessutom.

Svartrace cykelvasan
Svartrace cykelvasan
Funderar på att köra Cykelvasan på min Tacx-trainer imorgon och starta samtidigt som eliten. Blir förhoppningsvis trevligt samtidigt som jag följer dem på tv:n. Bara ett problem... jag har ingen premiumprenumeration på Garmin (Tacx), vilket krävs för att cykla min egen GPX-fil!?. Vet någon hur jag kan runda detta? Något annat gratisprogam?

Svartrace cykelvasan
Go crazy
Cykelvasan.rDTg29n6Y75e92.40 km

Svartrace cykelvasan
Skulle det finnas något intresse att jag skapar banan och sätter upp en groupride på rgt/wahoo x ? Kan inte lova att jag grejar det och får nog meka nån timme för att få ihop det ..
Med 100 olika starka pacebotar borde det inte va så svårt att köra i samma takt som täten .. iom att man kör lvg i datavärlden ..

Svartrace cykelvasan
Skulle det finnas något intresse att jag skapar banan och sätter upp en groupride på rgt/wahoo x ? Kan inte lova att jag grejar det och får nog meka nån timme för att få ihop det ..
Med 100 olika starka pacebotar borde det inte va så svårt att köra i samma takt som täten .. iom att man kör lvg i datavärlden ..
Nu vill jag vara med, men jag har en Tacx och Garmin app. Antar att det då inte funkar.

Svartrace cykelvasan
Kommer köra ett svartrace på grus mot Erstavik istället.
Så kul är det inte att cykla trainer att jag gör det hellre än att cykla ute i finvädret.

Svartrace cykelvasan
Fixade en magic road av gpx filen ovan . Ingen aning på kvalitén på filen men körde den genom gpxmagic så förhoppningsvis är den ok .
När startar eliten imorgon? Så kan jag sätta upp en group ride som startar då .
Sätter även upp ett testevent till kl18 ikväll om nån vill testa. Tror man kan joina dom i efterhand och behöver inte va med i starten ..
Länk till test eventet i kväll kl18 som man får kopiera och söka efter i appen vid övriga event ..

Bilagor

• Screenshot_20230811_164744_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230811_164744_Samsung Internet.jpg
    177.9 KB · Besök: 50
Svartrace cykelvasan
Testlöpet såg ut att funka bra .
Startbacken va fan hård . Snitta nog över 10% och maxa 18% 200hm , jag körde från start till smågan . cobbelstone och regnskurar så tänk på däcktrycket och regnkläder ..
Kommer en ny eventlänk senare i kväll start 08.15 imorgon. Fippla med uppkoppling och nerladdning i tid för att inte missa starten för startbacken e nog nästan det ända intressanta på banan :)
Edit Tänkte sätta robotarna ftp mellan 180-380w .. borde väl passa ..?

Bilagor

• 20230811_180342.jpg
    20230811_180342.jpg
    603.9 KB · Besök: 80
Senast ändrad:
Svartrace cykelvasan
Testlöpet såg ut att funka bra .
Startbacken va fan hård . Snitta nog över 10% och maxa 18% 200hm , jag körde från start till smågan . cobbelstone och regnskurar så tänk på däcktrycket och regnkläder ..
Kommer en ny eventlänk senare i kväll start 08.15 imorgon. Fippla med uppkoppling och nerladdning i tid för att inte missa starten för startbacken e nog nästan det ända intressanta på banan :)
Edit Tänkte sätta robotarna ftp mellan 180-380w .. borde väl passa ..?
Fantastiskt bra! Nu ska jag installera RGT, så är jag med imorgon 8.15.

Svartrace cykelvasan
Snyggt! Tur jag tältar med flickan så jag har en ursäkt
Dålig ursäkt

cycling-smart-trainer-lowres-1000.jpg

Kan behöva kompletteras med

Ledsen om jag förstörde din ursäkt. Min ursäkt är att jag är för lat och dåligt tränad.

Tillbaka
Topp