Svenska Cykeldagarna?

Spindelbenen

Aktiv medlem
Svenska Cykeldagarna?
Tänkte tyvärr inte pallra mig till Falun någon eller några av dagarna eftersom jag ska jobba den helgen men ni som vill och kan bör ju kanske åka.

Senast redigerad av en moderator:
Svenska Cykeldagarna?
Slutet av november, 25 - 27. Därav mitt uttalande om att jag e tidigt ute.

Skulle vara kul om man var några som träffades där på mässan. Förhoppningsvis så finns det lite skojiga saker.

Svenska Cykeldagarna?
om jag bodde i falun kanske jag skulle titta förbi annars inte
tänk dig "på två hjul" mässan utan motorcyklar och du är klar på mindre än 60 minuter
och då har du ändå hunnit snacka skit med Lasse-Mange på Grahns i 30 min
ursäkta min negativa inställning för det skulle vara skoj med en riktig cykelmässa men cykelsverige ÄR för litet speciellt när "eliten"(de flesta här) antingen köper till inköpspris eller troligare handlar ifrån EU eller USA

Svenska Cykeldagarna?
Bra Dane, jag åker hur som helst, om alla tycker som Perry (även fast han säkert har rätt) så blir det ju ingen mässa alls till slut. Sen förstår jag dig Perry.
Ska bli kul att kolla på nya saker iaf tycker jag.

Svenska Cykeldagarna?
Tim - Du har alldeles rätt, men jag saknar förmågan att bara klaga i oändlighet över hur dåligt en situation är utan att åtminstone försöka att förbättra den.

Svenska Cykeldagarna?
Daner skrev:
-------------------------------------------------------
hur dålig en situation är utan att åtminstone försöka
att förbättra den.

Excactly my point!! Om ingen åker och kollar på mässorna så kommer mässorna inte att finnas kvar. Självklart ska man inte åka bara för denna anledning, man ska ju vilja se saker med, och hoppas att det ger något, iaf minst för att få låta ögonen njuta lite.

Som sagt, jag åker upp och om någon/några vill hänga på så är det bara att säga till. Blir ju billigare för alla om man delar på soppan med.

Någon som vet något om något inträde?? Det står inget på hemsidan. Men så är jag oerhört tidigt ute med ;o)

Svenska Cykeldagarna?
HEJ!

Helgen den 25-27 november arrangerar vi sveriges första riktiga cykelhelg med ett härligt utbud för alla cykelintresserade. Cykelmässan, sveriges största med i dagsläget över 40 utställare 26-27/11. Cykelgalan, sveriges första riktiga cykelfest den 26 november och cykeltinget, möjligheten att vara med och påverka framtiden för svensk cykel 26-27 november. Lugnet Cykelcross, är du 17 år eller äldre har du chansen att på lördag eftermddag kl. 16.05 den 26 november tävla i cykelcross. Mängder av andra aktiviter och happenings kommer att ske under helgen. För mer info kolla in www.faluck.com eller inom kort www.svenskacykeldagarna.se

Välkommen till en spännande helg i Falun!

MVH

Björn Stenberg
Evenemangsansvarig
Falu CK - För utveckling av svensk cykel!
023-82 778

Svenska Cykeldagarna?
Jag kanske hänger på, men det kan vi ta senare. Det står ju ingenstans om det kostar i inträde att gå och kolla på vad handlarna vill kränga. Vad säger du Stenberg, kostar det?

Svenska Cykeldagarna?
HEJ!

Att komma in på mässan kostar enbart 20 kronor/dag eller om man har biljett till Cykelgalan, sveriges första riktiga härliga cykelfest, som kostar 300 kr för mat,underhållning och dans, så gär man in gratis under bägge dagarna.

Varmt välkommen till Falun!

MVH

Björn Stenberg
Evenemangsansvarig
Falu CK - För utveckling av svensk cykel!
023-82 778

Svenska Cykeldagarna?
Tänkte studsa över dit o kolla. Alltid kul att kolla på massa cyklar o saker. Dan efter löning kanske man kan komma hem med något kul också =)

Svenska Cykeldagarna?
Och glöm inte att kolla på cyclocrosstävlingen som startar 16.05 på lördagen. 5 minuter efter att mässan stängt.

Passa på.

Svenska Cykeldagarna?
Ett par racers från Titus (Modena) och Kestrel (Talon SL)
En Turner Flux med SC32 gaffel och en Castellano Fango SS
Ramar från Cove, Maverick, Moots och kanske Titus (pink Racer-X till en känd tävlingscyklist)
Förhoppningsvis en Ventana El Capitán med Maverick DUC gaffel (om det kommer i tid, inte till salu)
Smått och gott from White Industries, Paul, Hadley Racing och WTB
Mycket från Thomson (dock inget nytt)
Lite från Ultimate
Lite från Alpha Q
De sista 3 nya Maxm sadelstolpar tills 2007
Lite överbliven lager från Oval
Produktinfo från många av mina tillverkare http://homepage.mac.com/drt/.Pictures/Senders/Brands.jpg

Svenska Cykeldagarna?
Såg att dom fått ut pressmeddelande nu. Verkar som vanligt bara vara dom vidsynta och pålitliga dalatidningarna som brytt sig om spektaklet...

Svenska Cykeldagarna?
Nu är det över... Jag kände inte igen sådär jättemånga happyiter.

Någon mer än jag som tyckte att hoppstyltorna och KMX kartarna var coola? Kan tänka mig många roliga användningsområden för dom...

Svenska Cykeldagarna?
nää..men de här hade jättekul...och till slut ryckte Öijer ifrån och vann.
S.

Bilagor

• nissan crossover falun.jpg
    nissan crossover falun.jpg
    63.8 KB · Besök: 21
Svenska Cykeldagarna?
Ja nu har man varit där, faktiskt mycket nytt att se för min del som varit borta från cykelsporten i nästan ett decennium, träffade oxo Anders Adamsson, min gamla idrottslärare :)

Daner, läste ditt inlägg för sent, sorry!

Svenska Cykeldagarna?
De där hoppstyltorna störde mest tyckte jag, hade varit coolare med hoppande BMX eller Trial ;)

Kul att se Cykelcity-Team, Falu CK, Phil, Daner, Jaguarverken med Giant Maestro cyklarna och och...
Kom hem med ny cykelmössa, vantar och neoprensockor till julklapp.

Svenska Cykeldagarna?
mejla mig gärna bilder som är tagna på Nissan Crossover till oijer@cyclocross.se
Om ni tillåter att dom visas på sidan www.cyclocross.se

annars så tar jag med glädje emot alla bilder på mig. även om dom inte får visas för andra.

Svenska Cykeldagarna?
R_C skrev:
-------------------------------------------------------
> De där hoppstyltorna störde mest tyckte jag, hade
> varit coolare med hoppande BMX eller Trial ;)
>
> Kul att se Cykelcity-Team, Falu CK, Phil, Daner,
> Jaguarverken med Giant Maestro cyklarna och
> och...
> Kom hem med ny cykelmössa, vantar och
> neoprensockor till julklapp.

Idag Söndag kl 12.30 så var det freestyle tävling inne på mässan och kl 15.00 var det höjdhoppstävling, med både BMX och trail cyklar. Även några dirt hojjar deltog... Så jag antar att du tyvärr missade det? Det var iaf väldigt skoj.

I övrigt tyckte jag helgen här uppe i Falun var underbar och galan var en Succé

Någon som har några coola bilder att visa upp från mässan?

Svenska Cykeldagarna?
...några bilder från mässan..

Bilagor

• crossover f 019 (Medium).jpg
    crossover f 019 (Medium).jpg
    94.1 KB · Besök: 18
  • crossover f 046 (Medium).jpg
    crossover f 046 (Medium).jpg
    78.1 KB · Besök: 14
  • crossover f 047 (Medium).jpg
    crossover f 047 (Medium).jpg
    86.9 KB · Besök: 15
  • crossover f 068 (Medium).jpg
    crossover f 068 (Medium).jpg
    83.6 KB · Besök: 13
Svenska Cykeldagarna?
Dan_dryer

Aj då det missade jag ;)
En sak som jag inte missade var den fina och goda saffranskaka som serverades på lördagsmorgonen i serveringen, mums och en bra start på eventet.

Svenska Cykeldagarna?
Hur gick det på prisutdelningen?

Att Ljungskog och Lövqvist blev årets cyklister har till och med Aftonbladet/TT skrivit om, men de övriga klasserna då?

Tillbaka
Topp