Sverigetempot 2016

Sverigetempot 2016
Fjärdebrunn sa:
Vilket intryck ni måste ha gjort killar!

Jag har verkligen försökt att rannsaka mig själv under den gångna månaden - har jag verkligen gjort, sagt eller skrivit något som är så till den milda grad klandervärt att denna enorma bitterhet kan anses rimlig... Men nej, jag kan verkligen inte se det.

Sverigetempot 2016
kitzblitz sa:
ohellstrom sa:
Fjärdebrunn sa:
Vilket intryck ni måste ha gjort killar!

Jag har verkligen försökt att rannsaka mig själv under den gångna månaden - har jag verkligen gjort, sagt eller skrivit något som är så till den milda grad klandervärt att denna enorma bitterhet kan anses rimlig... Men nej, jag kan verkligen inte se det.

Idiot! ;-)

Jaja, jag får väl cykla själv nästa säsong då... eller iallafall börja blogga på nåt språk eventuella medcyklister inte förstår... är det fler än jag här som pratar flytande danska?

Sverigetempot 2016
Bloggar du med ljudfiler på danska kan jag lova att jag inte begriper. För skriven danska kan några sådana löften inte utfärdas.

Sverigetempot 2016
För övrigt tycks jag inte vara den enda på happy som har en "melodramatisk" böjning... det är plötsligt ganska många som läst om (gissar jag, så förbannat många nytillkomna tittare är det väl knappast tal om i den här tråden) min RR sen igår.

Det är ju för all del inte vardagsmat att internetcykling utvecklas till rena såpoperan.

Sverigetempot 2016
"enorma bitterhet"? Jag har läst Ians berättelse mer än en gång och det är inte det intrycket jag får. Visst, det kan tyckas märkligt att inte nämna Toni eller Oscar en enda gång men det är inte en den typen av story han försöker skriva. Han vill få fram hur han kände sig och hur han upplevde loppet. Jag får intrycket av en kille som cyklat alldeles för mycket denna sommar och som verkar vara utbränd psykiskt. Det känns som om han egentligen inte var så sugen på loppet utan hellre hade varit hemma med frun.
Vi får väl se vad som kommer i del 2 men det skulle förvåna mig om det skrivs något surt om T&O.

Sverigetempot 2016
Fint Bengt! Kan tänka mig att han skriver ett och annat surt om oss, men håller med att han var mindre "taggat" än oss.

Ian var inte heller van med att cykla med andra, som ju kräver hela psykosociala kompetensen som det krävs.

Jag tyckte det var spännande och lärorikt att cykla med Ian. Och med Oscar. Och hela loppet :-)

Sverigetempot 2016
Jag antar att jag är färgad av det ganska utdragna karaktärsmord jag mottog på PM för över en månad sen, i förbindelse med att jag publicerade min RR. Så jag vet mycket väl vad han syftar på i sitt första stycke som omhandlar vad "andra" eventuellt kan ha haft för bevekelsegrunder för sina göranden och låtanden.

Men för all del, resten av berättelsen går ju ut på det du skriver bsandborgh, så det kan vara jag som tagit ut del 2 i förskott.

Sverigetempot 2016
ohellstrom sa:
Jag antar att jag är färgad av det ganska utdragna karaktärsmord jag mottog på PM för över en månad sen
Oj, hoppla! En aning ogenomtänkt att dömma något efter att man bara umgåtts på detta extrema sätt. Jag kan nämna flera personer, inklusive mig själv, som gjort och sagt mycket konstiga saker under långlopp. Sömnbrist ställer till mycket tokigheter!

Sverigetempot 2016
bsandborgh sa:
"enorma bitterhet"? Jag har läst Ians berättelse mer än en gång och det är inte det intrycket jag får. Visst, det kan tyckas märkligt att inte nämna Toni eller Oscar en enda gång men det är inte en den typen av story han försöker skriva. Han vill få fram hur han kände sig och hur han upplevde loppet. Jag får intrycket av en kille som cyklat alldeles för mycket denna sommar och som verkar vara utbränd psykiskt. Det känns som om han egentligen inte var så sugen på loppet utan hellre hade varit hemma med frun.
Vi får väl se vad som kommer i del 2 men det skulle förvåna mig om det skrivs något surt om T&O.

+1
Efter en del inlägg här i tråden så förväntade jag mig lite skandaler, var inget sånt i Ians berättelse. Tycker det är lite tråkigt med en del antydningar här.

Sverigetempot 2016
me.I.am sa:
bsandborgh sa:

+1
Efter en del inlägg här i tråden så förväntade jag mig lite skandaler, var inget sånt i Ians berättelse. Tycker det är lite tråkigt med en del antydningar här.

Jag har inga problem att erkänna att jag inte är helt objektiv... Som beskrivits ovan finns det en parallellhistoria utanför offentlighetens ljus som ger mig ett annat perspektiv på hänvisningar till exempelvis paranoia, rädsla, och "taste for the melodramatic".

Sverigetempot 2016
Har läst alla tre RR och får nog hålla med om att Ian ger de andra två en riktigt känga i första stycket. Hade han bara velat skriva om sig själv hade han inte skrivit på det sättet.

Oavsett så hanterar ju folk saker olika och det är inte mycket man kan göra. Bara att släppa det själv även om det är svårt, inte helt omöjligt att det som mycket annat går över med tiden.

Sverigetempot 2016
bsandborgh sa:
ohellstrom sa:
Jag antar att jag är färgad av det ganska utdragna karaktärsmord jag mottog på PM för över en månad sen
Oj, hoppla! En aning ogenomtänkt att dömma något efter att man bara umgåtts på detta extrema sätt. Jag kan nämna flera personer, inklusive mig själv, som gjort och sagt mycket konstiga saker under långlopp. Sömnbrist ställer till mycket tokigheter!

Håller med. Jag får känslan av att engelsmannen har svårt att hantera att hans irrationella beteende har beskrivits i text (kontrollbehov?). För min del är det mest komiskt att höra sådana historier, oavsett om de handlar om mig eller andra. Det är sådant som man så att säga får "bjuda på". I min värld är det dålig stil att vara så långsint som han verkar vara.

Sverigetempot 2016
Var tvungen att läsa igenom Oscars berättelse om natten ifråga och jag har ärligt talat svårt att inse hur man kan bli sur på den beskrivningen annat än om antingen berättelsen skulle vara ren lögn (vilket jag betvivlar) eller en viss engelsman behöver tagga ner. Vi får väl se vad del två innehåller. Det kan ju vara så att han hunnit bearbeta det och nyanserat sig från karaktärsmord.

Sverigetempot 2016
kitzblitz sa:
bigmollo sa:
Jag kan verkligen förstå om han är sur på Toni. Värre idiot får man leta efter.

+1! När jag är ute och cyklar hatar jag allt och alla och försöker vara så ohjälpsam som möjligt.

Nu tycker jag du är lite väl kategorisk och jag kan inte riktigt överblicka det hela - kan du inte ta och presentera i ett excelark?

Sverigetempot 2016
kitzblitz sa:
bigmollo sa:

+1! När jag är ute och cyklar hatar jag allt och alla och försöker vara så ohjälpsam som möjligt.
Det är alltså därför så många försöker att hålla sig undan din vrede genom att gömma sig bakom din rygg? Vilka luriga cyklister :)

Sverigetempot 2016
Ännu fler cyklister brukar vara räddare än så och helt enkelt släppa Tonis rygg. I synnerhet vet man att man ligger i riskzonen när farten går över 40 km/h. Då är han riktigt sur. ;-)

Sverigetempot 2016
nieves sa:
kitzblitz sa:
bigmollo sa:

Det är alltså därför så många försöker att hålla sig undan din vrede genom att gömma sig bakom din rygg? Vilka luriga cyklister :)

Toni är uppenbar missförstådd i Stockholmsområdet - när han ligger och bombar i 40+ är han som snällast och gladast så då är det helt safe att plocka fram en chokladbit och bara åka med :)

Sverigetempot 2016
Oh well... det är ju tråkigt att han har cyklat genom hela Sverige och egentligen inte velat ha vårt sällskap. Det är svårt att utläsa andras känslor.. jag kan iallfall inte påminna mig att han nånsin sa rätt ut att han var omotiverad eller på annat vis hade direkta problem (utöver hans dåliga händer).

Att han inte hade studerat rutten eller logistiken speciellt noga är i efterhand tydligt men där och då kunde det lika gärna skyllas trötthet. Får säga att det heller inte är den första tanken som slår mig att en i min grupp skulle ha gett sig up på +2000km cykling utan att kolla upp vart vi ska... På något vis utgår man ifrån att alla som väljer att cykla i tätgruppen är där för att de vill och har någon form av övertygelse att de kan.

Sverigetempot 2016
På min ena axel sitter en småktig, ocharmerande djävul och försöker få mig att skriva dumheter och skvaller, men nej, det blir ingen gladare av.

Mitt blogginlägg representerar min version, även om det givetvis innehåller en del förskönande omskrivningar och naturligt nog utelämnar en del detaljer om oss allihop. Trots angrepp på min person och mitt uttrycksätt efter publicering har inte ens Ian kunnat komma med direkta anmärkningar på fakta.

Sverigetempot var inte alltid lätt och det var inte alltid skönt. Precis som förväntat. Men på nån jävla vänster var det alltid vackert. Det är ju smått sjukligt att vara så förtjust i misär som jag är, men det är väl det som ska till för att man ska välja att cykla Sverigetempot.

Sverigetempot var en fantastisk upplevelse och det hoppas jag att det var för alla deltagare. Jag är fortsatt villig att cykla långt tillsammans med andra, men härmed varnas för att eventuella incidenter kan komma att beskrivas i skrift. Om inte annat anges innan start kommer jag dessutom alltid att skynda mig i mål. That's it. Det brukar bli riktigt trevligt.

Sverigetempot 2016
Kapitel två gav ju i alla fall ingen "offentlig avrättning" av övriga medlemmar i tätgruppen utan snarare ett fortsatt mörkande.

Sen tycker jag du ska heder av att motstå frestelsen att driva sandlådskrig. Sådana har sällan gjort något för att driva världen framåt.

Sverigetempot 2016
Charmen med långloppen är ju just att man går in i mörka perioder och får kämpa mot sig själv och ibland mot andra. Det är ett socialt experiment av hög klass att hålla ihop en grupp under sån påfrestning.

Sverigetempot 2016
bigmollo sa:
Charmen med långloppen är ju just att man går in i mörka perioder och får kämpa mot sig själv och ibland mot andra. Det är ett socialt experiment av hög klass att hålla ihop en grupp under sån påfrestning.

Man kanske ska akta sig så inte nästa längre brevet blir en realitydokusåpa i TV3...

Sverigetempot 2016
Hm, undrar om det verkligen skulle slå. Kalla det fördomar, men jag tror inte riktigt randonnörer utgör normalt dokusåpamaterial.

Sverigetempot 2016
NLC sa:
bigmollo sa:

Man kanske ska akta sig så inte nästa längre brevet blir en realitydokusåpa i TV3...

De får åka till Stoccolmo om det ska göras "bra tv".

När #teamhc är ute och åker i den smutsiga södern är gräset grönt, solen skiner och flaggorna vajar i vinden :)

Sverigetempot 2016
GoranS sa:
Kapitel två gav ju i alla fall ingen "offentlig avrättning" av övriga medlemmar i tätgruppen utan snarare ett fortsatt mörkande.

Sen tycker jag du ska heder av att motstå frestelsen att driva sandlådskrig. Sådana har sällan gjort något för att driva världen framåt.

+1

Om Ian bara hade gett tusan i att a) skicka idot-PM till Oscar och b) i första blogginlägget först säger att det ska handla om hans resa och inget annat och sedan i förbifarten sågar medresenärernas karaktärer vid fotknölarna kanske man skulle se annorlunda på det. Har man inget snällt att säga kan man gott hålla det för sig själv - även om det bränner på tungan och vill ut.

Tillbaka
Topp