Sverigetempot 2021

Sverigetempot 2021
Är det någon som vet exakt vilka datum som loppet kommer att starta 2021? SAS erbjuder nu gratis ombokning av flyg så jag tänkte se om jag kan flytta fram min flygbiljett till nästa år. Troligtvis bättre för motivationen än att få pengarna tillbaka...

Vi har nu spikat startdatumen för 2021 till 1, 2 respektive 3 juli. Samma dagar som i år alltså, fast med en dags typisk kalenderförskjutning. Så sätt igång och boka om ? !

Sverigetempot 2021
Vi har nu spikat startdatumen för 2021 till 1, 2 respektive 3 juli. Samma dagar som i år alltså, fast med en dags typisk kalenderförskjutning. Så sätt igång och boka om ? !

Jag hade en förköpsplats som jag inte omsatte till riktig startplats pga anledningar. Kommer det släppas nya förköpsplatser inför 2021?

Sverigetempot 2021
Jaha, förra året kunde man inte boka Katterjokk så långt i förväg och nu är det redan fullbokat?
Var mer kan man lösa boende och transport till startplats?

Sverigetempot 2021
Jag vet inte om jag egentligen borde skriva här och nu, men är det någon annan som lyckats med bedriften att knipa en plats när de släpptes idag?

Själv straffades jag för att anmälningssidan behållit min tidigare föranmälan så när jag skulle skicka in anmälan så gick jag ifrån att ha en plats till att behöva göra om anmälan med en ny mailadress då jag inte kunde logga in på min gamla föranmälan som låg kvar.

Riktigt surt, det känns inte direkt som det släpptes speciellt många platser heller.

Sverigetempot 2021
Jag vet inte om jag egentligen borde skriva här och nu, men är det någon annan som lyckats med bedriften att knipa en plats när de släpptes idag?

Själv straffades jag för att anmälningssidan behållit min tidigare föranmälan så när jag skulle skicka in anmälan så gick jag ifrån att ha en plats till att behöva göra om anmälan med en ny mailadress då jag inte kunde logga in på min gamla föranmälan som låg kvar.

Riktigt surt, det känns inte direkt som det släpptes speciellt många platser heller.

Ledsen för att systemet gav dig en plats på väntelistan. Det var en bock i en kritisk ruta som jag inte hade tagit bort. Som jag skrev till dig i mitt epostsvar nyss så ska du ha fått ett mejl som säger att du kan använda din vänteplats.

Vi har tänkt att släppa 50 platser och vi är uppe i knappt 20.

Sverigetempot 2021
Ledsen för att systemet gav dig en plats på väntelistan. Det var en bock i en kritisk ruta som jag inte hade tagit bort. Som jag skrev till dig i mitt epostsvar nyss så ska du ha fått ett mejl som säger att du kan använda din vänteplats.

Vi har tänkt att släppa 50 platser och vi är uppe i knappt 20.

Tack för svaret Peter, beklagar om tonen var syrlig, men det har hunnit byggas upp en del förväntningar och plötsligt byttes crescendot i dur, men så länge det finns en lösning så är det OK.

Så det släpptes 20 platser idag? Är det så jag skall tolka det? För när jag försökte spara ner anmälan med mina vanliga uppgifter så svarade servern att det fanns 2 platser kvar, men innan jag hann göra om anmälan med en ny mailadress så hamnade jag som sagt på -5.

Sverigetempot 2021
Tack för svaret Peter, beklagar om tonen var syrlig, men det har hunnit byggas upp en del förväntningar och plötsligt byttes crescendot i dur, men så länge det finns en lösning så är det OK.

Så det släpptes 20 platser idag? Är det så jag skall tolka det? För när jag försökte spara ner anmälan med mina vanliga uppgifter så svarade servern att det fanns 2 platser kvar, men innan jag hann göra om anmälan med en ny mailadress så hamnade jag som sagt på -5.

Jag begriper det :-).

Vi har just nu 15 färska deltagare plus 3 på väntelistan (fast de inte ska stå där.). Om du inte har fått det där mejlet jag nämnde så ha tålamod. Det kommer att gå ut ett till alla som nu stå på väntelistan oavsett hur många fler anmälningar som hinner gå igenom innan dess.

Sverigetempot 2021
Hej Peter.

Klickade precis i min anmälan till väntelistan (plats #6 tror jag). Men jag fick ett mail om att betala in 2300kr. Antar att jag ska ligga lågt med den betalningen?

Sverigetempot 2021
Hej Tobias, kul att du äntligen ska cykla Sverigetempot!
Du tänker på att det borde stå 2500? Jo, betala 2300! Det gäller förstås även Crocko.

Sverigetempot 2021
Kan man byta startgrupp efter anmälan?
Går det att se vilka startgrupper de andra anmälda har valt? Sitter på mobilen nu och det är inte riktigt kompatibelt ☺️

Sverigetempot 2021
Kan man byta startgrupp efter anmälan?
Går det att se vilka startgrupper de andra anmälda har valt? Sitter på mobilen nu och det är inte riktigt kompatibelt ☺

Ja, du kan själv ändra startgrupp. Startgruppen syns idag inte utåt men jag skulle också vilja att det vore så. Det "tar jag med mig".

/Peter

Sverigetempot 2021
Jamen dåså. Har nog varit inne och klottrat i tråden förut. Nu ökade motivationen till vinterträningen. Vilka intervaller ska man köra för att förbereda sig bäst?

Sverigetempot 2021
Nu har drygt 40 anmält sig sedan i söndags. Alla har inte betalat än så de syns förstås inte i deltagarlistan.

Startlistan har berikats (jag tror att fler än Mange. och jag gillar detta) med en kolumn för vald startgrupp. Av den ser vi att antalet som startar på torsdag är 64 st, fredag 41 och lördag 38. Totalt 143 (eller ca 145...).

Två av de 40 är tjejer. Varför inte fler?

Sverigetempot 2021
Kul att se så många utländska deltagare!
De som verkar ha längst resväg är:

TimothyRuleAbstatt
15190 km (hittar inte Abstatt i Australien(flaggan som visas vid hans namn) så chansar på Sydney)
Edit: tydligen en australiensare bosatt i Tyskland, vilket ger ca 2207 km till start.
Låter honom vara kvar högst upp ändå, bara därför att :giggle:

Okänd cyklist från Brasilien(chansar på resa från Brazilia)
10704 km

Hsuan ChiuLuTAICHUNGRiding For Love
8013 km

SatishAddankiBangaloreBangalore Randonneurs
7449 km

RobertBrudvikEdmondsSeattle International Randonneurs
6701 km
Givetvis beräknat på att de verkligen reser från städerna ovan, och inte av någon anledning bor tex i Sverige.

Kortast resväg till start verkar det vara för:

StefanSjöstamUmeå

JesperThunstedtUMEÅ
520 km

Senast ändrad:
Sverigetempot 2021
Det räknas väl för guds skull inte som att man har skrivit i tråden bara för att man räknar upp lite olika resedistanser för vissa utvalda deltagare?? ? :ROFLMAO:
Blir i så fall tvungen att göra en punkt av mitt tidigare inlägg och hoppas att inte någon hinner citera det innan:giggle:

Sverigetempot 2021
För internetcyklister är föreskrivna enheter inlägg/min och antal minuter man ska utföra detta under. Ett sådant pass i veckan fram till loppet bör ge en bra bas att stå på. Man kan sen köra några 10x300 för att få upp rappheten samt vid åtminstone ett par tillfällen under våren slå till med några 2x4000 för att få den rätta hårdheten.

Och, glöm för allt i världen inte att se över utrustningen. Ett lager med extra F5-tangenter och kanske även ett par extra tangentbord bör beställas i god tid före evenemanget. Jag förutspår att när det går upp för allmänheten att detta evenemang verkligen kommer att bli av kommer det att bli bunkring av båda sakerna.

Sverigetempot 2021
Kul att se så många utländska deltagare!
De som verkar ha längst resväg är:

TimothyRuleAbstatt
15190 km (hittar inte Abstatt i Australien(flaggan som visas vid hans namn) så chansar på Sydney)
Här tycker jag att trådskribenter med rötter i det stora landet på andra sidan klotet skulle kunna göra en insats. ;-.)

Sverigetempot 2021
Det räknas väl för guds skull inte som att man har skrivit i tråden bara för att man räknar upp lite olika resedistanser för vissa utvalda deltagare?? ? :ROFLMAO:
Blir i så fall tvungen att göra en punkt av mitt tidigare inlägg och hoppas att inte någon hinner citera det innan:giggle:
Det är nog lika bra att inse ditt öde och vänja dig vid tanken. Jag skrev bara trams i tråden och vips så var jag anmäld. :O

Tillbaka
Topp