Sverigetempot 2021

Sverigetempot 2021
Bara om du är tillräckligt stökig för att bli avlägsnad men inte omhändertagen enligt LOB, eller anses vara i psykiskt dåligt skick så det blir fråga om en LPT47. Fin balansgång det där.
Just sådana avvägningar blir man jäkligt bra på när man precis har cyklat 220 mil och sovit för lite under några dygn. Hjärnan går liksom in i ett högpresterande läge och höjer smarthetsgraden med flera hundra procent. Har jag hört …

Sverigetempot 2021
Om man på något sätt är involverad i randocykling måste man väl närmast definitionsmässigt klara kravet på "psykiskt dåligt skick"!?

Sverigetempot 2021
Kan någon rekommendera en enkel cykel väska som går bra att ta med sig på SJ tåg? Har aldrig behövt använda en förut så är inte säkert vad som är kritiska egenskaper.

(vet inte hur mycket oftare jag kommer använda den efteråt, därför tänkte jag den skulle vara ganska enkel)

Sverigetempot 2021
Sverigetempot 2021
Kan någon rekommendera en enkel cykel väska som går bra att ta med sig på SJ tåg? Har aldrig behövt använda en förut så är inte säkert vad som är kritiska egenskaper.

(vet inte hur mycket oftare jag kommer använda den efteråt, därför tänkte jag den skulle vara ganska enkel)

Jag brukar använda en sån här när jag tar cykeln på tåget:

Det är bara en säck, men duger gott för att bära cykeln på och av tåget och leva upp till SJs bagageregler.
Den går att vika ihop och lägga i en ryggsäck efter man cyklar till/från tåget.
Kan kompletteras med hopvikbara hjulväskor för att undvika skrap.

Sverigetempot 2021
Jag brukar använda en sån här när jag tar cykeln på tåget:

Det är bara en säck, men duger gott för att bära cykeln på och av tåget och leva upp till SJs bagageregler.
Den går att vika ihop och lägga i en ryggsäck efter man cyklar till/från tåget.
Kan kompletteras med hopvikbara hjulväskor för att undvika skrap.
just den verkar vara lite för hög (93cm vs 85 som är tillåten)
finns en "SOFT BIKE BAG TRAVEL PLUS RACING" model som har 85cm höjd men kostar dubbelt så mycket

Sverigetempot 2021
Lite klass och stil får det väl ändå vara på lösningarna!?

1621846198790.png

Sverigetempot 2021
Vattenläcka på Katterjokk fjällstation så avbokad. Bokade på Artic men bokningen försvann...

Tips på var man kan bo istället?

Fick bli Abisko, hur tar man sig till starten på morgonen? :/

Senast ändrad:
Sverigetempot 2021
Även jag har blivit av med boende pga vattenläckan.

Ni som varit där förut, måste väl finnas bra med platser för en natt i bivy?
Inte optimal uppladdning kanske verkar vara svårt att hitta något annat boende.

Någon som vet hur det ser ut med toaletter? Kanske på tågstation?

Eller är det någon som har en säng/vrå övers? Så tar jag mer än gärna den platsen.

Sverigetempot 2021
Någon som kan avvara en bädd i något boende mellan 30-1a Juli? Även jag står utan boende nu pga vattenläckan i fjällstationen :(

Startar 1a Juli

Mvh

Solocyklist från Göteborg.

Sverigetempot 2021
Det finns lite ledigt i Abisko. Det kanske går att rådda ihop någon gemensam transport på morgonen.
Pratat med visit abisko som ska kolla upp/räkna på transfer abisko->riksgränsen tidigt i ottan 1 juli.
Hon skulle återkomma så fort hon hade något bra svar.

Att få med cyklar lät svårt så länge dem inte var nedpackade i transportväskor...

Sverigetempot 2021
Pratat med visit abisko som ska kolla upp/räkna på transfer abisko->riksgränsen tidigt i ottan 1 juli.
Hon skulle återkomma så fort hon hade något bra svar.

Att få med cyklar lät svårt så länge dem inte var nedpackade i transportväskor...

Hört av mig till CK Distans. De är påtalade om problematiken. Om vi är flera som har samma problem kanske vi kan kontakta Ribo och försöka boka en natt fastän de har 4 nätter som minimum.

Kommentar från CKD:

"Vi får ordna hämtning om inte transferbussen i Abisko kan transportera er alternativt som komplement."

Det är nog bra om vi kontaktar CKD så de får en uppskattning på hur många som berörts.

Sverigetempot 2021
Svar från Visit abisko;
1537kr för transport Abisko->Riksgränsen
För dessa kronor får man en buss som tar 19 personer så desto fler vi blir desto billigare blir det.

Jag har prelbokat transporten.

Ska vi köra någon sorts handuppräckning här på vilka som vill haka på detta upplägg?
Gäller alltså transport den 1a

Tillbaka
Topp