Helkama raisu
Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Snyggaste cykeln iallafall, sån ska jag också ha när jag blir stor :)Nu är min film klar.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snyggaste cykeln iallafall, sån ska jag också ha när jag blir stor :)Nu är min film klar.
Det där såg ju enkelt ut, jag som trodde att det var jobbigt att cykla ST.....Nu är min film klar.
Skön rulle. Verkligen tydligt hur mycket mörkare och längre nätterna blir längre söderut. Och hur mycket tröttare ni blir... Bra drag där med hotellet, lät som att det behövdes...Nu är min film klar.
Titelförslag: Bigmolls matresa genom Sverige.Nu är min film klar.
Tack! Det är rätt coolt när man tänker på varför nätterna blir kortare.Skön rulle. Verkligen tydligt hur mycket mörkare och längre nätterna blir längre söderut. Och hur mycket tröttare ni blir... Bra drag där med hotellet, lät som att det behövdes...
Neej, jag hinner inte nu. Får vänta nån timme till... plågsamt ?.Nu är min film klar.
Man skulle även kunna tänka sig: En randonnörs guide till ett urval av Sveriges öppna och stängda mackar.Titelförslag: Bigmolls matresa genom Sverige.
Alternativt: Bigmollos resa genom Sverige på jakt efter mat.
:)
NejOm man cyklat Sverigetempot på x timmar och y minuter, då är det väl alltid så att man kunde ha cyklat 1 sekund snabbare ?
Usch, visst hatar man när det händer? Sååå jobbigt liksom.Problemet är om man applicerar detta upprepade gånger. Till slut är man nere på tider som gör att man överskrider ljushastigheten/befinner sig på flera platser samtidigt/åker bakåt i tiden och då börjar det bli fysikaliskt problematiskt (minst sagt).
Problemet är om man applicerar detta upprepade gånger. Till slut är man nere på tider som gör att man överskrider ljushastigheten/befinner sig på flera platser samtidigt/åker bakåt i tiden och då börjar det bli fysikaliskt problematiskt (minst sagt).
Vettigare än...?Fast för att det ska hända måste man ju bli ohyggligt gammal.
För att kapa ett dygn behöver man ju cykla ST 1440 gånger. Vilket gör att man måste bli 5760 år gammal + utgångsåldern vid nästa upplaga.
Med ett så långt liv känns det ju som att det kan finnas nått vettigare att ta sig för?
Fast om man tar resonemanget upprepade gånger ”på en gång”: kan man cykla på x minuter kan man cykla på x-1 minuter, och kan man cykla på x-1 minuter kan man cykla på x-2 minuter, etc. Eller mao man behöver inte cykla på x-1 min för man vet ju redan att man kan det, givet att hypotesen är korrekt, och då kan man direkt driva resonemanget vidare till x-2 min., etc.Fast för att det ska hända måste man ju bli ohyggligt gammal.
För att kapa ett dygn behöver man ju cykla ST 1440 gånger. Vilket gör att man måste bli 5760 år gammal + utgångsåldern vid nästa upplaga.
Med ett så långt liv känns det ju som att det kan finnas nått vettigare att ta sig för?
Alltid denne Ötzi. Han är nog randonnörernas skyddshelgon. Han kommer delta nästa ST.Fast för att det ska hända måste man ju bli ohyggligt gammal.
Nästa ST går i månadsskiftet januari-februari!?Alltid denne Ötzi. Han är nog randonnörernas skyddshelgon. Han kommer delta nästa ST.
Om Ötzi själv får välja.Nästa ST går i månadsskiftet januari-februari!?
Resultatet blir klart ca 5000 år senare när den sista deltagaren smälter fram ur en glaciär. Det kan bli en låååång tråd!Nästa ST går i månadsskiftet januari-februari!?
I’m game!Resultatet blir klart ca 5000 år senare när den sista deltagaren smälter fram ur en glaciär. Det kan bli en låååång tråd!
Vettigare än...?
Jag med! När kommer släpper Peter startdatum?I’m game!
Den som tar jumboplatsen fryses in i 5000 år. Är det rätt uppfattat? Oj, nu skrev jag i tråden.Jag med! När kommer släpper Peter startdatum?
Jag med! När kommer släpper Peter startdatum?
Attans. Beklagar.... du var en go och trevlig gubbe - trist att konservera dig i 5k år.Den som tar jumboplatsen fryses in i 5000 år. Är det rätt uppfattat? Oj, nu skrev jag i tråden.
Ja du Martin det kan man undra, är säkert på nåt underground randoforum eller så sitter alla hemma och tror att dom har rekordet.Kommer det någon sammanställning typ resultat när alla är i mål?
Även efter Fransyskan?Jag tog iallafall jumboplatsen till Smygehuk. Och dessutom cyklade jag bara från Eslöv. Men planen är att vara med hela vägen 2024 ?
Det blir en jävligt lång film...Resultatet blir klart ca 5000 år senare när den sista deltagaren smälter fram ur en glaciär. Det kan bli en låååång tråd!
Max 30 minuter. ?Det blir en jävligt lång film...
Men dåså, vi kör!Max 30 minuter. ?
Tog en stor kopp kaffe och kollade ordentligt nu. Fantastisk film. Både lockande och avskräckande. Men väldigt äkta, inget är gratis på en så lång sträcka.Nu är min film klar.
Tog en stor kopp kaffe och kollade ordentligt nu. Fantastisk film. Både lockande och avskräckande. Men väldigt äkta, inget är gratis på en så lång sträcka.
Ja, de måste ha missat enormt med omsättning pga taskiga öppettider under Sverigetempot ?Man vill också skicka filmen till okq8 så de kan se över deras öppettider när Sverigetempot går?
Ja, de måste ha missat enormt med omsättning pga taskiga öppettider under Sverigetempot ?
De borde också se över tillgängligheten av tunnbrödsrullar. Det var alltid något som saknades. I Gällivare hade de inte tunnbröd och i Jokkmokk hade de inget mos. Det är orimligt!! ?Man vill också skicka filmen till okq8 så de kan se över deras öppettider när Sverigetempot går?
Total skandal! Hoppas ni fick pengarna tillbaka, annars blir det ARN?De borde också se över tillgängligheten av tunnbrödsrullar. Det var alltid något som saknades. I Gällivare hade de inte tunnbröd och i Jokkmokk hade de inget mos. Det är orimligt!! ?