Sverigetempot 2021

Sverigetempot 2021
Snyggt Molllo? Oscars klass på dom?

Också bra som ”stödfilm” för mitt suddiga minne?‍?
Tack, mysig serie. Och en ära att träffa dig på frukostbuffén i Karlskoga. På något märkligt vis blir man lite avis. Vi hade det soft i vårt mysgäng. I säng i tid varje kväll, några öl, mestadels soft snacketempo. Men inga tuffa krigsminnen..

Sverigetempot 2021
Instämmer i hyllningarna till @bigmollo, härliga filmer som väcker minnen från samma platser men andra tidpunkter :)

Så har då även jag äntligen lyckats knappa ihop en liten(??) RR för den intresserade. Håll till godo.

Sverigetempot 2021
Jag har känt mig precis som Pablo/Raggamuffin i inlägget innan. Abstinensen och saknaden peakade nu efter sommaren så jag började klippa ihop en serie filmer av allt material jag hade kvar från Sverigetempot. Här är första delen, från Riksgränsen till Arvidsjaur.

Tack! Väldigt underhållande.

Lusläser alla randotrådar, för den goa stämningen och alla trevliga RRs. Var på gång in i randoträsket för några år sedan, men varit diverse skador, och nu har det dykt ytterligare en. Så dina filmer från Sverigetempot har varit ett bra substitut, känns nästan som att man cyklat själv. Väldigt bra redigerat, så många som ordbajsar sönder filmer på youtube.

Del 4 skulle dock varit fint i en extended version, bor i Skåne.

Sverigetempot 2021
Tack! Väldigt underhållande.

Lusläser alla randotrådar, för den goa stämningen och alla trevliga RRs. Var på gång in i randoträsket för några år sedan, men varit diverse skador, och nu har det dykt ytterligare en. Så dina filmer från Sverigetempot har varit ett bra substitut, känns nästan som att man cyklat själv. Väldigt bra redigerat, så många som ordbajsar sönder filmer på youtube.

Del 4 skulle dock varit fint i en extended version, bor i Skåne.
Tack! Hoppas du halkar in i randoträsket till slut.

Sverigetempot 2021
PS. I min egen regi kommer ett tidtaget lopp mellan Kiruna och Smygehuk (ca 230 mil) på blandat underlag att genomföras 2023. Redan nästa år, veckan efter midsommar preliminärt, finns en sydlig del klar för racing; Rättvik- Smygehuk (87 mil). Jag startar upp en tråd för det inom kort, om ingen annan hinner först. En hemsida kommer förstås också. OBS att detta inte ska förväxlas med Swede Divide. Namnet på mitt lopp: Unmapping Sweden.

/Peter

Bara jag som missat tråden? =)

Sverigetempot 2021
Jag vill också höra mer om Unmapping Sweden :) Hade kunnat bli ett bra cykelmål för 2022.

Förresten hur mår alla så här efteråt? Har alla återhämtat sig eller finns några bestående men annat än abstinensen?

Sverigetempot 2021
Jag vill också höra mer om Unmapping Sweden :) Hade kunnat bli ett bra cykelmål för 2022.

Förresten hur mår alla så här efteråt? Har alla återhämtat sig eller finns några bestående men annat än abstinensen?
Jag har fortfarande avdomnade tår(3 st på vardera fot) men det har blivit bättre. Hade problem med hela yttersidan av foten också.

Sverigetempot 2021
Personligen hade jag aldrig speciellt stora men, lite öm i röven såklart. Cyklade efter en vecka och obehindrat efter två. Tog ett tag innan jag kände mig riktigt "i slag", dvs. att jag kunde prestera ordentligt (främst på kortare sträckor). Skulle nog säga strax över en månad.

Sverigetempot 2021
Fötterna är på god väg tillbaka. Sedan några dagar känns det inte längre som jag har strumpor intryckta mellan tårna, men visst känselbortfall finns fortfarande. Men med den takt det bättrat sig på sistone räknar jag med någon månad till kanske innan jag inte stör mig på det längre. Täcker upp cykelbehovet med pendling i veckorna och lite skog på helgerna, samtidigt som jag är fet-avis på de fina randorundor som gått nu i höst samtidigt som ungarnas aktiviteter kommit igång och sätter käppar i mina cykelhjul... Har ju inte kunnat glänsa i min fina tröja ännu ju! ?

Sverigetempot 2021
Fötterna är på god väg tillbaka. Sedan några dagar känns det inte längre som jag har strumpor intryckta mellan tårna, men visst känselbortfall finns fortfarande. Men med den takt det bättrat sig på sistone räknar jag med någon månad till kanske innan jag inte stör mig på det längre. Täcker upp cykelbehovet med pendling i veckorna och lite skog på helgerna, samtidigt som jag är fet-avis på de fina randorundor som gått nu i höst samtidigt som ungarnas aktiviteter kommit igång och sätter käppar i mina cykelhjul... Har ju inte kunnat glänsa i min fina tröja ännu ju! ?

Oj, nu börjar det bli länge. Vad åkte du för skor/pedaler? Har vi kanske diskuterat?

Sverigetempot 2021
Oj, nu börjar det bli länge. Vad åkte du för skor/pedaler? Har vi kanske diskuterat?
SPD och ett par NW skor som visserligen var ganska nya men provkörda utan anmärkning på 20+15 mil. Googledoktorn har pekat på "kollapsat främre fotvalv"/Mortons, men då det sakta men säkert blivit lite bättre hela tiden har jag litat på att nerverna kommer tillbaka. Verkar stämma. Inte haft problem annat än irriterad över känselbortfallet. Tänkte fixa pelotter men har inte blivit av. Det hade kanske snabbat på återhämtningen. Kör däremot med tjockare sula i skorna nu vilket känns bättre.

Sverigetempot 2021
SPD och ett par NW skor som visserligen var ganska nya men provkörda utan anmärkning på 20+15 mil. Googledoktorn har pekat på "kollapsat främre fotvalv"/Mortons, men då det sakta men säkert blivit lite bättre hela tiden har jag litat på att nerverna kommer tillbaka. Verkar stämma. Inte haft problem annat än irriterad över känselbortfallet. Tänkte fixa pelotter men har inte blivit av. Det hade kanske snabbat på återhämtningen. Kör däremot med tjockare sula i skorna nu vilket känns bättre.

Hur styv är sulan? De har kanske ingen sån skala?
Nerver brukar väl just läka men ta lång tid. Även om det i sig inte besvärar så är det tråkigt att gå runt och oroa sig för om det blir bra igen.

Sverigetempot 2021
Jag har fortfarande avdomnade tår(3 st på vardera fot) men det har blivit bättre. Hade problem med hela yttersidan av foten också.
Hej Per! det måste vara smittsamt!
Jag har bara känsel i stortårna, även vänster lillfinger är fortfarande avdomnat.

Nånstans har jag vant mig och tänker att det ger sig nog tillslut. Har dock en misstanke om att jag kommer att ha mer problem med kyla i vinter.

//R

Sverigetempot 2021
Hej Per! det måste vara smittsamt!
Jag har bara känsel i stortårna, även vänster lillfinger är fortfarande avdomnat.

Nånstans har jag vant mig och tänker att det ger sig nog tillslut. Har dock en misstanke om att jag kommer att ha mer problem med kyla i vinter.

//R
Jag köpte sandaler efter turen och har kört med dem. Skall använda dem vid de längre turerna. Körde med på VR iår och det var 4 plusgrader. Fungerade väl.

Sverigetempot 2021
Jag tror att få som cyklar ST gör det med målsättningen att det primärt ska vara en hälsokur. Däremot kan jag mkt väl tänka mig att man inspireras till att cykla mer av att anmäla sig till loppet. Åtminstone skulle nog jag känna ett behov av att träna ordentligt om jag skulle ge mig på ett sådant kraftprov.

Och att man ev. får en liten motivationsdipp efter att ha genomfört något som varit ett stort mål tror jag inte är unikt för ST. Om man tittar på VR och antalet personer som hänger upp cykeln för säsongen (eller livet) efter genomförd runda så gäller nog det uttalandet även där.

Sverigetempot 2021
Hur styv är sulan? De har kanske ingen sån skala?
Nerver brukar väl just läka men ta lång tid. Även om det i sig inte besvärar så är det tråkigt att gå runt och oroa sig för om det blir bra igen.
Nej, har inte hittat någon styvhet på dem. De är iaf styvare än min gamla mtbskor, men det fanns styvare, som inte satt lika bra på mina fötter.

Sverigetempot 2021
Så rätt. Kortet ska ni få. Dessutom ska ni få +1200 km-medaljen från Les Randonneurs Mondiaux. Leveransen till oss drog ut på tiden när två paket medaljer fastnade i tullen... De kom fram några veckor före jul så det är ju dags att lägga den där handen vid det sista momentet. Som det heter.; tack för ert tålamod!

Sverigetempot 2021
Så rätt. Kortet ska ni få. Dessutom ska ni få +1200 km-medaljen från Les Randonneurs Mondiaux. Leveransen till oss drog ut på tiden när två paket medaljer fastnade i tullen... De kom fram några veckor före jul så det är ju dags att lägga den där handen vid det sista momentet. Som det heter.; tack för ert tålamod!
Topp! :) De fyra förlorade korten har inte råkat dyka upp någonstans? ;)

Kan även meddela att strax innan jul insåg jag att jag inte irriterat mig på mina bortdomnade tår på ett tag. Äntligen återställda, och redo för nya äventyr! ?

Sverigetempot 2021
Topp! :) De fyra förlorade korten har inte råkat dyka upp någonstans? ;)

Kan även meddela att strax innan jul insåg jag att jag inte irriterat mig på mina bortdomnade tår på ett tag. Äntligen återställda, och redo för nya äventyr! ?
Jag svarade eggepegge på hans fråga om korten i ett PM, när den var färsk för tre veckor sedan. Det kan ju vara lämpligt att jag även skriver här att ja, de dök upp! Eller, de var faktiskt i säkert förvar bland andra temposaker hela tiden. Mitt minne var helt enkelt inte vad det borde när jag lämnade Smygehuk. Allt är under kontroll.

Sverigetempot 2021
Jag svarade eggepegge på hans fråga om korten i ett PM, när den var färsk för tre veckor sedan. Det kan ju vara lämpligt att jag även skriver här att ja, de dök upp! Eller, de var faktiskt i säkert förvar bland andra temposaker hela tiden. Mitt minne var helt enkelt inte vad det borde när jag lämnade Smygehuk. Allt är under kontroll.
? Och nu är det dessutom i säkert förvar här hemma. Stort tack! ?

Sverigetempot 2021
Kollade resultatlistan för 2021 och Jonathan Sigemo körde in på en riktigt snabb tid, 100 h 53 min. Någon som vet om han cyklade solo hela sträckan?

Sverigetempot 2021
Kollade resultatlistan för 2021 och Jonathan Sigemo körde in på en riktigt snabb tid, 100 h 53 min. Någon som vet om han cyklade solo hela sträckan?

Ja det gjorde han, vi hade följe en mil in till Östersund typ och snackade lite men ingen klungkörning så att säga. Är nog med någon sida bak här.
Men han var rätt mosig då, hade kört dit utan vila. Satte grejerna på laddning, fyllde väskorna med gel/bar, duschade, bytte om till nya kläder och la sig.
Vi la oss runt 21-22 tror jag och kl 4 ringde hans klocka, reste sig upp och drog. Jag tog lite längre tid på mig att komma iväg. ?

Hade det inte varit för lampan hade han klarat 100 timmar tror jag.

Sverigetempot 2021
Jag körde ihop med honom de sista milen. Han hade alltså kört ifatt 24 timmar på mig. Han hade kört solo hela vägen. Han körde utan tempobågar. Om han hade haft det så är jag säker på att han hade fixat 100 timmar.

Tillbaka
Topp