Sverigetempot 2024
Ja, kartongen var intakt. Får se ikväll hur kolfibret fixade den omilda behandlingen.Hm, ser ut som de där silvertejpade kartongerna överlevt?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, kartongen var intakt. Får se ikväll hur kolfibret fixade den omilda behandlingen.Hm, ser ut som de där silvertejpade kartongerna överlevt?
Surlyn hade fixat det.hur kolfibret fixade den omilda behandlingen
Som status är nu så kan man troligen cykla försiktigt på större delen av sträckan särskilt i hjulspåren, men 1-2 km är såpass dåligt att man kanske måste gå. De arbetar för fullt och kan bli sämre om de bryter upp mer väg.
SPD-skor är förstås bäst att gå i. Jag undrar också hur många som nu läser om det vägarbetet som byter till mtb-skor (och som inte har rest upp än).Kjører dere med landevegssko, eller er det kun terreng-SPD som gjelder under sånne forhold?
Det är ju också bara en liten 1/210-del av cykelturen, så jag tror det kommer gå bra.?Det ska ju till typ opackad 0-90 om det inte ska gå att cykla, enda som brukar punka är de som bromsar. Hinner gå många bilar så spåren blir säkert ok.
Hej
Ny här och ST blir mitt första brevet lopp.
Har många frågor och funderingar men tänker att mycket kommer klarna på plats i Riksgränsen.
Ett par funderingar nu dock. Är cykellås något ni jobbar med eller är det bara onödig vikt?
Lutar åt mestadels sydlig vind. Brukar det köras i klungor för att hjälpas åt att ta vind?
Vi ses i Riksgränsen. Tänkte ta morgonbussen från Kiruna på onsdag för start på torsdag
Stefan Wendt, Skövde

Starkt att cykla till starten, hejar på honom :)EN DELTAGARE SÖKER DÄCK!
En deltagare från Tyskland som cyklar upp ...
Kanske det kan anordnas något lokalt strög?Det ska ju till typ opackad 0-90 om det inte ska gå att cykla, enda som brukar punka är de som bromsar. Hinner gå många bilar så spåren blir säkert ok.
Kanske det kan anordnas något lokalt strög?
"de (tre) bemannade kontroller" - eller obligatoriska? Det hade varit smutt med en förtydligande text i Rules eller FAQ på hemsidan (eller här) om vad som gäller för stämplingarna.Det finns tracking på Sverigetempots officiella sida för anmälan och deltagarspårning. Den är - i stil med servicenivån på andra sätt - enkel och frivillig att använda, men brukar användas av de flesta deltagare, och officiellt på de (tre) bemannade kontroller som finns. Deltagare rapporterar sina positioner, och för de som saknar uppkoppling kan man också enkelt rapportera för andra deltagare.
Sverigetempot 2024 - Sverigetempot anmälan och spårning
rider.sverigetempot.se
All rapportering är frivillig för deltagare. På de tre bemannade sköter funktionärerna det vad jag uppfattar. Ursäkta otydlighet."de (tre) bemannade kontroller" - eller obligatoriska? Det hade varit smutt med en förtydligande text i Rules eller FAQ på hemsidan (eller här) om vad som gäller för stämplingarna.
Ja, enligt de uppgifter jag fått till IT-avdelningen :-)Förutom start och mål så är det väl bara Östersund som är bemannad?Visa bilaga 709113
"de (tre) bemannade kontroller" - eller obligatoriska? Det hade varit smutt med en förtydligande text i Rules eller FAQ på hemsidan (eller här) om vad som gäller för stämplingarna.
All rapportering är frivillig för deltagare. På de tre bemannade sköter funktionärerna det vad jag uppfattar. Ursäkta otydlighet.
Det er vel flere stempler i kortet enn start, Kiruna, Östersund, Skövde og mål? Og alle stemplene er vel obligatoriske?
Visa bilaga 709143
När den sista quillstammen demonteras så ska den första appen lanseras.Hur många årtionde till vi får en Brevet-app för stämpling egentligen?
När den sista quillstammen demonteras så ska den första appen lanseras.
Enligt mytologin osv
I Stockholm kommer det snarare än du tror, ivf på icke-pbp år till en början..Hur många årtionde till vi får en Brevet-app för stämpling egentligen?
I Stockholm kommer det snarare än du tror, ivf på icke-pbp år till en början..
Jag har en bokning på Arctic Lodge inatt där jag tror det finns plats för fler. Är i Kiruna nu men ska ta mig dit på förmiddagen idag och kollar läget dåÄr det någon som råkar ha en sängplats över vid starten, till en tysk liggistkompis (T84), som startar imorgon torsdag?
Bad bra att jag har en rrriktigt lååång styrstam! Det skadar inte med lite proffskänsla för motivationen…Jag har gjort en sammanställning av matbutiker och bensinmackar som jag har hittat längst med rutten.
Var det lite plats på bussen eller vad an detta agg mot cyklar? De ska väl vara glada om någon vill åka buss där uppe.En liten varning till er som har tänkt ta 91 bussen från Kiruna. Vi fick med oss våra cyklar i kartonger, men när vi klev av fick vi en tillsägelse av chauffören om att det var förbjudet att ta med cyklar på bussen även om de var emballerade. Han sa att det var direktiv han fått efter att ha tillåtit det igår.
Vi lastade på dem utan att han såg det, annars hade vi inte fått ta med dem var hans budskap när vi klev av.
Då borde de uppdatera sin information. Eller kolla om direktivet är fel?En liten varning till er som har tänkt ta 91 bussen från Kiruna. Vi fick med oss våra cyklar i kartonger, men när vi klev av fick vi en tillsägelse av chauffören om att det var förbjudet att ta med cyklar på bussen även om de var emballerade. Han sa att det var direktiv han fått efter att ha tillåtit det igår.
Vi lastade på dem utan att han såg det, annars hade vi inte fått ta med dem var hans budskap när vi klev av.
Är flygplatsen resp Katterjåkk busstationer då? Enligt tidtabellen verkar det bara vara ”Kiruna busstation” som är det. Övriga står ju inget om busstation, så de är väl rimligtvis hållplatser.Då borde de uppdatera sin information. Eller kolla om direktivet är fel?
Enligt hemsidan får man ta med cykel på buss 91:
Visa bilaga 709417
Nå ser det i det minste ut som at det meste av vinden blir sidevind heller enn motvind.Vad bra att vi inte får så mycket jobbig medvind eller semestertemperaturer! Prognos för lördagsstart och 120 timmar totaltid.