Sverigetrampet 2.0 - Sub96 Attempt

Han behöver nog vakna ganska snart för att ha en chans på sub 100.

Edit: Räknade fel. Det skulle krävas 27 km/h så det är troligtvis kört.

Edit2: Eller trackern kanske inte stämmer. Han är ju ganska nära Vittangi.

Lite antiklimax men risken fanns att behöva vända, varför siktade man inte på Riksgränsen då istället?
Nu kan det väl kvitta eftersom han missar tids-målet med egentligen.

Grymt kört i vilket fall och väldigt roligt med internet-cykling igen =)
Jag antar att han ville köra rutt som han körde åt andra hållet.

Jag antar att han ville köra rutt som han körde åt andra hållet.

Troligtvis men chansen var väl ändå smal att bli insläppt. Som togs upp tidigare i tråden, den mentala biten att göra allt det här och ha med sig att man kanske får vända med så lite kvar. Är man inställd på att sannolikt få vända så tar kanske inte emot.

Mot Sverigetrampet försök 1 så är han mycket mer accepterad på happy, särskilt med tanke på det rosa styret ?.
Vilken maskin till människa... Hoppas det blir sub100.

Mot Sverigetrampet försök 1 så är han mycket mer accepterad på happy, särskilt med tanke på det rosa styret ?.
Vilken maskin till människa... Hoppas det blir sub100.
Tror inte det har så mkt med honom som person att göra utan mer på upplägget. Förutsättningar vid nr 1 tycker jag fortfarande gör det "trampet" rätt ointressant. Ungefär lika ointressant som att cykla sträckan men bara få andas genom ett sugrör. Säkert görbart, men varför? Här är förutsättningarna betydligt mindre krystade och då tycker jag det är intressantare.

Det bär utför nu på vägen ner mot Vittangi. Men höjdprofil på en 50-milarutt är en sak och det vill till att vara medveten om det och ta i. Det ser han dock ut att göra och hoppas verkligen sub 100 går vägen, även om det ser tufft ut.

1,5 timmar kvar och 44,7 km kvar nu på ett ungefär även om trackern enligt uppgift på trackingsidan inte är helt exakt.

Måste kännas fantastiskt skönt att det snart är över. Tror (och hoppas) han kommer vara nöjd med sin prestation oavsett om det blir sub 100 eller inte.

Låt oss säga att det kommer att handla om sekunder till den plats de utsett som mållinje - då blir det väldigt relevant att veta EXAKT hur långt det är mellan Karesuando och Treriksröset

Låt oss säga att det kommer att handla om sekunder till den plats de utsett som mållinje - då blir det väldigt relevant att veta EXAKT hur långt det är mellan Karesuando och Treriksröset

Ska man vara petig (eller en tråkig jävel) får man redan nu konstatera att slutresultet oavsett vad kommer bli "Smygehuk-Treriksröset* på ca 100 timmar"

Edit: vilket är ett fantastiskt resultat, även med asterisk.

Om uppgifterna i trackern stämmer och jag har räknat rätt är målgången (dvs. 2050 km) i närheten av Svappavaara, snarare än i Vittangi.

Ska man vara petig (eller en tråkig jävel) får man redan nu konstatera att slutresultet oavsett vad kommer bli "Smygehuk-Treriksröset* på ca 100 timmar"

Edit: vilket är ett fantastiskt resultat, även med asterisk.
I min värld är det en väldigt bra prestation, men just asterisken gör att om jag vore den som var officiellt ansvarig för godkännande av rekord på sträckan Treriksröset-Smygehuk (och omvänt) så skulle jag inte räkna detta försök.

Tillbaka
Topp