Sverigetrampet - 240 mil på fastande mage

Jag tror de hade fått mer skjuts av att jobba mer med misären. Att han snackar i en kvart efter att han vilat är väl ok men blir ingen viralsuccé direkt. Folk vill väl se när det är jobbigt och jävligt? Då bygger man lite dramatik också angående om han ska klara det eller inte vilket lite saknas nu tycker jag.

Viralsuccé, intervjuer? Har inte sett någonting om detta överhuvud taget utanför denna tråd och hans egen hemsida. De verkar ju knappt ha fejjan.

Det var ett halvlångt inslag på TV-nyheterna någon vecka innan han startade. Men i övrigt har jag inte sett något någon annanstans än här.

Kupa sa:
Det står visserligen i förutsättningarna att det skulle vara klart den 18 juni och dit är det bara fyra dagar, så det lär ju inte hålla. Vore kul att ha fel, men kan inte se hur det ska kunna inträffa.
Precis, 3 dagar kvar till usatt måldatum.

Undrar hur klar i huvudet han är efter den där turen? Tycker det är en cool prestation, skita i vad andra säger och tycker och bara göra det och dessutom visa att det går.

Jag är imponerad av detta. Upplägget var ju som gjort för att fallera redan innan de nått Arvidsjaur. Projektet visar att kroppen tål mer än vad vi anar. Att under drygt två veckor omsätta ett kilo fett per dag till energi är faktiskt helt makalöst. Kolla hans viktkurva:
Capture.JPG

Vilken känsla det måste vara att gå imål. Undrar vad han mest är sugen på att stoppa i sig.

MarcusS sa:
Jag är imponerad av detta. Upplägget var ju som gjort för att fallera redan innan de nått Arvidsjaur. Projektet visar att kroppen tål mer än vad vi anar. Att under drygt två veckor omsätta ett kilo fett per dag till energi är faktiskt helt makalöst. Kolla hans viktkurva:

Vilken känsla det måste vara att gå imål. Undrar vad han mest är sugen på att stoppa i sig.

Han har i flera dagar snackat om en kebabpizza med pommes på.

JLarsson sa:
MarcusS sa:

Han har i flera dagar snackat om en kebabpizza med pommes på.

Tror inte han kan äta en hel pizza på stört.

Vad är det för makalöst med det? Det makalösa är väl att han inte äter. Det är ju så gott när man cyklat en sväng!
Skiter väl ni i, men gång i tiden cyklade jag sådär 120 mil på 7 dagar i sträck (eller om det var 130 på 8, eller 110 på 8 eller 130 på 7) åt jag tunnbröd och snickers dagarna i ända. Iaf snickers. Gick ner 1 kilo om dagen på min magra lekamen. Har inte ätit snickers sen dess.

MarcusS sa:
Jag är imponerad av detta. Upplägget var ju som gjort för att fallera redan innan de nått Arvidsjaur. Projektet visar att kroppen tål mer än vad vi anar. Att under drygt två veckor omsätta ett kilo fett per dag till energi är faktiskt helt makalöst.

+1
Det är rätt impat faktiskt, men nog inget för gemene man eller 'Biggest loser'. Kräver nog rätt bra pannben och rejäla förberedelser.

SuperApe sa:
Vad är det för makalöst med det? Det makalösa är väl att han inte äter. Det är ju så gott när man cyklat en sväng!
Skiter väl ni i, men gång i tiden cyklade jag sådär 120 mil på 7 dagar i sträck (eller om det var 130 på 8, eller 110 på 8 eller 130 på 7) åt jag tunnbröd och snickers dagarna i ända. Iaf snickers. Gick ner 1 kilo om dagen på min magra lekamen. Har inte ätit snickers sen dess.

men har du gått upp i vikt igen?

jonja sa:
MarcusS sa:
Jag är imponerad av detta. Upplägget var ju som gjort för att fallera redan innan de nått Arvidsjaur. Projektet visar att kroppen tål mer än vad vi anar. Att under drygt två veckor omsätta ett kilo fett per dag till energi är faktiskt helt makalöst.

+1
Det är rätt impat faktiskt, men nog inget för gemene man eller 'Biggest loser'. Kräver nog rätt bra pannben och rejäla förberedelser.

Och jag blir inte ett dugg impat utan bara förbannad. Vilket jävla I-landsevenemang.
Om syftet är att visa vad människan klarar av finns det gott om både historiska och samtida exempel på vad människan klarar av också utan förberedelser och mot sin vilja. De flesta gör det inte.

Auschwitz_II_snow.jpg

Grattis, du har nog skrivit ett av de mest idiotiska inläggen i happys historia. Ta en bit pizza så du får upp blodsockret lite.

AxelSthlm sa:
SuperApe sa:

men har du gått upp i vikt igen?

Jadå, men det tog nästan en vecka.

SuperApe sa:

Vilken tunnbrödssort är bäst på sträckor över 100 mil? Mjällom, Gene, Omne eller annat? Du plockade väl upp smulorna efter dig?

Grattis!
Vill se reportage om hur magen tog emot den.

Bilagor

• 13450313_632071503615648_767093114330384362_n.jpg
    13450313_632071503615648_767093114330384362_n.jpg
    114.7 KB · Besök: 157
Undra vilken signal det sänder till alla tonåringar som har ångest över sin kropp och vill gå ner. Bara att träna och skita i att äta?

SuperApe sa:
... åt jag tunnbröd och snickers dagarna i ända. Iaf snickers. Gick ner 1 kilo om dagen på min magra lekamen. Har inte ätit snickers sen dess.

Det där påminner mig om de varningens ord som Magnus Samuelsson sa i någon intervju:
"Det viktigaste när man tränar är att inte lyssna på AC/DC eller Motörhead, för då finns risken att man skulle tröttna på dem, och då vet jag inte om livet vore värt att leva" (fritt från minnet)

TBone sa:
SuperApe sa:
... åt jag tunnbröd och snickers dagarna i ända. Iaf snickers. Gick ner 1 kilo om dagen på min magra lekamen. Har inte ätit snickers sen dess.

Det där påminner mig om de varningens ord som Magnus Samuelsson sa i någon intervju:
"Det viktigaste när man tränar är att inte lyssna på AC/DC eller Motörhead, för då finns risken att man skulle tröttna på dem, och då vet jag inte om livet vore värt att leva" (fritt från minnet)

Motörhead kan jag förstå, men AC/DC?

Blir det inte svårt att somna hungrig varje kväll? Jag tycker det är omöjligt att somna om man är vrålhungrig, eller kan man dämpa hungerkänslan med nån medicin?

jonja sa:
Blir det inte svårt att somna hungrig varje kväll? Jag tycker det är omöjligt att somna om man är vrålhungrig, eller kan man dämpa hungerkänslan med nån medicin?
Det är inte farligt att vara hungrig, bara jobbigt. Tycker man att det är besvärligt att lägga sig utan mat i magen kan man trösta sig med att man kan bli bättre på det genom övning.

Tillbaka
Topp