ta hem cykel från Köpenhamn

knight22

Ny medlem
Någon som vet om man fortfarande kan ta med en cykel hem ifrån Köpenhamn med tåget? Efter att ockupationsrmakten införde gränskontrollerna lär det vara svårt om inte omöjligt. Eller finns nåt annat alternativ?

En helt vanlig cykel? Inga problem alls.

De glorifierade nattklubbsvakterna på Checkpoint Stefan har ingenting med ditt baggage att göra.

EDIT: vissa tider på dygnet är det ju trångt på tågen, men alltså inga som helst administrativa hinder.

Senast ändrad:
ohellstrom sa:
En helt vanlig cykel? Inga problem alls.

De glorifierade nattklubbsvakterna på Checkpoint Stefan har ingenting med ditt baggage att göra.

EDIT: vissa tider på dygnet är det ju trångt på tågen, men alltså inga som helst administrativa hinder.

Hurra!
Måste erkänna att Öresundstågen tar jag endast om jag inte har någon tid att passa och är alldeles utan bagage. Erfarenheterna är nämligen väldigt tråkiga, sorgligt nog.

Inga problem att ta med cykeln såvida tåget inte blir ersatt med buss. Brukar göra det själv när jag ska till vårt kontor i Köpenhamn som ligger en mil från Hovedbanegården. Köpenhamn är ju väldigt trevligt att cykla i, man smälter in bra på racer klädd i lycra.

Ska du över bron i rusningstid kan det vara trevligt att ta en cykeltur från inre cph ut till Kastrup för att hoppa på tåget där. Trevlig tur ut och så slipper du böket med att vänta in transfertåget från huvudbangården och omstigningen på Kastrup, med alla horder av pendlare.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp