Böldprästen
Medlem
Ta hem cykel från Norge.
En hypotetisk fråga, går det att köpa en cykel i Norge momsfritt och ta hem den själv? Eller måste man betala norskmoms? Hur funkar det där?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Böldprästen sa:Men det finns inget sätt att slippa norsk moms? :D
Böldprästen sa:Men det finns inget sätt att slippa norsk moms? :D
hm sa:Böldprästen sa:Men det finns inget sätt att slippa norsk moms? :D
Om du stannar i tullen istl för att smugla in den får du iaf tillbaka den norska momsen ...
Jeppe_E sa:hm sa:Böldprästen sa:Men det finns inget sätt att slippa norsk moms? :D
Om du stannar i tullen istl för att smugla in den får du iaf tillbaka den norska momsen ...
Nja?
http://www.eurotax.se/index.php?page=tax-free-refund
Stumpy sa:Är cyklar billigare i Norge än i Sverige, eller varför vill man köpa dem där?
itisasitis sa:Haha exakt, tänker som föregående - när blev något någonsin billigare i Norge?
Nätbutiker funkar nog inte, då åker du på tull.itisasitis sa:Om det är så så är det intressant för mig också att kolla på :) tips på bra nätbutiker?
De har moms men ingen importtull till Norge.hm sa:E inte grejen att dom inte har någon moms på sportgrejer i Norge?
ohellstrom sa:Den mest uppenbara förklaringen till att vissa produkter kan framstår som överkomliga i Norge är detta...
itisasitis sa:Vore kung om det fanns en gränshandelsbutik så som det finns i Sverige, en stor jävla cykelbutik uppsmälld mitt i ingenstans precis på norska sidan gränsen. Har ju ändå ingift släkt i nordligaste Värmland...
Annars tips på butiker vars hemsidor bör kollas?
bellasoda sa:itisasitis sa:Vore kung om det fanns en gränshandelsbutik så som det finns i Sverige, en stor jävla cykelbutik uppsmälld mitt i ingenstans precis på norska sidan gränsen. Har ju ändå ingift släkt i nordligaste Värmland...
Finn.no är norskarnas svar på blocket och där har man ju suktat på en del.
Det verkar som att det dels finns ett större utbud på fina cyklar, dels så är de sjukt mycket billigare. T ex verkar man kunna få en Cervelo P2 i kolfiber med dubbla hjulpar för 11000:- (inklusive diskhjul).
itisasitis sa:Vore kung om det fanns en gränshandelsbutik så som det finns i Sverige, en stor jävla cykelbutik uppsmälld mitt i ingenstans precis på norska sidan gränsen. Har ju ändå ingift släkt i nordligaste Värmland...
Det är en del av förklaringen. Men även när NOK/oljepris var betydligt högre var cyklarna oftast billigare i Norge.ohellstrom sa:Den mest uppenbara förklaringen till att vissa produkter kan framstår som överkomliga i Norge är detta...