Täby Saltluft 300km 8/9 2018

Om jag är hemma, vädret verkar lovande och jag känner mig i skick för det är det inte helt omöjligt att jag dyker upp. En trevlig runda är det hur som helst. Skulle dessutom vara lite kul att få till en riktig långtur i år, vilket i min värld 30+ mil är (blir runt 37 mil med transportcykling till och från staren).

GoranS sa:
Om jag är hemma, vädret verkar lovande och jag känner mig i skick för det är det inte helt omöjligt att jag dyker upp. En trevlig runda är det hur som helst. Skulle dessutom vara lite kul att få till en riktig långtur i år, vilket i min värld 30+ mil är (blir runt 37 mil med transportcykling till och från staren).

Hoppas du kan. Är det den här som kallas för Saltluft? Jag kan tänka mig lite alla möjliga upplägg beroende på sällskap. Men snitt över 30km/h blir nog svårt för min del om vi bara är några stycken. Egentligen är jag nöjd om det blir genomfört oavsett tid.

Min plan är att köra denna som avslut och skulle det uppstå något har jag en chans kvar med Södertälje 300km sjätte oktober. Känns som man kan ha oflyt med vädret då. 200km finns det väl några stycken kvar och det är lättare att bara stöka av oavsett förutsättningar.

Senast ändrad:
Om det inte uppstår alltför mycket hinder tänker jag vara med och cykla denna, så kan jag stoltsera med landskapsklistermärket hela vintern!

RE sa:
Om det inte uppstår alltför mycket hinder tänker jag vara med och cykla denna, så kan jag stoltsera med landskapsklistermärket hela vintern!

Bra plan! Jag har nog Skåne, Södermanland x2. Med Täby, Uppland antar jag? Får nog leva utan landskapsmärke.

bigmollo sa:
Hasse#7 sa:
Peth sa:
Hasse#7 sa:
Peth sa:
Mor har lärt mig att inte ta emot godsaker från främmande farbröder.

Smart morsa. Hon sa inget om att skriva i långcyklartrådar? Vi ses!

Men du skrev ju ...

Du har lurat mig!

Det blir kul. Vi skall bara lura några till.

Mig lurar ni inte så lätt!

Pepparkaka till dig och sen anmäld. Vi ses!

frankfurt sa:
Jag cyklar bara i finväder, kanske dags för randopremiär? Får alla godis och kaka?

Alla som skrivit i tråden får kilometer av asfalt samt friskluft som är solvärmd eller regnfuktig. Får jag sällskap i den halvlångsamma uppställningen kan jag nog bjuda på auromatkaffe och mumiebulle ala Circle K.

Det verkar som folk är väldigt svårflörtade om det här. Det är ju en nästan gratis VR utan service och personliga assistenter. Lite mer på riktigt helt enkelt. Har du inte provat randonné förut då är det dags nu.

Kanske dammar av Tegneren och kör. Kört 7mil landsväg i år räcker det? haha. Fin tur körde 2016 med bra väder å salt i luften

Två dagar kvar tills preliminär väderprognos dyker upp på yr.no. Det närmar sig. Nån ytterligare officiell förutom Grimpeur som vill göra reklam för evenemanget?

De där sakerna som visar vädret om mer än en vecka är väl knappast mer värda än uttalandena från godtycklig spågubbe som titta på fiskrens eller dylikt. Jag planerar att börja väderångesten tidigast på onsdag nästa vecka.

GoranS sa:
De där sakerna som visar vädret om mer än en vecka är väl knappast mer värda än uttalandena från godtycklig spågubbe som titta på fiskrens eller dylikt. Jag planerar att börja väderångesten tidigast på onsdag nästa vecka.

Så länge det blåser jämnt i en riktning stämmer det bra. Men du kan få bida din tid och välja klädse senarel så ses vi på lördagen.

Klart.se är tidigare än norrmännen och har följande hypotes/spekulation/gissning/... för Täby:
Capture.PNG

Om vindarna är desamma över hela banan och följer det där så skulle det väldigt grovt räknat bli motvind första halvan och medvind andra, eller mao hjulsugeri till lunchen och sen hoppas att sällskapet är mört så man inte åker av i sida-med-vinden på tillbakavägen. Lär dock hinna ändras ett antal gånger innan loppet går av stapeln.

GoranS sa:
Klart.se är tidigare än norrmännen och har följande hypotes/spekulation/gissning/... för Täby:

Om vindarna är desamma över hela banan och följer det där så skulle det väldigt grovt räknat bli motvind första halvan och medvind andra, eller mao hjulsugeri till lunchen och sen hoppas att sällskapet är mört så man inte åker av i sida-med-vinden på tillbakavägen. Lär dock hinna ändras ett antal gånger innan loppet går av stapeln.

Så nu är inte längre en fråga om "Om", utan bara en fråga om "Hur". Trevligt!

Okidå. Anmäld. Bara hålla tummen att ovädret uteblir.

Bilagor

• 0_163e0135-d46c-4bf5-9805-44f11361cd86.png
    0_163e0135-d46c-4bf5-9805-44f11361cd86.png
    70.3 KB · Besök: 127
Jag tar beslut på torsdagskvällen. Lite intressant att Bengt-re:s prognos och den jag hittade på klart.se har 90 graders skillnad på vindriktning!

Tillbaka
Topp