Jag är betydligt mesigare än Bengt-re och kommer att strunta i att anmäla mig om prognoserna på torsdagskvällen talar om någon egentlig regnrisk.
Fart beror mycket på sällskap, men skulle gärna vara i mål innan det blir mörkt. Bygger dock på att jag hittar något gäng som kör i tillräckligt högt men inte för högt tempo. Blir förvisso ändå lampor på då jag har drygt 3 mil till/från starten men jag tycker det mentalt sett är skönt att slutstämpla innan mörkret kommit.
Kaffe är för min del ointressant. Kortare stopp i Furusund, Gimo och Knutby för lättproviantering + lunch i Grisslehamn tycker jag är rätt lagom. Om det inte, mot förmodan, skulle bli tokvarmt bör det i så fall räcka med vattenflasksfyllning vid lunchen och man behöver inte släpa med sig så mycket ätbart. Ett par bars bör räcka vilket är bra då jag har allt utom slangar i ryggfickorna. Troligen innebär det att jag behöver plats för väst, reflexväst, handskar, knävärmare, verktyg, stämpelkort, telefon, kort/pengar och bars. Hm, borde verkligen skaffa en kombinerad väst och reflexväst inser jag ...