Tack CRC!!!!!!

Tack CRC!!!!!!
Dom kan vara riktigt bra. Kanske anledning till att dom är störst i Europa. Några gånger har jag fått mina grejor på 1,5 dygn.

Senast redigerad av en moderator:
Tack CRC!!!!!!
Beställde grejer därifrån för ungefär 3 veckor sen, då var dom också snabba på att få iväg grejerna. Beställde söndag, skickades måndag. Tisdag var dom i Danmark. Sen tog det _en vecka_ innan dom kom till Sverige. Och sen tog det ytterligare en vecka innan vi fick det levererat. Så 2 veckors leveranstid, är det normalt? Via Parcel Force..

Tänkte bara om någon hade en bra förklaring på det.. För jag funderar på att sluta handla där, jag vet inte om jag orkar vänta 2 veckor på småsaker som jag behöver ganska akut.

Tack CRC!!!!!!
Om det klaffar med mängden prylar och du beställer och dhl frakt/pris -ratio är det alltid bäst med DHL om man vill ha sina saker krångelfritt. Vad jag hört med parcel force så är det när paketet kommer till Sverige och Schenker tar över som förseningen uppstår. Om du beställer tllräckligt dyra saker och inte för skrymmande rekommenderar iaf jag DHL varje gång.

Tack CRC!!!!!!
Cuprinol skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad jag hört med parcel force så är det när paketet
> kommer till Sverige och Schenker tar över som
> förseningen uppstår.

Exakt så är det! Det är varken CRC:s eller parcel force:s fel utan Schenkers fel...

Tack CRC!!!!!!
fox skrev:
> Jo det kan jag också tänka mig, men varför låg
> paketet i en vecka i Danmark? Det kan ju inte
> varit Schenkers fel?

Det låg inte i danmark, det låg i någon utav Schenkers lagerlokaler utan att ha blivit inläst.
Därför fattar inte trackingsystemet att det fanns nånstans i Sverige.

Tack CRC!!!!!!
om ja inte minns fel (pratat med schenker) så måste typ allt som går med schenker pasera deras mellanlager i holland. en LITEN omväg :D

Tack CRC!!!!!!
Att allt måste gå via Holland stämmer nog inte då jag fått mindre packet på 4 dagar med parcel force och schenker inblandade, har nog mer att göra med hur motiverad godsmottagaren på schenker sverige är just den dagen.

Tack CRC!!!!!!
mytomspunnen skrev:
> Det låg inte i danmark, det låg i någon utav
> Schenkers lagerlokaler utan att ha blivit inläst.
> Därför fattar inte trackingsystemet att det fanns
> nånstans i Sverige.

Aha, så det tog sig alltså hit så fort?

Man kan inte hämta ut paket från Schenker när det väl har tagit sig till rätt stad, antar jag? Finns paketet i samma stad som jag så hade jag hellre åkt en sväng och hämtat grejerna än att vänta 3-5 dagar..

Tack CRC!!!!!!
Baltazar skrev:
> om ja inte minns fel (pratat med schenker) så
> måste typ allt som går med schenker pasera deras
> mellanlager i holland. en LITEN omväg :D

Yep, mina paket har åkt från England till Holland och sen till Danmark, men det brukar gå väldigt fort, senast gick det på exakt två dagar sen jag la ordern på CRC.

Men sen har det liksom tagit upp till två veckor för paketet att komma fram.. och tydligen är det bara Schenkers fel då.

Tack CRC!!!!!!
Hämtade ut mitt paket från schenker i Tensta när jag såg på trackingen att det kommit dit. Fick det då innan helgen. Tjänade flera dar. Dock måste man först ringa och tala om för schenker att man vill hämta ut det personligen så att dem flyttar det till ett annat lager.

Tack CRC!!!!!!
Ni som tycker det tar lång tid... Ni har i så fall inte använt DHL? Tar ,man £10 varianten så man får väll vad man betalar för. Viss prioritering sker väll hos speditionsbolagen också? Ibland kan man ha tur att få saker fort Pacel Force, men inte alltid. Jag kör nu förtiden alltid med DHL

Tack CRC!!!!!!
ErikPe: För att sist jag kollade så kostade det larvigt mycket mer? (Iaf med ett ganska stort paket..) Ska man inte köpa jättemycket så lönar det sig knappt alls att handla därifrån och man kan lika gärna köpa i butik..

Tack CRC!!!!!!
ErikPe: om det enligt Parcelforce ska ta 2-4 arbetsdagar och det tar det dubbla, så anser jag inte att man får det man betalat för.

Tack CRC!!!!!!
Det tog 5 arbetsdagar(4 egentligen men posten skickar ju ut en gullig avi vilket tar en dag extra) för mig att få min Marzocchi gaffel, tog Parcel. Helt klart värt 140 kr eller vad man fick betala för frakten.

Tack CRC!!!!!!
Beställt också från CRC och precis som åvan så tog jag Parcel för frakten.
Min lilla fråga är ifall de levererar hem grejjerna eller till närmaste postkontor?
Skickar de en avi eller ringer och talar om att de kommer?

Tacksam för svar!

/Piotr

P.S. Mitt paket finns nu i Danmark, får se ifall det tar 2 veckro därifrån :X

Tack CRC!!!!!!
Parcel skickar med Schenkler i Sverige och för mig levererade dom till en bensinmack som ligger i närheten där jag bor. Dock så blev jag inte underrättad att paketet fanns där förren jag ringde till Schenkler och efterlyste det. Måte blivit något slags fel hos dem.

//Anders

Tack CRC!!!!!!
onbred skrev:
> Någon som vet hur lång tid de brukar ta på sig att
> bygga ett par hjul?

Bra fråga, beställde ett par hjul ifrån dem för ca 5 veckor sedan. Fälgarna kom i lager i onsdags V.41 men sedan dess har inget hänt. Brukar de ändra statusen på orden snabbt, eller tar det ett tag?

Tack CRC!!!!!!
onbred skrev:
> Någon som vet hur lång tid de brukar ta på sig att
> bygga ett par hjul?

I två fall: 1-2 dagar

Tack CRC!!!!!!
I ett fall: beställde torsdag kväll, skickades måndag e.m.

HP skrev:
> onbred skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Någon som vet hur lång tid de brukar ta på
> sig att
> > bygga ett par hjul?
>
> I två fall: 1-2 dagar
>
>

Tack CRC!!!!!!
Hoppla (!)

CRCs "My account"-sida var inte uppdaterad riktigt.

Hjulen skickades redan på eftermidda'n samma dag som jag lade beställningen visade det sig (dvs i måndags) och hade igår nått Holland. Otroligt vad snabba de är.

Tack CRC!!!!!!
Haha. Man kan lita på Schenker. Igår hade mitt paket registrerats i Helsingborg och idag i Göteborg dit det skickades av misstag istället för till Stockholm. Måste säga att det på något sätt är lite imponerande att de lyckas att schabbla lite med varenda sändning. Säkerligen ett enormt kostnadseffektivt företag.

Tack CRC!!!!!!
Jag har ett hjul på är på väg, å jag valde jobbet som leveransadress, dels för att här är det alltid folk på kontorstid, samt att de kanske skärper sig när det står företagsnamn å inte privatnamn?

Förra gången som var första gången jag beställde från CRC, ringde jag själv å tjata på dem när det legat å skräpat i Stockholm nåra dar. Ingen ursäkt eller nåt.

Jo, CRC är snabba, beställde sent onsdag, så torsdag morogn hade pengarna redan dragits från kortet, å på em var det på väg. Ett handbyggt hjul! Det är snabbt det!

Tillbaka
Topp