Tack för den! Någon här?

Tack för den! Någon här?
Kan det vara så att Gubbstark/Nollåtta Cykel är samma person som "Cykelpendla i Stockholm" på YouTube?

Det finns en slående likhet i upplägg iallafall.

Tack för den! Någon här?
kalis skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan det vara så att Gubbstark/Nollåtta Cykel är
> samma person som "Cykelpendla i Stockholm" på
> YouTube?
>
>
>
> Det finns en slående likhet i upplägg iallafall.

Ja, det är samma användare som jag har fattat det.

Tack för den! Någon här?
DT skrev:
> kalis skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kan det vara så att Gubbstark/Nollåtta Cykel
> är
> > samma person som "Cykelpendla i Stockholm" på
> > YouTube?
> >
> >
>
> kAGmw/videos
> >
> > Det finns en slående likhet i upplägg
> iallafall.
>
> Ja, det är samma användare som jag har fattat
> det.

Känns stabilt att gilla sina egna filmer (Nollåtta har Kommentera Cykelpendlas) isf ;-)

Tack för den! Någon här?
Haha, nu kollade jag på de andra filmerna. Visst är det en del farliga situationer, men en del filmer visar ju INGENTING värt att börja hojta och peka finger åt.

En långtradare som kör ut när Gubbstark är 100 meter därifrån och tar lite tid på sig att svänga ut på vägen, eller en buss som kör upp på Västerbron 30 meter framför så att Gubbstark får sakta in lite. Eller en bil som väntar på att kunna köra ut från en bensinstation och har råkat ställa sig över cykelbanan några sekunder. Shit asså. :-)

Tack för den! Någon här?
DT skrev:
> Ja, det är samma användare som jag har fattat
> det.

+1, även jag kan bekräfta misstankarna att så är fallet ja :)

Gubbstark => Gubbsnabb

Senast ändrad:
Tack för den! Någon här?
Intressant, han fortsätter att posta kränkningar efter att denna tråd dragits igenom, dramaturgin är densamma som tidigare: alla andra gör fel, de visar mig inte tillbörlig respekt. Lämna-företrädesplikten borde gälla på 80m avstånd när jag kommer i 30, dvs lastbilen ska vänta i 10 sek på min passering.

Tack för den! Någon här?
jonja skrev:
> Intressant, han fortsätter att posta kränkningar
> efter att denna tråd dragits igenom, dramaturgin
> är densamma som tidigare: alla andra gör fel, de
> visar mig inte tillbörlig respekt.
> Lämna-företrädesplikten borde gälla på 80m
> avstånd när jag kommer i 30, dvs lastbilen ska
> vänta i 10 sek på min passering.

Jonas, jag har inget med kanalen Cykelpendla i Stockholm att göra.

Tack för den! Någon här?
Som yrkesförare som förser dagligvaruhandeln med förnödenheter så blir jag både irriterad och full i skratt över videon på "den långa lastbilen" vid Västberga allé som inte exakt hinner få sina 50 - 60 ton över vägen innan cyklisten kommit fram. För det är ju tydligen helt otänkbart för cyklisten att smeka bromsen en aning i god tid innan, för att på så sätt samspela (!) lite i trafiken, när det är så oerhörda kontraster mellan dessa fordonsslag...

Det handlar om att ge och ta i trafiken, och inte att hela tiden helt rabiat hävda sin rätt och nästan provocera fram tillbud som ska ge en anledning till att utse sig själv som en martyrliknande hjälte.

Tack för den! Någon här?
Det verkar ju misstänkt när det skrivs upprepande om vidvinkelkameran även på den andra kanalen. Även samma text-typsnitt i filmerna osv.

Tack för den! Någon här?
Gubbstark skrev:

> Jonas, jag har inget med kanalen Cykelpendla i
> Stockholm att göra.

Ok jag tror dig, men håll med om att det var ganska likt? :)

Tack för den! Någon här?
hm skrev:
> Gubbstark skrev:
> ----------------------------------------------
>
> Gubbstark, gubbsvag,gubbsås
> Hästbajs

Själv träffade jag på prima, äkta hästbajs när jag var ute och körde Cross i helgen!

Tack för den! Någon här?
DT skrev:
> Eller en bil som
> väntar på att kunna köra ut från en
> bensinstation och har råkat ställa sig över
> cykelbanan några sekunder. Shit asså. :-)

Jag har inte kollat gubbens filmer, men det finns ett trafikfenomen som är ganska irriterande. Det är när bilarna bränner rakt över gc-vägen trots att de skall lämna företräde, och sedan stannar för att kolla om det är fritt på den "riktiga" vägen så de kan köra ut.

Det är ju en sak om sikten är hopplös. Då stannar man först till med sin bil innan gc-vägen, sedan glider man försiktigt fram till stora vägen om det är fritt på gc, för att därefter kolla läget och ev vänta på fritt en gång till.

Tillbaka
Topp