Tankar kring Crescent

Tankar kring Crescent
Hej!
Funderar på att köpa en ny cykel (trekking). Hittade en hyfsat på Crescent och undrar bara om ni har några fördelar eller nackdelar om det märket. Några funderingar om den?

Tankar kring Crescent
När jag tänker Crescent så tänker jag på att de gjorde tokfina mtb cyklar på 90 talet. Snygga ramar som andades kvalité, titanramar också, snygg grafik och minns att deras tävlingsteam kändes så proffsiga.

Numera känns det som de bara lever på på att folk tror att "Crescent, det är ju bra kvalité". Verkligheten känns kinaramar med taskig design, både i form, grafik och branding. De känns också som att de är några år efter med teknologier och trender.

Det är inget konstigt att köpa katalogramar och sätta sitt märke på, de finns bara andra som gör det bättre till ett bättre pris.

Crescent är ett märke som är dött för mig, om än inte lika tokdött som ett annat svenskt märke, Nishiki.

Vilket är synd, Crescent är ett sånt där märke som verkligen skulle kunna vara något.

Tankar kring Crescent
Jag sneglade på crescent när jag bytte cykel sist men tyvärr insåg jag att man fick mycket mer cykel för pengarna om man valde annat märke. Det enda som var bättre med crescent var väl isf kilopriset. Tyngre cykel men samma pris som andra märken.

Tillbaka
Topp