Freddie L sa:
VättleBökaren sa:
Freddie L sa:
RockyM sa:
Ett annat alternativ är att man är trygg i sig själv o trivs med sitt liv. Kanske bara cyklar för att man tycker att det är kul!?
Sjukt jobbigt med personer som hela tiden försöker passa in i något som de aldrig kommer vara, även om de själva tror att de är någon annan än den de är.
Sen att se sig själv som förebild för andra? =))
Fortsätt att ha kul Vättlebökaren
Jag gissar att du avser mig?
Jag håller med dig, det är ju precis så jag gör. Det framgår kanske inte så tydligt? Just nu cyklar jag bara för att ha roligt, det är så jag får bäst balans i mitt liv.
Det jag invänder emot är användandet av hjälpmedel för att bli någon man inte är, istället för att hitta glädjen på den nivån man faktiskt befinner sig. Om man jämför sig med andra och är osäker kanske man känner att ”klarar jag inte den backen har jag inget i skogen att göra”. Fast det är ju det man har. Det finns inget egenvärde i att cykla snabbt som andra, långt som andra eller klara backar som andra. Man måste acceptera den man är, och ha roligt (ändå ;-) ).
Om man ändå av någon anledning vill cykla snabbt, långt eller brant menar jag faktiskt att man får förtjäna det. Och det tycker jag, om man bryr sig om att läsa det andra jag skriver, inte är så hemskt som det kan låta.
Och det har aldrig slagit dig in att det är ROLIGARE på en E-MTB och att du förnekar människor detta nöjet för att du inte tycker dom gjort sig förtjänta av det?
I så fall borde du se över ditt liv för du har garanterat inte uppfunnit den cykel du cyklar på och därför har du inte gjort dig förtjänt av att använda den. Bygg din egen, gräv upp din egen metall osv osv.
Suck...
Ja, suck. Det får väl sammanfatta mitt bidrag i denna tråden. Jag vet ju bättre än att skriva i de här trådarna egentligen. Men...
Elcyklar riskerar skogscykling på sikt. Om man har roligare på en elcykel framför en vanlig cykel, skulle man ha ännu roligare på en enduro-motorcykel. De som cyklar e-Mtb är bara för fega eller fattiga för att ta steget.
Over and out! :-)
Ska försöka ge lite perspektiv:
Vad på sikt ger mer slitage på skog.
Några tjockisar och trampar marginellt längre med hjälp av assistans.
Eller
Alla tusentals som åker XC lopp som CV där man verkligen kan tala om slitage på stigar.
Eller
All odlingsmark som går till att föda nötkreatur så att vi i väst kan äta kött som det finns 10+ jordklots resurser att slösa på.
Sen vad terrängkörningslagen säger är en annan femma absolut (bör den uppdateras? Ja kanske).
Men vad säger lagboken när jag blir omkörd av alla Volvo V90's, Audi A6or och BMW 3serien i 150km/h++ på 90väg?
Grinar jag över det? Nej jag väljer att spara mina tårar till viktigare saker.
Välj era fighter, om inte annat kommer era blodtryck tacka er.