Raggamuffin
Aktiv medlem
Tempopinnar för randonnörer
Är det alu hade jag inte funderat över det alls, det är inte bara att röret är för smalt?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
3Ts LTD styren är enligt dem själva inte clip-on kompatibla (med något undantag som t.ex Aeronova), man kan tänka att med den vikten har de inte inte tillräckligt material i klämzonen utanför styrstammen. Alla 3T Pro och Team modeller ska funka rakt av dock.Lånar tråden med en fundering kring själva styret vid användning av tempopinnar. Är sugen på att montera pinnar på min cykel när jag cyklar lite längre, mest för att kunna variera min position så att jag kan avlasta olika kroppsdelar som känner av alla timmar i sadeln.
Styret jag har idag är väldigt bekvämt och skönt, gillar det verkligen (3T ergosum ltd). Hade gärna använt det tillsammans med pinnarna. Dock står det "NOT clip-on compatible", vilket gör att jag inte blir supersugen att köra med pinnar på det styret. Har kikat runt lite på nätet där vissa säger att pinnar funkar på alla styren medan andra säger enbart på styren som uttryckligen är specade för pinnar. Utbudet av styren som är specade för clip-on är inte superstort, av det lilla sökande jag har gjort. Finns några styren som lockar men det blir ganska dyrt om det ska vara ungefär den typ av styre jag har nu. Vill gärna undvika att det brakar sönder när jag sitter och trampar för glatta livet.
3Ts LTD styren är enligt dem själva inte clip-on kompatibla (med något undantag som t.ex Aeronova), man kan tänka att med den vikten har de inte inte tillräckligt material i klämzonen utanför styrstammen. Alla 3T Pro och Team modeller ska funka rakt av dock.
Ja, det blir jus vårt nu när 3T gjort om sitt modellsortiment.
Många mil, ytterligare en position, hm ...Bump
Vad gäller 2022 för Tempopinnar för randonnörer? Funderar på att testa... Jag siktar på många mil i sommar och känner att jag skulle behöva en position till.
Många mil, ytterligare en position, hm ...
Ja, den verkar inte rolig.Den hoppas jag att jag slipper.
Har själv kollat på dem. Måste få isär armstöden så chipstuttarna får plats.Jag köpte förra året typ det billigaste som gick att finna och hamnade hyfsat rätt direkt. Tur det för det är inte mycket till justeringsmöjligheter. Sågade av rören lite och slipade bort lite vassa kanter så det går att hålla i styret. Perfekt när man hamnar själv att lägga sig ner och vila lite.
Tempostyre - Stort utbud av för triathlonstyre
Köp Cykelstyren till triathloncyklar hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.sewww.bikester.se
17 cm drop! Det var inte illa.Har själv kollat på dem. Måste få isär armstöden så chipstuttarna får plats.
Hittade ett par i skrotlådan att testa med. De måste ändå skruvas brett då de har 26 mm klamrar. Bra då att de har ordentlig j-bend.
En annan utmaning är att jag normalt kör med 17 cm drop. Ska jag inte knäcka ryggen får jag nog höja styret. Tur då att jag inte sågade gaffelröret vid senaste sänkningen utan har 2 cm att spela med. Pinnarna bygger ca 3 cm från styret.
Och om man vill kunna hålla uppe på styret, eller på hörnet åtminstone. Armstöd som går att vinkla upp är fint men inte hittat några som passar på pinnarna utan bara som sitter på styret och det blir för långt fram för mig.
Tycker PRO Missile är bäst då de går att justera både uppåt med spacers och går att få bak armstöden så långt att kortare stam ej behövs. Med mina mått i alla fall.
Jag kör Profile design med 30 mm riser. Inför den här sommaren har jag flyttat in kuddarna så jag får bättre plats med händerna uppe på styret. Det är en vanesak men känns riktigt bekvämt nu. Det är med utrymme än det ser ut som på bilderna.
Visa bilaga 548168Visa bilaga 548169
Dessutom med härligt hemmafixat cykeldator-/lampfäste!Jag kör Profile design med 30 mm riser. Inför den här sommaren har jag flyttat in kuddarna så jag får bättre plats med händerna uppe på styret. Det är en vanesak men känns riktigt bekvämt nu. Det är med utrymme än det ser ut som på bilderna.
Visa bilaga 548168Visa bilaga 548169
Sitter kuddarna tillräckligt långt bak för att det ska vara bekvämt i många timmar det där? Det ser inte ut att finnas mycket justermån på dem. Annars var det ju tillräckligt billigt för att man skulle kunna testa...Häpp, det var tydligen XLC jag hade. Ännu lite billigare, och med en rabattkod blir det ju inga pengar alls nästan.
Köp Cykelstyren till triathloncyklar hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.sewww.bikester.se
Visa bilaga 548176
Ingen justermån i längsled alls. För mig funkar de bra, men jag är kort.Sitter kuddarna tillräckligt långt bak för att det ska vara bekvämt i många timmar det där? Det ser inte ut att finnas mycket justermån på dem. Annars var det ju tillräckligt billigt för att man skulle kunna testa...
n+1 är som vanligt svaret på det mesta.Finns det med clip on fästen?
Jag tränar normalt i veckorna i klubbklungor och andra där pinnarna är uttalat ovälkomna. Sedan rando på helgen. Blir mycket skruvande.
Dessutom ska då styret upp och ner. Lär väl runddra insexorna i ren stress?n+1 är som vanligt svaret på det mesta.
Case closed, för det var väl det du ville från början egentligen ;-)Edit: behövs en ny cykel.
Kopierade du fart och uthållighet eller bara tempopinninstallationen?Vad ni krånglar, jag bara kopierade @mhenry
Vettefaan om det funkar, men men
Där får du nog söka på respektive tillverkare. Canyon har fästen för några av sina aerostyren.Finns det någon clip on som passar på ett, ehm, ovalshape(?), på styret? Alltså typ ett aerostyre.
Där får du nog söka på respektive tillverkare. Canyon har fästen för några av sina aerostyren.
Hur mycket bygger den på höjden? Går det att ändra?Häpp, det var tydligen XLC jag hade. Ännu lite billigare, och med en rabattkod blir det ju inga pengar alls nästan.
Ovansidan av armstöden hamnar ca 6,5 cm ovanför styrets ovansida. Det går inte att justera annat än lutning och avståndet mellan armstöden. För mig blev det en lyckträff.Hur mycket bygger den på höjden? Går det att ändra?
Antingen hitta en modell där kuddarna går att justera bakåt mycket för att slippa höja styret. Eller om du tillåts ha kuddarna kvar på styret men monterar bort pinnarna som sticker fram på klubbträning.Finns det med clip on fästen?
Jag tränar normalt i veckorna i klubbklungor och andra där pinnarna är uttalat ovälkomna. Sedan rando på helgen. Blir mycket skruvande.