Testa nya forumet på Happyride

perzzon

Aktiv medlem
Känns väl som ett ganska givet användningsfall?!

Du vill följa vad någon sagt. Generellt vill du inte att hen besudlar trådarna men du behöver av en eller annan anledning titta på vad hen sagt historiskt.
Jag gör det rel. ofta för att få sammanhang och förståelse.

perzzon

Aktiv medlem
Dags för en folkstorm. Flera klick... Bor vi i Sovjetunionen? "Vad är det som händer med Sverige?!"
Känner starkt att en måste titta på den här videon vid 11:45

Var tvungen att titta vidare och 14:43 var ju sjukt kul så här i efterhand.

Senast ändrad:

BFS

Aktiv medlem
Känner starkt att en måste titta på den här videon vid 11:45

Var tvungen att titta vidare och 14:43 var ju sjukt kul så här i efterhand.
Jag ska alltså klicka på länken och klicka fram till det intressanta partiet du rekommenderar? Sovjetunionen!!! Det är mer än ett klick!
Edit: värt klicken. :)

Senast ändrad:

moros

Aktiv medlem
Zooma bilder i mobilen (Android); finns det en möjlighet att justera så man verkligen kan zooma (två fingrar) till en nivå man själv vill? Nu är det antigen max zoom eller inte för mig. Att zooma bilden max är oftast helt kass på telefonen.

Detta gäller huvudsakligen när man har lagt upp en miniatyr, klickar på den så den fyller skärmen, sen försöker zooma. Har man lagt den fullstor i inlägget så kan man lösa det genom att zooma hela sidan. (och inte klicka på bilden för att få upp den i visningsläge)

Senast ändrad:

marr

Moderator
Forumvärd
Zooma bilder i mobilen (Android), finns det en möjlighet att justera så man verkligen kan zooma (två fingrar) till en nivå man själv vill. Nu är det antigen max zoom eller inte för mig. Att zooma bilden max är oftast helt kass på telefonen.

Detta gäller huvudsakligen när man har lagt upp en miniatyr, klickar på den så den fyller skärmen, sen försöker zooma. Har man lagt den fullstor i inlägget så kan man lösa det genom att zooma hela sidan. (och inte klicka på bilden för att få upp den i visningsläge)
Samma här, går inte att hantera.

fredrik168

Aktiv medlem
Måste jag trycka på (markera forumen som lästa) för att det ska fungera att trycka på ny på trådarna? Vill ju bara se nya inlägg och inte som nu hamna på sid 1 inlägg 1!
Blir iofs inte i alla trådar men dom långa vet jag ju inte hur långt jag sett!

JohanA

Administrator
Dags för uppdateringar:

- Trådrubriken syns nu till höger om datumet vid varje inlägg i en tråd
- Rapportera länken är nu högerjusterad
- Autokonverteringen av :) och liknande till smiley är nu avstängd
- Ojämnt antal sticky trådar får inte samma bakgrundsfärg som den första tråden. (Tyvärr kvarstår felet om du ignorerar trådar).
- Avatarer syns inte under forum/nya inlägg. Så inställningen för att dölja avatarer gäller numera bara i en forumtråd.
- Vilket forum en tråd tillhör syns nu tydligare under nya inlägg om det är från Subforum (Elcykel).

me.I.am

Aktiv medlem
Dags för uppdateringar:

- Ojämnt antal sticky trådar får inte samma bakgrundsfärg som den första tråden. (Tyvärr kvarstår felet om du ignorerar trådar).
- Avatarer syns inte under forum/nya inlägg. Så inställningen för att dölja avatarer gäller numera bara i en forumtråd.
- Vilket forum en tråd tillhör syns nu tydligare under nya inlägg om det är från Subforum (Elcykel).
Klickade gilla, och det står jag för :)
Men konstigt vad man vänjer sig vid nytt, nu saknar jag avatarerna i trådlistan lite, men bara lite...

moros

Aktiv medlem
Dags för uppdateringar:

Najs, såg främst att trådrubriken i inläggen hade tillkommit.

Har ni någon tanke kring zoomningen i bilder på mobilen? Jag märkte att bilderna i K&S beter sig precis som förväntat, dvs när man klickar upp en i bild i fullskärm så kan man zooma till önskad nivå själv, men i forumet fungerar alltså inte det.

JohanA

Administrator
Najs, såg främst att trådrubriken i inläggen hade tillkommit.

Har ni någon tanke kring zoomningen i bilder på mobilen? Jag märkte att bilderna i K&S beter sig precis som förväntat, dvs när man klickar upp en i bild i fullskärm så kan man zooma till önskad nivå själv, men i forumet fungerar alltså inte det.
Jag håller med om att det borde fungera som på lightboxen under köp & sälj. Köp & sälj har jag byggt men forumet använder vi en färdig programvara så då är det inte lika lätt att ändra. Men jag ska försöka hitta en lösning på det.

Lars.E

Aktiv medlem
Otroligt bra jobbat JohanA.
Nu slipper jag få psykbryt på att läsa Rapportera tusentals gånger i onödan.
Att dessutom veta vilken tråd man läser i utan att behöva scrolla upp till topp är riktigt gött.
Tack!

H.

Aktiv medlem
Var det några trådar som raderades i samband med flytten eller hade ni förluster i databasen? Jag tappade ungefär 50-70 inlägg i samband med flytten, men vet inte vad det var för några.

Senast ändrad:

perzzon

Aktiv medlem
En kan ju tänka sig att dolda trådar tidigare räknades in i ens total och att de öht inte migrerades. (Eller räknas mer korrekt)
I så fall är det kanske inte helt otänkbart att du hade 50 inlägg i sådana trådar. Även om det kanske låter lite mycket. Så himla många var de inte, de dolda trådarna.

Yonna

Aktiv medlem
Dags för uppdateringar:

Härligt! Bra jobbat, tack!

JohanA

Administrator
Var det några trådar som raderades i samband med flytten eller hade ni förluster i databasen? Jag tappade ungefär 50-70 inlägg i samband med flytten, men vet inte vad det var för några.
Som @perzzon var inne på så flyttades inte inlägg över som var dolda/borttagna. De flesta dolda inlägg hade sin bakgrund i det tidigare spamskyddet som inte var optimalt, en del inlägg fastnade där av oklar anledning och det var svårt att se vad som fastnat.

H.

Aktiv medlem
Som @perzzon var inne på så flyttades inte inlägg över som var dolda/borttagna. De flesta dolda inlägg hade sin bakgrund i det tidigare spamskyddet som inte var optimalt, en del inlägg fastnade där av oklar anledning och det var svårt att se vad som fastnat.
Ok, låter rimligt. Jag har nog haft ett antal inlägg i trådar som sedermera raderats/dolts så om dessa trådar inte följt med/inte räknas in kan det säkert stämma.

mikipedia_

Aktiv medlem
Jag ser inte hela bilder när jag vill förstora dom🤔
använder ipad m safari (senaste versionerna vad jag vet)
7B265D64-0C41-416C-9EAF-5FEEB203D97D.png

den här bilden kommer från fulmekstråden och borde vara längre nerå.

Plush

Moderator
Forumvärd
Tja...

När en tråd spårat ut i politiskt tjafs märker våra moderatorer helt sonika tråden med [Politiskt tjafs], och låser den vid behov. Ni får ha vilka politiska åsikter ni vill, men om ni bråkar så mycket att ni förstör festen för övriga så åker ni ut på gatan.

Vi stämmer i bäcken så att säga.

Rattnalle

Aktiv medlem
Fast den hade ju inte spårat ur. Det var ett, ganska roligt ovanligt nog, skämt. Du behöver trimma känsligheten där lite..

Plush

Moderator
Forumvärd
Därav att vi stämmer i bäcken.
Vi låser innan det spårar ur helt enkelt.
Politik har inget här på Happy att göra.

zinkpasta

Aktiv medlem
Det där var ju extremt löjligt gjort.

Ja, moderatorrollen är nog det minst tacksamma jobbet i världen, men..

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Man kan ju varna och ta bort inläggen som har med politik att göra... Tråden fyllde kanske en funktion för någon eller några faktistk. :)

perzzon

Aktiv medlem
Givet att du inte tog bort något och att jag inte läst slarvigt var det väl en person som nämnde en politiker i ett skämt

Edit:varför vägrar fetmarkeringen försvinna

plumse

Aktiv medlem
Lite väl kantigt gjort tycker jag. Varför begränsa sig till enbart ett ämne förresten?
Varför inte låsa alla trådar där olika åsikter kan riskera sekundärkränka folk? (Tack zinkpasta för du lärt mig ett nytt bra ord!)

kais01

Aktiv medlem
att låsa tråden är god gammal happymetodik. måttlig åtgärd, måttlig skada.

har ingen åsikt om orsaken till att låsa just i det här fallet, det var en hel del taskigt tjafs faktiskt, men att gå vidare med att sedan i realiteten ta bort hela tråden genom att döpa om den är otransparent, och enligt mig faktiskt inte riktigt värdigt happys i övrigt höga standard.

ooms

Aktiv medlem
Nu är det stopp på att diskutera cykelinfrastruktur, elcykelbidrag, tolkning av allemansrätt, naturreservatsföreskrifter, osv.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer