Spacekitty
Aktiv medlem
Testa nya forumet på Happyride
Jag saknar också ingnorera-knappen. Skidskytte och pappaskämt är inte så intressant att se hela tiden.
Senast ändrad:
Trycker man på de tre prickarna, sen [ ] så får man fram taggarna. Men jäkla osmidigt.Citat går inte längre att splitta vad jag kan se. Dumt om man vill svara på enskilda saker i längre inlägg. Chrome på Mac i mitt fall. Det blir bara en grafisk ruta istället för [quote]-taggar.
Ja, bild-zoom och notis-spårning.outsägligt dumt att dissa en så självklar funktion.
lägg till det symbolnojan. vill vi ha bildspråk kan vi börja skriva mandarin.
någon som upptäckt några hrrm fördelar med uppgraderingen?
Det går bra, bara att ställa pekarn någonstans och trycka Enter, så blir det en split. Som här...Citat går inte längre att splitta vad jag kan se.
Dumt om man vill svara på enskilda saker i längre inlägg.
Citat går inte längre att splitta vad jag kan se
Det går bra
Verkar vara ett problem kopplat uteslutande till mobil-läget då det funkar på desktop. I alla fall för migNytt bildproblem för mig i editorn nu. Infoga bild, därefter kan jag inte justera storleken. Innan klickade man och drog i hörnen. Nu klickar man så blinkar den gröna ramen till lite men stannar inte. Jag gillar att skala ner bilderna lite men det går inte nu. Chrome / Android11
Jag använder nog 'redigera' 100 gånger mer än 'rapportera'. Antalet påbörjade, men inte avslutade rapporteringar på mina egna inlägg har eskalerat fruktansvärt sedan uppdateringen :)Måste rapportera vara framme, kan inte redigera vara där på egna inlägg?
Använd enter/retur-tangenten om du vill dela upp en citering. Eller markera bara texten du vill citera och sen "svara" länken som dyker upp.Citat går inte längre att splitta vad jag kan se. Dumt om man vill svara på enskilda saker i längre inlägg. Chrome på Mac i mitt fall. Det blir bara en grafisk ruta istället för
[..QUOTE]
-taggar.
Ignorera funktionen för forum/trådar/taggar är nu tillbaka.Jag saknar också ingnorera-knappen. Skidskytte och pappaskämt är inte så intressant att se hela tiden.
Verkar ha sparat vad man hade ignorerat med. Nice.Ignorera funktionen för forum/trådar/taggar är nu tillbaka.
Här finns allt samlatHur ändrar man bland sina ignoreringar?
Här finns allt samlat
Fast det blir ju apknöligt eftersom jag då hoppar ner längst ner i tråden. Sen måste jag bläddra upp och markera resten i samma inlägg. Som nu. Edit: Eller detta var snarare markera och trycka "svara".Använd enter/retur-tangenten om du vill dela upp en citering.
Det är nog fan för att man aktiverat [ ] grejjen.
Yay för nya zoombara bildvisaren!
I vanliga inlägg, behöver verkligen filnamn, filstorlek och antal visningar vara en layover och täcka bilderna? T.ex.
Hänger inte riktigt med. Tycker det är väldigt smidigt att enkelt kunna bryta upp ett citat med en radbrytning.Fast det blir ju apknöligt eftersom jag då hoppar ner längst ner i tråden. Sen måste jag bläddra upp och markera resten i samma inlägg. Som nu. Edit: Eller detta var snarare markera och trycka "svara".
Men de tre prickarna funkar ser jag. Dock störigt att massa funktioner är gömda, såsom smileys som måste klickas fram varje gång. Edit: Valet av kod istället för grafik verkar dock hänga kvar i nästa inlägg, men smileys måste fortfarande letas fram varje gång.
Rapportera länken är nu dold bakom ... i mobilen.Jag använder nog 'redigera' 100 gånger mer än 'rapportera'. Antalet påbörjade, men inte avslutade rapporteringar på mina egna inlägg har eskalerat fruktansvärt sedan uppdateringen :)
På desktop ligger ju båda framme men på mobil borde ju rapportera såklart döljas.
Rapportera länken är nu dold bakom ... i mobilen.
Nä du klickar på ... länken så syns dropdown menyn med rapportera.Tjena!
Så man måste gå in på dator eller växla över till skrivbordsläge för att kunna rapportera ett inlägg? Känns lite dumt.
Nä du klickar på ... länken så syns dropdown menyn med rapportera.
Nu ska det förhoppningvis fungeraTjena!
Fast den finns ju bara på mina inlägg.
Fast hur ska det gå till i praktiken? Markerar jag en bit text och trycker på quote-funktionen som dyker upp, så hoppar jag längst fram i tråden till svarsformuläret. Ska jag sen citera ett annat stycke i samma inlägg så måste jag leta upp det inlägget igen. Kan ju vara flera sidor bakåt om det är en lång tråd, men rätt jobbigt att hitta även på samma sida.Hänger inte riktigt med. Tycker det är väldigt smidigt att enkelt kunna bryta upp ett citat med en radbrytning.
Att stänga av editorn helt och skriva alla bb-koder manuellt är inget jag rekommenderar.
Provade nu för att se och var enkelt att citera hela ditt inlägg och sedan bara slänga in radbrytning mitt i. Antar att man kan plocka bort bitar också som man inte vill citera (provar nedan)Fast hur ska det gå till i praktiken? Markerar jag en bit text och trycker på quote-funktionen som dyker upp, så hoppar jag längst fram i tråden till svarsformuläret.
Yes, en mening raderad utan problem.Ska jag sen citera ett annat stycke i samma inlägg så måste jag leta upp det inlägget igen.
Tror vi pratar om olika saker. Klicka på Svara under inlägget sen kan du dela upp citeringen med en radbrytning.Fast hur ska det gå till i praktiken? Markerar jag en bit text och trycker på quote-funktionen som dyker upp, så hoppar jag längst fram i tråden till svarsformuläret. Ska jag sen citera ett annat stycke i samma inlägg så måste jag leta upp det inlägget igen. Kan ju vara flera sidor bakåt om det är en lång tråd, men rätt jobbigt att hitta även på samma sida.
Aaaah, det var inte direkt uppenbart.Tror vi pratar om olika saker. Klicka på Svara under inlägget sen kan du dela upp citeringen med en radbrytning.
Om du har läst alla inlägg i en tråd och besöker tråden igen hamnar du på första inlägget. Klickar du på datumet i trådlistan hamnar du på det senaste inlägget.Är det bara jag som inte hamnar på senast lästa inlägg när jag öppnar trådar?
Ibland funkar det och ibland hamnar man på första inlägget trots att jag läst tråden tidigare.
Kanske bara är typisk SBS?
Ah ok :) tyckte det hände även när det fanns nya inlägg ibland men då var det nog sbs som sagtOm du har läst alla inlägg i en tråd och besöker tråden igen hamnar du på första inlägget. Klickar du på datumet i trådlistan hamnar du på det senaste inlägget.
Om du har läst alla inlägg i en tråd och besöker tråden igen hamnar du på första inlägget. Klickar du på datumet i trådlistan hamnar du på det senaste inlägget.
Fast nu verkar det ändå vara så att om jag klickar på en av de senast uppdaterade trådarna på förstasidan så kommer jag till första inlägget även fast det finns, för mig, olästa inlägg.Om du har läst alla inlägg i en tråd och besöker tråden igen hamnar du på första inlägget. Klickar du på datumet i trådlistan hamnar du på det senaste inlägget.
Samma uppfattningJag upplever även att om man inte varit inne i tråden på länge så hoppar den inte till nya inlägg. Men om man trycker på "gå till nya..." så kommer den ihåg vad man inte läst.