Testa nya forumet på Happyride

Makten

Aktiv medlem
Citat går inte längre att splitta vad jag kan se. Dumt om man vill svara på enskilda saker i längre inlägg. Chrome på Mac i mitt fall. Det blir bara en grafisk ruta istället för [quote]-taggar.

kais01

Aktiv medlem
outsägligt dumt att dissa en så självklar funktion.

lägg till det symbolnojan. vill vi ha bildspråk kan vi börja skriva mandarin.

någon som upptäckt några hrrm fördelar med uppgraderingen?

marr

Moderator
Forumvärd
Citat går inte längre att splitta vad jag kan se. Dumt om man vill svara på enskilda saker i längre inlägg. Chrome på Mac i mitt fall. Det blir bara en grafisk ruta istället för [quote]-taggar.
Trycker man på de tre prickarna, sen [ ] så får man fram taggarna. Men jäkla osmidigt.

De tre prickarna lämgst till höger., sjukt att man har samma symbol på fyra ställen i menyn.

Det verkar dock sparas när man gjort det. Gick in i en annan tråd och valde citera, så fanns taggarna där med.

mzi

Aktiv medlem
Citat går inte längre att splitta vad jag kan se

Det som jag använde mest funkar också: Om du markerar lite text så dyker det upp en "svara"-text som hovrar i slutet av markeringen. Tycker man på den så kommer den markeringen in som citat i ditt meddelande. Så kan man välja delar av texten ganska smidigt. Det funkar även att citera flera olika inlägg på det sättet.

moros

Aktiv medlem
Nytt bildproblem för mig i editorn nu. Infoga bild, därefter kan jag inte justera storleken. Innan klickade man och drog i hörnen. Nu klickar man så blinkar den gröna ramen till lite men stannar inte. Jag gillar att skala ner bilderna lite men det går inte nu. Chrome / Android11
Verkar vara ett problem kopplat uteslutande till mobil-läget då det funkar på desktop. I alla fall för mig

moros

Aktiv medlem
Måste rapportera vara framme, kan inte redigera vara där på egna inlägg?
Jag använder nog 'redigera' 100 gånger mer än 'rapportera'. Antalet påbörjade, men inte avslutade rapporteringar på mina egna inlägg har eskalerat fruktansvärt sedan uppdateringen :)

På desktop ligger ju båda framme men på mobil borde ju rapportera såklart döljas.

JohanA

Administrator
Citat går inte längre att splitta vad jag kan se. Dumt om man vill svara på enskilda saker i längre inlägg. Chrome på Mac i mitt fall. Det blir bara en grafisk ruta istället för
[..QUOTE]
-taggar.
Använd enter/retur-tangenten om du vill dela upp en citering. Eller markera bara texten du vill citera och sen "svara" länken som dyker upp.

Makten

Aktiv medlem
Använd enter/retur-tangenten om du vill dela upp en citering.
Fast det blir ju apknöligt eftersom jag då hoppar ner längst ner i tråden. Sen måste jag bläddra upp och markera resten i samma inlägg. Som nu. Edit: Eller detta var snarare markera och trycka "svara".

Men de tre prickarna funkar ser jag. Dock störigt att massa funktioner är gömda, såsom smileys som måste klickas fram varje gång. Edit: Valet av kod istället för grafik verkar dock hänga kvar i nästa inlägg, men smileys måste fortfarande letas fram varje gång.

nisseson

Aktiv medlem
Yay för nya zoombara bildvisaren!

I vanliga inlägg, behöver verkligen filnamn, filstorlek och antal visningar vara en layover och täcka bilderna? T.ex.
Screenshot_20210308-114840~2.png

JohanA

Administrator
Fast det blir ju apknöligt eftersom jag då hoppar ner längst ner i tråden. Sen måste jag bläddra upp och markera resten i samma inlägg. Som nu. Edit: Eller detta var snarare markera och trycka "svara".

Men de tre prickarna funkar ser jag. Dock störigt att massa funktioner är gömda, såsom smileys som måste klickas fram varje gång. Edit: Valet av kod istället för grafik verkar dock hänga kvar i nästa inlägg, men smileys måste fortfarande letas fram varje gång.
Hänger inte riktigt med. Tycker det är väldigt smidigt att enkelt kunna bryta upp ett citat med en radbrytning.
Att stänga av editorn helt och skriva alla bb-koder manuellt är inget jag rekommenderar.

JohanA

Administrator
Jag använder nog 'redigera' 100 gånger mer än 'rapportera'. Antalet påbörjade, men inte avslutade rapporteringar på mina egna inlägg har eskalerat fruktansvärt sedan uppdateringen :)

På desktop ligger ju båda framme men på mobil borde ju rapportera såklart döljas.
Rapportera länken är nu dold bakom ... i mobilen.

DarkMatter

Aktiv medlem
När jag läser på datorn så har jag listen med Happy-logga, de olika delsidorna, mitt konto, notiser och sånt högst upp. När jag sedan scrollar ner en bit (oklart exakt hur långt) så försvinner den plötligt.

Måste då scrolla upp igen för att hitta den.
Händer dock inte alltid och ibland poppar den tillbaka helt plötsligt.

Makten

Aktiv medlem
Hänger inte riktigt med. Tycker det är väldigt smidigt att enkelt kunna bryta upp ett citat med en radbrytning.
Att stänga av editorn helt och skriva alla bb-koder manuellt är inget jag rekommenderar.
Fast hur ska det gå till i praktiken? Markerar jag en bit text och trycker på quote-funktionen som dyker upp, så hoppar jag längst fram i tråden till svarsformuläret. Ska jag sen citera ett annat stycke i samma inlägg så måste jag leta upp det inlägget igen. Kan ju vara flera sidor bakåt om det är en lång tråd, men rätt jobbigt att hitta även på samma sida.

DarkMatter

Aktiv medlem
Fast hur ska det gå till i praktiken? Markerar jag en bit text och trycker på quote-funktionen som dyker upp, så hoppar jag längst fram i tråden till svarsformuläret.
Provade nu för att se och var enkelt att citera hela ditt inlägg och sedan bara slänga in radbrytning mitt i. Antar att man kan plocka bort bitar också som man inte vill citera (provar nedan)
Ska jag sen citera ett annat stycke i samma inlägg så måste jag leta upp det inlägget igen.
Yes, en mening raderad utan problem.

Säger inte att det är bäst eller löser ditt bekymmer. Ville mest testa.
(Gjort på dator).

JohanA

Administrator
Fast hur ska det gå till i praktiken? Markerar jag en bit text och trycker på quote-funktionen som dyker upp, så hoppar jag längst fram i tråden till svarsformuläret. Ska jag sen citera ett annat stycke i samma inlägg så måste jag leta upp det inlägget igen. Kan ju vara flera sidor bakåt om det är en lång tråd, men rätt jobbigt att hitta även på samma sida.
Tror vi pratar om olika saker. Klicka på Svara under inlägget sen kan du dela upp citeringen med en radbrytning.

Akronym

Aktiv medlem
Är det bara jag som inte hamnar på senast lästa inlägg när jag öppnar trådar?
Ibland funkar det och ibland hamnar man på första inlägget trots att jag läst tråden tidigare.
Kanske bara är typisk SBS?

JohanA

Administrator
Är det bara jag som inte hamnar på senast lästa inlägg när jag öppnar trådar?
Ibland funkar det och ibland hamnar man på första inlägget trots att jag läst tråden tidigare.
Kanske bara är typisk SBS?
Om du har läst alla inlägg i en tråd och besöker tråden igen hamnar du på första inlägget. Klickar du på datumet i trådlistan hamnar du på det senaste inlägget.

fhloston

Aktiv medlem
Om du har läst alla inlägg i en tråd och besöker tråden igen hamnar du på första inlägget. Klickar du på datumet i trådlistan hamnar du på det senaste inlägget.

Jag upplever även att om man inte varit inne i tråden på länge så hoppar den inte till nya inlägg. Men om man trycker på "gå till nya..." så kommer den ihåg vad man inte läst.

Akronym

Aktiv medlem
Fast nu verkar det ändå vara så att om jag klickar på en av de senast uppdaterade trådarna på förstasidan så kommer jag till första inlägget även fast det finns, för mig, olästa inlägg.
Inte för att det gör så mycket, tyckte bara det verkade inkonsekvent :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer