Testa nya forumet på Happyride

Oj, jag har missat infon om att det skulle bytas idag. Prenumererar på den här tråden men har inte sett ngt.
Ser inget klistrat inlägg i forumet heller.

Kommer info i den här tråden, eller står det någon annanstans?

Det är dags att göra ett nytt försök att uppgradera forumet. Under tiden blir forumet skrivskyddat så att inget försvinner. Räkna med att det tar tills imorgon om allt går smidigt. Det är många meddelanden och filer.

Tyvärr gick gårdagens/nattens import inte så bra som jag hoppats. Ledsen att det strular och det inte går att skriva under försöken, men det blir till att felsöka och göra ett nytt försök längre fram.

Senast ändrad:

Bilagor

• Screenshot 2020-01-17 09.35.22.png
    Screenshot 2020-01-17 09.35.22.png
    15.5 KB · Besök: 150
Sen tänkte jag på det, hoppas ni ändrar så att ni inte skickar ut ett nytt lösenord utan hanterar det via formulär istället.

Det känns så där när ett nytt, användbart lösenord dimper ner i inboxen, utan att man blir tvingad att byta vid nästa inloggning.

lundatok sa:
Sen tänkte jag på det, hoppas ni ändrar så att ni inte skickar ut ett nytt lösenord utan hanterar det via formulär istället.

Det känns så där när ett nytt, användbart lösenord dimper ner i inboxen, utan att man blir tvingad att byta vid nästa inloggning.

+1

Kommer inte ens in till testsidan, kommer till inloggningen men när jag skrivit in allt hoppar den till baka till samma steg igen och igen. Android 10 och senaste Chrome versionen.

Spännande en ny Happy!

Går det att blockera PM i den nya Happy, såsom man kan göra med whatsapp, telnr, mejl etc? Skulle vara skönt om man får t.ex en jävla stalker eller en annan sjuk idiot. Då slipper vi också be moderaterna om hjälp.

Hoppas också att det kommer en 'spara-inlägg' knapp, alltså att man kan spara inlägg innan man postar (såsom på många andra forum/mail/blog etc kan). Jag har t.ex ofta skitdåligt nätverk när jag är på cykelresa, ofta försvinner inlägget och bilder innan jag hann skicka och det är ju jättefrustrerande. Kostar mycket tid, batteri, humör, energi (framförallt mitt i vintern när jag fryser ihjäl i tältet) och ofta har jag därför ingen lust att kolla/posta på Happy.

Och hoppas vi får smileys, då kan vi pussa hela dagen! ?

Då var det dags för ett nytt försök, jag startar vid 14:00. Under tiden blir forumet skrivskyddat för att vi inte ska missa något nytt inlägg. En grov beräkning pekar på att det är klart på måndag eftermiddag.

Det är min gamla 386:a som kommit till användning igen =) Servern huserar på en VPS som reserverat 8 kärnor och 16gb ram för oss, har inte koll på vilken processor det är.

Happy kommer vara läsbar under tiden.

Det behövs en avdelare mellan pinnade ämnen och övriga, eftersom forummotorn verkar varannanradsfärga de två oberoende. Så när det, som nu, är udda antal pinnade, får sista raden pinnat och första raden övrigt samma färg och flyter ihop visuellt.

Bilagor

• Screenshot_20200120-114109_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200120-114109_Samsung Internet.jpg
    222.9 KB · Besök: 120
Nya forumet verkar fungerar bra av det lilla jag testat, jag gillar skarpt den nya designen faktiskt även fast jag tror många kommer ogilla att det är profilbilder i forumtråden.

Senast ändrad:
Går det att göra "NY"-ikonen lite mer dämpad i färg och intensitet? Just nu lyser den extremt mot resten av forumet och stör ögat. Nåt i stil med #77aa77.

Hur styrs vilken översikt över forumen?
Det är ju skillnad på 1: https://happyride.se/forum/forums/sveriges-trevligaste-cykelforum.1/ och 2: https://happyride.se/forum/ i hur de presenteras och varifrån de länkas. Vill man som jag ha alternativ 1 för översikt så är det en massa klickande för att komma dit.
Plus att det är redundans med ny-flaggor och avdelandet med "Trådarna nedan har inte uppdaterats sedan ditt senaste besök. " på alternativ 2.
Om du döljer forumet Elcykel så blir det kanske som du tänkte?

Det gör du här: https://happyride.se/forum/forums/elcykel.29/
Längst ner hittar du:
Skärmavbild 2020-01-20 kl. 12.07.43.png

Tillbaka
Topp