Testa nya forumet på Happyride

gsb sa:
Om man bara läst typ 2 sidor i en flersidig tråd så blir hela tråden läst och man kommer till slutet när man klickar på "Gå till nytt"
Hmm. Kanske att det har att göra med att den långa tråden importerades in från gamla forumet. Har du problem att komma till nya olästa inlägg även på de nya trådarna?

Safari funkar fint, så det kanske är någon cookie el dyl som ställer till det i FF eftersom det funkade i incognito, förmodligen inget att hänga upp sig på.

JohanA sa:
Sennsa sa:
Har provat några gånger till med samma resultat, men svårt att avgöra vad det slår på.. Om jag öppnar i incognitofönster så funkar det fint.
Fungerar det bättre med Chrome eller Safari?

mikipedia_ sa:
Ser trevligt ut!
Jag röstar oxå för menyknappen på höger sida.

Går detå minska utrymmena mellan citeringar och sen mot nästa text? Känns som andra varit inne på att det blir mycket scrollande i onödan?
Citeringen är smartare tycker jag. Ser ut så här om det är en lång text som citeras:
Skarmavbild2020-01-09kl.14.50.27.png

JohanA sa:
mikipedia_ sa:
Ser trevligt ut!

Går detå minska utrymmena mellan citeringar och sen mot nästa text? Känns som andra varit inne på att det blir mycket scrollande i onödan?
Citeringen är smartare tycker jag. Ser ut så här om det är en lång text som citeras:
Går det fortfarande att fulcitera? Det är ju ända nöjet på Happy vissa dagar.

I övrigt tycker jag det ser bra ut, och det känns som ni behåller känslan från nuvarande Happy. Bra jobbat!

Att ha saker valbara är inte alltid en bra idé. Iaf inte som en lösning på, det här vill folk inte ha men det är bara avv välja bort.
Man vill ju skapa en så bra miljö som möjligt från början.
Nu skall jag inte säga att avatarer faller under det här. Men för mig personligen hade jag backat lite för ett forum med avatarer samt hade antagligen inte letat efter en knapp att stänga dem med utan snarare mest varit lite avigt inställd. Det skapar ev också "funktioner" som när man slår av dem gör den som inte ser dem något förvirrad. Lex signaturer.

Sorry för förvirrad text. Orkade inte formulera om på telefonen.

JohanA sa:
gsb sa:
Om man bara läst typ 2 sidor i en flersidig tråd så blir hela tråden läst och man kommer till slutet när man klickar på "Gå till nytt"
Hmm. Kanske att det har att göra med att den långa tråden importerades in från gamla forumet. Har du problem att komma till nya olästa inlägg även på de nya trådarna?

Kan va så. Verkar fungera på test-tråden.

Freddie L sa:
Går det fortfarande att fulcitera? Det är ju ända nöjet på Happy vissa dagar.

I övrigt tycker jag det ser bra ut, och det känns som ni behåller känslan från nuvarande Happy. Bra jobbat!
Tack!

Ja nöjet med fulcitering kommer fortfarande att gå. Men citeringen länkar även till orginalinlägget, så man kan citera en kortare citat men ändå enkelt läsa hela ursprungslägget.

JohanA sa:
pbeijer sa:
+1 på inga avatarer, mindre luft mellan raderna och brunt tema.
Avatarer är en inställning, så det behöver man bara göra en gång.
Kollar på att komprimera innehållet. Här skulle jag dock vilja ha lite mer specifik feedback. Är det brödtexten? Är det listan med ny trådar? är det i mobilen/tablet/desktop?
Brunt tema är planerat, ska bara fixa till standardtemat först med den första feedbacken.
Håller med andra att ta bort valmöjligheten till avatarer och inaktivera från start.
Tycker storlek på text och mängden luft är för mycket även på dagens forum så har gjort en egen stylish för den så det blir så här istället, vilket jag tycker är mycket trevligare att läsa.
happy.jpg

Freddie L sa:
JohanA sa:
mikipedia_ sa:
Ser trevligt ut!

Jag hatar bananflugor och vill förresten inte ha brunt ferg-tema.

plumse sa:
Freddie L sa:
JohanA sa:
mikipedia_ sa:
Ser trevligt ut!

Jag tycker det är för lite rosa!

Rattnalle sa:
plumse sa:
Freddie L sa:
JohanA sa:
mikipedia_ sa:
Ser trevligt ut!

Jag tycker det är för lite rosa!

:)

salle sa:
GoranS sa:
plumse sa:
Earlslick sa:
Jag fick en bra idé.
Går det inte att göra kategorier också så att ämnena är lättare att hålla isär?

Hellre råsa/brunt färgtema i så fall
Kan man få det med blinkande rosa?

Blinkade rosa med kategorier. Tycker vi närmar oss något nu...

Om det kan vara valbart att visa forumet platt eller kategoriserat kan kategori-vyn vara blinkande rosa/brunt så ingen misstar sig för att befinna sig i den platta strukturen.
Blir asgrymt + ANNAT

plumse sa:
salle sa:
GoranS sa:
plumse sa:
Earlslick sa:
Jag fick en bra idé.
Går det inte att göra kategorier också så att ämnena är lättare att hålla isär?

Hellre råsa/brunt färgtema i så fall
Kan man få det med blinkande rosa?

Blinkade rosa med kategorier. Tycker vi närmar oss något nu...

Om det kan vara valbart att visa forumet platt eller kategoriserat kan kategori-vyn vara blinkande rosa/brunt så ingen misstar sig för att befinna sig i den platta strukturen.
Blir asgrymt + ANNAT

Detta kommer att bli riktigt bra.
Alla mina önskningar på en och samma gång.

JohanA sa:
mikipedia_ sa:
Ser trevligt ut!

Är på mobil till att börja med?
Tänker på avståndet mellan citerings "bubblan" och nästa rad.

Bilagor

• 6DC15653-0A8A-4A4C-AAC9-CA5BC625384B.png
    6DC15653-0A8A-4A4C-AAC9-CA5BC625384B.png
    187.4 KB · Besök: 282
Antal trådar man ser på en sidan utan att scrolla är väldigt lågt. I dagens forum ser jag lite över 40 trådrubriker utan att scrolla. Med den nya är det under 20. Går det inte att flytta om innehållet så mer rader visas?

Namnet på kategorin känns onödigt att ha med under varje rubrik då det inte finns några kategorier, går inte det att stänga av?

Först får jag ge lite beröm, jag tycker att förslaget ni tagit fram behåller en hel del av andan i forumet.

Men jag röstar också för att behålla nuvarande färgtema och stänga av avatarer som default.

Dessutom skulle jag gärna se att likes/reaktioner stängs av.

Berk sa:
emilh sa:
Rattnalle sa:
Men min personliga åsikt är nog att funktionen avatar bör vara av som standard eller stängas av helt.

+1

Minimalismen i det nuvarande forumet är ett stort plus och jag hoppas den kan behållas. Undvik distraherande element i den mån det är möjligt.

+42

Ja verkligen... Kan det nya forumet inte göras så det ser exakt likadant ut som det gamla? :)
Bort med avatarer, emojis, luft och bloat!

Det är ju till happy man ska kunna söka sig för att slippa bloat!

Kommer det gamla foruminnehållet att tas bort när ni drar igång det nya istället?
Åtminstone allt utom några månader/något år bakåt som ni kanske migrerar in?
Hoppas. Vore bra för alla om de där 16 åren av gammalt trams försvann nu.

erik h sa:
Kommer det gamla foruminnehållet att tas bort när ni drar igång det nya istället?

Finns ju även nergrävda trådar som kan bubbla upp.

erik h sa:

Elaborera!
För att folk har mognat och vill lämna pinsamma inlägg bakom sig, eller vad menar du? :)

Ja.
Och snart får superintelligensen tag på det där.
Eller en totalitär regim.
Inte bra.
För att inte tala om vilka strålande deepfakes och chattbottar de skulle kunna bygga av oss utifrån det innehållet.

erik h sa:
Ja.
Och snart får superintelligensen tag på det där.
Eller en totalitär regim.
Inte bra.
För att inte tala om vilka strålande deepfakes och chattbottar de skulle kunna bygga av oss utifrån det innehållet.

Ja ok, det köper jag.
Men kanske kan man styra access till gamla trådar baserat ngn kombination av hur många inägg man gjort och hur länge man varit medlem? Det låter ju trivialt!

freddag sa:
vore tråkigt om det blev reaktioner och gillningar. tycker det här är en fristad från sådant. tycker det gör allt mer ängsligt.
Instämmer. Det är bara till ondo. Räcker ju med rapportera om någon skrivit något hemskt olämpligt. Annars ska man väl få skriva vad man vill utan prestationsångest.

Sambal Oelek sa:
freddag sa:
vore tråkigt om det blev reaktioner och gillningar. tycker det här är en fristad från sådant. tycker det gör allt mer ängsligt.
Instämmer. Det är bara till ondo. Räcker ju med rapportera om någon skrivit något hemskt olämpligt. Annars ska man väl få skriva vad man vill utan prestationsångest.

Jag håller med. Jag förstår inte riktigt vad ett gilla-system tillför.

Tillbaka
Topp