Testa nya forumet på Happyride

Köp & sälj har aldrig legat "i forumet", det är exakt samma köp & sälj som tidigare förutom att svar skickas via PM-funktionen i nya forumet numera. Så man kan inte komma till någon gammal köp & sälj.

Vill man slippa elcykelforumet oavsett hur man tar sig till inläggslistan så är det enklaste att ignorera forumet.

...
Vill man slippa elcykelforumet oavsett hur man tar sig till inläggslistan så är det enklaste att ignorera forumet.

Klickar man på 'Forum' så hamnar man i en samlingslista. Svårt att ignorera någotdera av forumen från det läget.

Hade varit enklare och tydligare om det fanns två direktlänkar från menyraden som ledde till respektive forum än som att nu behöva gå via forumlistan. Typ 'Forum' resp. 'elForum'. Inte bra rubriker, jag vet, men ni förstår säkert principen och kan komma på något bättre.

Eller att åtminstone menyradens 'Forum' ledde till forumlistan. Det skulle också göra uppdelningen tydlig. Ger ett extra klick dock men man vet åtminstone var man hamnar.

Klickar man på 'Forum' så hamnar man i en samlingslista. Svårt att ignorera någotdera av forumen från det läget.

Hade varit enklare och tydligare om det fanns två direktlänkar från menyraden som ledde till respektive forum än som att nu behöva gå via forumlistan. Typ 'Forum' resp. 'elForum'. Inte bra rubriker, jag vet, men ni förstår säkert principen och kan komma på något bättre.

Eller att åtminstone menyradens 'Forum' ledde till forumlistan. Det skulle också göra uppdelningen tydlig. Ger ett extra klick dock men man vet åtminstone var man hamnar.
Det är just i samlingslistan det går att ignorera.

Men jag håller med om att det inte är en bra lösning med två subforum som inte riktigt syns att det är två olika vid första anblick. Ointuitivt.

Att oskyldiga människor riskerar att helt plötsligt se ett elcykelinlägg kan väl inte ses som annat än en stor skandal.
Och den stackaren som helt ovetandes råkade skriva i en elcykeltråd, har han hämtat sig något?

Att oskyldiga människor riskerar att helt plötsligt se ett elcykelinlägg kan väl inte ses som annat än en stor skandal.
Och den stackaren som helt ovetandes råkade skriva i en elcykeltråd, har han hämtat sig något?

Det är mest lite irriterande, och då vill man reda ut om det måste vara så eller ej.

Jag har tvättat händerna flera gånger och nu börjar det kännas ok. Det är värre för han i eltråden som inte får hjälp att promenera!

Det är just i samlingslistan det går att ignorera.

Men jag håller med om att det inte är en bra lösning med två subforum som inte riktigt syns att det är två olika vid första anblick. Ointuitivt.

Hur gör man för att ignorera ett subforum då? Hittar ju inställningen, men möts av detta:

BF3B54C0-BA88-4AB9-89DD-4DE9BE12940F.png

Hur kommer man rent officiellt till traditionella vyn utan att sortera efter olästa inlägg osv? "Trådlista" under ett inlägg verkar ju ge den effekten, medan "Forum"-rubriken inte tar med klistrade artiklar osv.

Det är mest lite irriterande, och då vill man reda ut om det måste vara så eller ej.

Jag har tvättat händerna flera gånger och nu börjar det kännas ok. Det är värre för han i eltråden som inte får hjälp att promenera!
Tack :) Jag blev lite orolig ett tag där.
Håller annars med om att det är lite rörigt var man hamnar, länkarna känns inte så enhetliga.

Hur gör man för att ignorera ett subforum då? Hittar ju inställningen, men möts av detta:

Visa bilaga 401636

Hur kommer man rent officiellt till traditionella vyn utan att sortera efter olästa inlägg osv? "Trådlista" under ett inlägg verkar ju ge den effekten, medan "Forum"-rubriken inte tar med klistrade artiklar osv.
Jag går aldrig ur trådlista-vyn. Hittar inte filter-knappen nu på telefonen.

Visa bilaga 401636

Om du fäller ner vänstermenyn, klicka på forumlista, välj elcykelforumet. Ja, du måste se inläggen, tyvärr. Scrolla ner, där finns ignorera forum.
Finns kanske enklare sätt.

Gör ett försök att illustrera mitt bekymmer med hoppandet mellan utseenden:

Skriver in "ha..." i webbläsaren och trycker enter och hamnar i denna vyn (gamla utseendet):

88685542-42E3-4DB4-AA6C-DC2ECED1D43E.png

Väljer köp&sälj i menyn (gamla utseendet):

A066E110-6D8A-4CB3-8B62-68BAFF355C7D.png

Väljer "Forum" i gamla menyn från Köp&sälj (nya utseendet):

73E1ED34-7C1B-49FA-B6E9-CD12AC24A283.png

Är det så vi har det eller är det jag som gör fel?

BTW, att en tråd tillhör elcykelforumet syns ganska tydligt i mobilvyn (chrome, Android), men inte alls tydligt i webbläsaren (FF, Windows)

Om du fäller ner vänstermenyn, klicka på forumlista, välj elcykelforumet. Ja, du måste se inläggen, tyvärr. Scrolla ner, där finns ignorera forum.

Tack! Intuitivt är inte ett ord som ger en passande beskrivning av den åtgärden..

Överlevde även åsynen av elcykeltrådarna! Om det nu blir ordning på att folk skriver elcykeltrådar i elcykeldelen osv så kommer jag sakna dramatiken med att folk blev utskällda antingen för att de cyklade elcykel i skogen eller att de skrev i fel forumdel, så jag vill förtydliga att jag inte är allergisk mot själva trådarna utan såg en hel del nöje i dom.. :P

Jag går aldrig ur trådlista-vyn. Hittar inte filter-knappen nu på telefonen.

Men hur kommer du till trådlista-vyn då? Om man väljer "Forum" från menyn (dvs trycker på rubriken) hamnar jag inte i samma vy som om jag trycker på "Trådlista" under ett inlägg. I första alternativet saknas bla de klistrade trådarna vilket får mig att tro att annat kan saknas också. Dessutom skiljer sig funktionen på Filter-knappen:

Från "Trådlista" i ett inlägg:

B5489CBB-D3F8-4E5A-BD83-2F97CF4005E5.png

Från "Forum" i menyn:

48727C66-8AD0-4613-B0C0-771ACCD7B436.png

Ska sluta spamma om en massa ganska obetydliga saker, men jag tycker det känns sunkigt programmerat. Alternativt att jag faktiskt har lyckats krångla till det, vilket mycket väl kan vara fallet.

Men hur kommer du till trådlista-vyn då? Om man väljer "Forum" från menyn (dvs trycker på rubriken) hamnar jag inte i samma vy som om jag trycker på "Trådlista" under ett inlägg. I första alternativet saknas bla de klistrade trådarna vilket får mig att tro att annat kan saknas också. Dessutom skiljer sig funktionen på Filter-knappen:

Från "Trådlista" i ett inlägg:

Visa bilaga 401645

Från "Forum" i menyn:

Visa bilaga 401646

Ska sluta spamma om en massa ganska obetydliga saker, men jag tycker det känns sunkigt programmerat. Alternativt att jag faktiskt har lyckats krångla till det, vilket mycket väl kan vara fallet.
Du får trycka på forumlista. Sedan in i forumet.

Men jag håller helt med om att navigeringen är onödigt krånglig. Det vore enklare om Forum ledde till forumlistan, möjligtvis med en kort lista senaste inlägg ovanför.

Du får trycka på forumlista. Sedan in i forumet.

Men jag håller helt med om att navigeringen är onödigt krånglig. Det vore enklare om Forum ledde till forumlistan, möjligtvis med en kort lista senaste inlägg ovanför.

Misstänkte att det var så.

Jag lyckas dessutom fortfarande bara citera senaste svaret utan att få med någon tidigare citatnivå. Tips på det?

Det är kodat så. Inte fått någon reaktion på förslagen att höja till typ tre nivåer än.
@JohanA
Nja. Tycker begränsningen av antal rader som visas i det citerade är bra. Om fler nivåer skulle visas, och radbegränsningen vara kvar, så skulle det visade inte ge speciellt mycket information. Däremot kanske någon symbol eller liknande som visar att det citerade i sin tur citerade någon annan.

Misstänkte att det var så.

Jag lyckas dessutom fortfarande bara citera senaste svaret utan att få med någon tidigare citatnivå. Tips på det?
Det är kodat så. Inte fått någon reaktion på förslagen att höja till typ tre nivåer än.
@JohanA
Det går att citera i flera nivåer, men då får man klicka på svara flera gånger och placera markören rätt den andra gången. Programvaran har en nivå inbyggd för att att slippa långa citeringar. Det går även att klicka på namnet på den som citeras, då scrollar den upp och visar sammanhanget.

Det går att citera i flera nivåer, men då får man klicka på svara flera gånger och placera markören rätt den andra gången. Programvaran har en nivå inbyggd för att att slippa långa citeringar. Det går även att klicka på namnet på den som citeras, då scrollar den upp och visar sammanhanget.
Det innebär ju i praktiken att det inte görs. Särskilt inte för oss som surfar mobilt. Det jag tänkte var att den inbyggda nivån skulle vara två eller tre, så att mer av sammanhanget behålls.

Att den scrollat upp är visserligen smidigt men sen ska man hitta tillbaka igen :-)

Det blir lite bluddrigt med flera nivåer, speciellt om man behåller radantalsbegränsningen. Hade varit käckt med något sånt här:

forslag.PNG

Men det kanske inte programvaran har möjlighet för.
"visa hela inlägget" kanske är mer korrekt svenscka

Oj oj oj! Det var exceptionellt oanvändarvänligt. Nästan i klass med ett personalsystem från tidigt 80-tal.
Man får dock inte samma vy som när man går in på ett subforum. Klistrade trådar syns inte. Kanske finns det mer som diffar?

Men tack för tippset!

Hur fungerar sök egentligen? Konstigt meddelande här.
Nya fick inte vara med, i en mening. Den blåa texten är ganska svårläst med.

Screenshot_20200209-072518.jpg

Fixa till bilderna !

Vet inte om detta varit uppe förut, orkar inte läsa hela. Bilder i trådarna funkar kasst ibland, här och var ser man bara bilder som thumbnails, som bilagor, istället för hela bilden i inklistrad tråden..... Fixa !

Fixa till bilderna !

Vet inte om detta varit uppe förut, orkar inte läsa hela. Bilder i trådarna funkar kasst ibland, här och var ser man bara bilder som thumbnails, som bilagor, istället för hela bilden i inklistrad tråden..... Fixa !

Tjena!

Det handlar om hur inläggets skapare lägger till bilden. Dvs om man väljer miniatyr eller fullbild.
Screenshot_20200209-185222.png

Tjena!

Helt underbart! Fantastiskt att slippa monsterciteringar.

Det gäller gamla trådar och inlägg också. För det mesta så är bilderna ok enligt tidigare, men ibland så syns dom bara som bilagor....

Bara bilaga.

Dvs, man laddar upp den, men lägger inte in den i texten...

Bilagor

• Aether-7-frameset-placeholder.png
    Aether-7-frameset-placeholder.png
    39.1 KB · Besök: 94
Det gäller gamla trådar och inlägg också. För det mesta så är bilderna ok enligt tidigare, men ibland så syns dom bara som bilagor....

Tjena!

Innan forumet gjorde om så hamnade bilden som en bilaga under inlägget om man inte valde att placera den någonstans. Det hänger bevisligen fortfarande med.

Knappen är dock inget vidare imo eftersom den inte öppnar Google photos utan något lite mer b som är svår att hitta annat än den senaste bilden man tog i.

Det hänger kanske iofs ihop med att android är rätt värdelöst på den punkten och aldrig verkar bli bättre.
Jag kan iallafall komma till google photos med två knapptryckningar därifrån. Men bara ett från andra menyn.

Tillbaka
Topp