The Gravel tråd

liveforthis

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Ja nu är det den där tiden på året då motivationen kommer och går. Hade planerat en 100km runda idag...men nej det fick inte..men lastade av hojen och ut på en foto runda ist.
IMG_20221025_095858_729.jpg
IMG_20221025_100626_442.jpg
IMG_20221025_101139_291.jpg
IMG_20221025_101717_530.jpg
IMG_20221025_102323_238.jpg
IMG_20221025_103452_683.jpg
IMG_20221025_103609_644.jpg

LjudetInnan

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Oförskämt stiligt här ovan 💪

Jag har en allmän fråga till er gravel cyklister,

Skulle det gå att cykla runt på sportgrus/packad jord på 32mm UltraSport 3? 🤔

salle

Aktiv medlem
The Gravel tråd

Jadå, på min stålmonstergravelistuganhoj får jag bara in 32 mm däck. Funkar alldeles utmärkt till allt, grov traktorstig, sportgrus, makadam osv. Kör ett par WTB Exposure med latexslang. Blir ju mindre komfort än med bredare däck men inget som stör allt för mkt imho. #KBK (KörBaraKör)

C-dale

Aktiv medlem
The Gravel tråd

Mest en fråga om komfort. Roubaix o Strade Bianche körs på däck som är 28-32mm. Packad jord kan bli duktigt hal om den blir blöt, så att man vill ha mönstrat däck .

Bobbysynth

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Pirellis Gravel M borde kunna vara bra så här års och finns väl i 35-45 mm i 700c har jag för mig. Nån med praktisk erfarenhet som kan bidra med lite input?

dardos

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Om det finns plats så 2.1 Thunder Burt. Jag är grymt nöjd. Ettera rullar dom bra som fan eller så är jag sjukt stark. Alternativ 2 är det ingen som tror på.

weldion

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Om det finns plats så 2.1 Thunder Burt. Jag är grymt nöjd. Ettera rullar dom bra som fan eller så är jag sjukt stark. Alternativ 2 är det ingen som tror på.
Håller med om att Thunderburt går fint som graveldäck. Har precis bytt från det till ett från Vittoria. Får se om jag byter tillbaka till Thunderburt sen igen.

C-dale

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Najs, kör du då den 25mm för 32 mm däck då, eller har du hittat någon gravel-edition?
Tog nog 25mm versionen då den är bredare än mina fälgar i allafall så den borde ge skydd mot snakebites. Men till skillnad från korvar med dia som närmar sig däcket ger det nog ingen extra stabilitet, men jag kör inte med så lågt däcktryck att jag har ett behov av det.

C-dale

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Najs, kör du då den 25mm för 32 mm däck då, eller har du hittat någon gravel-edition?
Y
Kör med 25 mm för den är i allafall bredare än fälgen o borde skydda mot snakebites etc. men ger nog ingen extra stabilitet men jag kör inte med så lågt lufttryck att jag känner ett behov av det.

The Gravel tråd
Tack, de ska dock in i 40mm däck så de där blir nog väl grova.

Jag har dom i mina 45or , sketa goa!

Ilves

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Göteborgare, var hittar jag roliga grusvägar? Min gravel behöver inte extraknäcka som pendelcykel längre, den funkar dessutom nu och så blir man ju sugen när man ser alla inspirerande bilder här. (Saknar mitt Småland.) Men var finns de roliga grusvägarna i Göteborgstrakten? De enda större grusvägsnätet jag känner till är Skatås/Härlanda och det är ju inte så roligt i längden. Finns det någon karta, app eller ett lager i någon karta som man kan leta fram? Visserligen är ju litet poängen med gravel att upptäcka nya vägar, men något tips på någonstans att börja skulle uppskattas! 🙂

Topp