The Gravel tråd
Rock Machine. Och jag bor i Danmark. ;)Vet inte om länken till Rockridern var avsiktlig, den verkar också gå till BCF. Om Rockriderna är i Danska så är den ju asdyr. Har bara 10-delat och sämre hjul än Allebiken
Rock Machine. Och jag bor i Danmark. ;)Vet inte om länken till Rockridern var avsiktlig, den verkar också gå till BCF. Om Rockriderna är i Danska så är den ju asdyr. Har bara 10-delat och sämre hjul än Allebiken
är inte rock rider…"Allt" är bättre på Allebiken, utom materialet på ramen. Därmed sagt inte ramen i sig. Du får kvalitetshjul, nav, och "topp" GRX (mekanisk). Men BCF är bara en ombrandad kinaram, där Allebike isf har nåt finger med i spelet.
Alltså jag skulle ALDRIG köpa av en "tillverkare" som skyltar med en så fruktansvärt ful+okompatibel styrkombo som BCF gör. Herregud.
Om du ens funderar på BCF så snälla köp direkt från Kina och bygg själv, då lär du dig nåt iaf 😅
Rockrider, ingen kommentar då den är.så mycket dyrare, och sämre. Samt fruktansvärt ful. 😬
Rock machine, rockrider....Rock Machine. Och jag bor i Danmark. ;)
😜🤷🏽♂️Rock machine, rockrider....
😉
Men ok då. Samma pris, fördel Allebike. 11 delat istället för 10-delat och bättre hjul.
Eller engelska?Jag skyller på att jag inte förstår danska.
MB31 är beställd…Tja
min tjej tog min gravel så jag måste dessvärre köpa en ny. Men då min gamla var gammal så har jag liten dum fråga eventuell.
Skillnad på Sram Apex 1 och Shimnao GRX grupperna?
Väljer nämligen mellan dessa just nu:
https://borascykelfabrik.se/bcf-gravel-standard/Design Cykler - Kvalitet og god service
Design Cykler har cykelbutik i 11 byer. Vi forhandler alt i damecykel, herrecykel og el cykel. Speciale i mountainbike og racercykel. RENTEFRI LÅN.www.designcykler.dk
fast med uppdaterad hjul och stolpe.
![]()
MB31 Bramley GRX Black, Gravelbike/Gruscykel - Made by allebike-sports.com
En mattsvart gruscykel med modern geometri och härliga egenskaper. Gravelbike med fästen för skärmar & väskor. Förberedd för dropperpost.www.allebike-sports.com
De är ungefär i samma pris läge med frakt.
Vad säger de vise mannen här?
Regn "flyttar" sig framåt
SällanOj, det kan hinna ändra sig flera gånger, imorgon kanske prognosen säger 0mm regn framöver!
MB31? Allebike?Kära gravelentusiaster,
Med en MTB sedan sensommaren som har skänkt mycket glädje kommer genast sug efter komplement till stigcykeln i form av en gravel.
Har ni tankar om Grail 6 från Canyon? Finns något bättre i samma prisklass? Dvs. ~17k.
Inköp är planerat till våren om ingen tidsbegränsad rea dyker upp.
Tack på förhand!
Tittar på MB31 Bramley som ser riktigt ljuvlig ut. Är det mest bang for the buck i prisklassen? Kul med svenskt oavsett.MB31? Allebike?
Farligt att komplettera med en gravel. MTBn och racern blev stående o samla damm efter att jag köpte min gravel😋Kära gravelentusiaster,
Med en MTB sedan sensommaren som har skänkt mycket glädje kommer genast sug efter komplement till stigcykeln i form av en gravel.
Har ni tankar om Grail 6 från Canyon? Finns något bättre i samma prisklass? Dvs. ~17k.
Inköp är planerat till våren om ingen tidsbegränsad rea dyker upp.
Tack på förhand!
Typ om jag har fattat rätt…Tittar på MB31 Bramley som ser riktigt ljuvlig ut. Är det mest bang for the buck i prisklassen? Kul med svenskt oavsett.
Fästanordning?Är detta månadens klipp eller månadens scam?🤔
(Topstone Carbon för 6900 kr)
Från kl.12 regnar ganska mycket , men det är typ 22 grader så det är inte så farligt. Nu sitter vi i restaurangen nånstans i bergen och beställer grillade biffar !Älskar't! Har haft några av mina bästa matupplevelser i Tirana!
Hoppas ni slipper regnet och ös på med mer bilder!
Med så mycket regn så försvinner väl i stort sett grusvägarna?70 mm regn idag 😬 Visa bilaga 583858
Tror inte det 😂Verkligen! har dom ingen plastpåseskatt?..🥴
Inte en enda rörde sig ens ! Albanska hudar är INTE aggressiva. Deras liv är INTE lätt ( som man ser på bilderna) , så de stressar sig inte i onödan 😉Såna där vildhundar har jag ingen bra erfarenhet av, inte riktigt samma djur som soffhunden hemma…
Som skrivet har jag annan erfarenhet 👍🏼Inte en enda rörde sig ens ! Albanska hudar är INTE aggressiva. Deras liv är INTE lätt ( som man ser på bilderna) , så de stressar sig inte i onödan 😉
Kan man inte ens dra alla hundar över en kam i det där jävla landetSom skrivet har jag annan erfarenhet 👍🏼
Inte alla, men jag lovar dig : 99% albanska är INTE aggressivaKan man inte ens dra alla hundar över en kam i det där jävla landet
Stämmer: Hoxha är inte poppis ;-)Tur till Albanien, posta bild på bunker, jag trycker på gilla knappen.
Hade varit kul med lite Enver Hoxha statyer också men han kanske inte är så poppis ?
Fin bunker! Trodde annars att alla de där hålen i bergväggarna var något bunkeraktigt också?Stämmer: Hoxha är inte poppis ;-)
Ser du inga bunkrar på bilder ? Finns lite olika. Inte bara "sköldpadda" modellen.
Men OK , varsågod :
Visa bilaga 584328
Japp, det var de !Trodde annars att alla de där hålen i bergväggarna var något bunkeraktigt också?