The Gravel tråd

HasseL

Aktiv medlem
The Gravel tråd
"Allt" är bättre på Allebiken, utom materialet på ramen. Därmed sagt inte ramen i sig. Du får kvalitetshjul, nav, och "topp" GRX (mekanisk). Men BCF är bara en ombrandad kinaram, där Allebike isf har nåt finger med i spelet.

Alltså jag skulle ALDRIG köpa av en "tillverkare" som skyltar med en så fruktansvärt ful+okompatibel styrkombo som BCF gör. Herregud.

Om du ens funderar på BCF så snälla köp direkt från Kina och bygg själv, då lär du dig nåt iaf 😅

Rockrider, ingen kommentar då den är.så mycket dyrare, och sämre. Samt fruktansvärt ful. 😬
är inte rock rider…

HasseL

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Tja

min tjej tog min gravel så jag måste dessvärre köpa en ny. Men då min gamla var gammal så har jag liten dum fråga eventuell.

Skillnad på Sram Apex 1 och Shimnao GRX grupperna?

Väljer nämligen mellan dessa just nu:

https://borascykelfabrik.se/bcf-gravel-standard/
fast med uppdaterad hjul och stolpe.

De är ungefär i samma pris läge med frakt.

Vad säger de vise mannen här?
MB31 är beställd…

Blir intressant. Gick inte att betala med kort när jag bodde i Danmark tydligt. Så fick en faktura. Men den är betald och klar så det borde komma en cykel så småningom i alla fall 🤣🤣

Senast ändrad:

jarek996

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Det ska regna lite på tisdag i Albanien, så vi söker färjor istället för grusvägar 😆
Tar också liten gummibåt.
IMG_1141[1].JPG

Geluten

Medlem
The Gravel tråd
Kära gravelentusiaster,
Med en MTB sedan sensommaren som har skänkt mycket glädje kommer genast sug efter komplement till stigcykeln i form av en gravel.

Har ni tankar om Grail 6 från Canyon? Finns något bättre i samma prisklass? Dvs. ~17k.

Inköp är planerat till våren om ingen tidsbegränsad rea dyker upp.

Tack på förhand!

HasseL

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Kära gravelentusiaster,
Med en MTB sedan sensommaren som har skänkt mycket glädje kommer genast sug efter komplement till stigcykeln i form av en gravel.

Har ni tankar om Grail 6 från Canyon? Finns något bättre i samma prisklass? Dvs. ~17k.

Tack på förhand!
MB31? Allebike?

n_andersson

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Kära gravelentusiaster,

Tack på förhand!
Farligt att komplettera med en gravel. MTBn och racern blev stående o samla damm efter att jag köpte min gravel😋

uandt

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Tur till Albanien, posta bild på bunker, jag trycker på gilla knappen.

Hade varit kul med lite Enver Hoxha statyer också men han kanske inte är så poppis ?

jarek996

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Tur till Albanien, posta bild på bunker, jag trycker på gilla knappen.

Hade varit kul med lite Enver Hoxha statyer också men han kanske inte är så poppis ?
Stämmer: Hoxha är inte poppis ;-)
Ser du inga bunkrar på bilder ? Finns lite olika. Inte bara "sköldpadda" modellen.
Men OK , varsågod :
IMG_7132.JPG

Senast ändrad:
Topp