The Gravel tråd
Göteborgare, var hittar jag roliga grusvägar? Min gravel behöver inte extraknäcka som pendelcykel längre, den funkar dessutom nu och så blir man ju sugen när man ser alla inspirerande bilder här. (Saknar mitt Småland.) Men var finns de roliga grusvägarna i Göteborgstrakten? De enda större grusvägsnätet jag känner till är Skatås/Härlanda och det är ju inte så roligt i längden. Finns det någon karta, app eller ett lager i någon karta som man kan leta fram? Visserligen är ju litet poängen med gravel att upptäcka nya vägar, men något tips på någonstans att börja skulle uppskattas! 🙂
Grusvägar kan man sålla fram på https://nvdb2012.trafikverket.se/SeTransportnatverket , välj slitlager i dropdown listen.Då kan man se belagda resp. grusvägar. På facebooksidan Gravel Bike Sweden finns länkar till grusvägar i olika områden.Göteborgare, var hittar jag roliga grusvägar? Min gravel behöver inte extraknäcka som pendelcykel längre, den funkar dessutom nu och så blir man ju sugen när man ser alla inspirerande bilder här. (Saknar mitt Småland.) Men var finns de roliga grusvägarna i Göteborgstrakten? De enda större grusvägsnätet jag känner till är Skatås/Härlanda och det är ju inte så roligt i längden. Finns det någon karta, app eller ett lager i någon karta som man kan leta fram? Visserligen är ju litet poängen med gravel att upptäcka nya vägar, men något tips på någonstans att börja skulle uppskattas! 🙂