The Gravel tråd
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då är det bara att gå all in med midjeväska och en tysk vindjacka från 1996.Oh, mustaschen är ännu värre än skägget. Och ishockeyfrisyr när man väldigt glest hår på huvudet ser ju bara sorgligt ut.
Hälften grus, hälften is. En riktig on the rocks.
Men du får betala en hel del för ett sådant "framekit"; 19.599,00 SEKMåste erkänna att jag är lite sugen på att beställa ett Grizl framekit och bygga en geggravel att härja lite med.
Plus att man kan få den currygul!Men du får betala en hel del för ett sådant "framekit"; 19.599,00 SEK
jmf med en komplett cykel, med likadan ram, för; 21.699,00 SEK!
Även om du inte vill använda ngt av det på cykeln borde du kunna sälja det för >2.100 SEK!
(Men problemet är väl att få en leverans öht!)
Absolut!
En!Räkna grävling?
![]()
Säger som min kompis, varför odla det i ansiktet so växer vilt i röva?Saknar genetiken för annat än glest och spretigt skägg och min gruscykel klarar bara 35 mm breda däck. Finns det något jag kan göra? Snälla, hjälp mig.
Säger som min kompis, varför odla det i ansiktet so växer vilt i röva?
S k dödsgrus.Räknas grus på asfalt?
Ooh. Secret spot?
Fyfan va tjusig, skulle dock valt silvrig garbarukcage ;)Moddat en ny Eagle GX 12-växel. Ska ersätta min Apex 1x11. Bytt kugg i reglaget så det har en 12:e växel nu (Ratio SRAM 12 speed upgrade kit). Bilden är lite suddig, men det gör inget för finishen är ändå lite ruffig, jag är definitivt inte proffs på sånt här, men på håll blir det nog ganska snyggt tror jag.
Visa bilaga 528788
Tänkte ta gröna faran idag för eftermiddagsturen, men då kom regnet.
Spegelblankt på vägarna, så då tog jag hojen med dubbdäck ändå.
Visa bilaga 528917
Batterier har jag på elyckeln ?. Är lite luddit och har som princip att mina muskeldrivna cyklar inte ska kräva batterier för att funka, kan inte hjälpa att det känns fel med servoväxel på en cykel. Och så hade jag då inte kunnat testa Ratios coola ombyggnadskit för växelreglaget - 12-växlat mekaniskt med road shifters finns inte som SRAM-produkt. Ska bli intressant att se hur bra det funkar.Fyfan va tjusig, skulle dock valt silvrig garbarukcage ;)
det enda som saknas är ett batteri
Den är byggd på en Ridley Kanzo Adventure C-ram.Fin! Vilken modell är det?
Så jag ska nog sälja min Crux ändå, har kört lite gravel med den men vill nog ändå ha en riktig Grushoj.
Är en Diverge vettig? Min LBS jag handlar har nog bara det som vettigt alternativ.
Hade i sådana fall kört med dessa i 50 mm bredd:Är oxå lite nyfiken på en Diverge som får plats med 47X700...ska in nästa vecka till SCS å kolla om dom har nått till mig! Om inte får det bli en Canyon Grizl CF som tar 50X700.
Tänker utrusta den med dubbdäck direkt så jag är förbered när ev halka slår till. Undrar lite vilken däck då jag ska ha? Conti Spike 240 eller Schwalbe MW?
Jag fick ett par såna av min granne som inte behövde dem. 1300 gram styck. Behöver jag säga att jag sket i att montera dem?Hade i sådana fall kört med dessa i 50 mm bredd:
![]()
Marathon Winter Plus | 47-559 | SmartGuard | Winter | Black+Reflex | 11136448.02
FOR A SAFER JOURNEY. You have full control on icy roads with the Marathon Winter Plus. Even in tight bends and under violent braking everything remains under control, thanks to special Winter compound, lamella tread and up to 240 spikes. For best possibl…www.schwalbe.com
Jag fick ett par såna av min granne som inte behövde dem. 1300 gram styck. Behöver jag säga att jag sket i att montera dem?
Fattar inte hur det ens är tekniskt möjligt med så tunga däck. ISP 29x2,25" väger 1060 gram enligt spec (men ofta mindre i verkligheten). Varför i halva friden har man stålvajer i pendlingsdäck när det inte ens behövs för MTB? ?
Jag har en Diverge och gillar den. Skön att cykla på, grymt skönt med futureshock på stökigare grusvägar. Den flackare gaffelvinkeln gör cykeln stabil på gruset utan att kännas trög.Så jag ska nog sälja min Crux ändå, har kört lite gravel med den men vill nog ändå ha en riktig Grushoj.
Är en Diverge vettig? Min LBS jag handlar har nog bara det som vettigt alternativ.