Till OS?

Till OS?
Dessa kvalificeringar som går renodlat på nationskvoter tycker jag illa om då det gäller individuella sporter. En medelväg att gå vore att t.ex. topp-10 är direktkvalade oavsett nationalitet. Därutöver kan man ha något slags kvotsystem. Inte idealt, men ett steg i rätt riktning. De där nationskvoterna är i mina ögon diskriminering baserat på nationalitet och har ju i vissa fall den tramsiga effekten med att idrottare byter nationalitet bara för att få (chansen att) tävla i mästerskap.

Till OS?
Sen ska ju sok anse att det ska finnas chans på medaljplats för att man ska få åka, fast man kvalat in...

Senast ändrad:
Till OS?
Rätta mig om jag har fel

Sverige behöver klättra 2 placeringar i rankingen man ligger ungefär 250 uci poäng efter

På en world cup tävling får du 250 poäng för seger sen räknas det ner till plats 61. Det är 3 world cup tävlingar kvar innan os. Vinner man dom tre borde det vara klart.

Till OS?
Nu kan man inte räkna med att man vinner. Man hoppas man snarare att Risveds och Engen kan få 250 poäng tillsammans och att dom båda kommer före tävlande från länder närmast före i rankingen.

Nyckeln till om man lyckas ligger i vilka övriga tävlingar som ger uci poäng man lyckas ta

Till OS?
Dom länder som ligger före Sverige har betydligt fler åkare som samlar poäng.

Har Sverige några landsvägscyklistet som skulle kunna byta gren några tävlingar så Sverige kan få sin OS-plats?

Till OS?
Cinder2i40 skrev:
-------------------------------------------------------
> Dom länder som ligger före Sverige har betydligt
> fler åkare som samlar poäng.
>
> Har Sverige några landsvägscyklistet som skulle
> kunna byta gren några tävlingar så Sverige kan
> få sin OS-plats?

Gustav Larsson skall köra lite mtb eftersom han inte fick förlängt kontrakt på lvg.

Till OS?
Konkret skrev:
> Gustav Larsson skall köra lite mtb eftersom han
> inte fick förlängt kontrakt på lvg.

Gustav ute och cyklar:

Till OS?
jonas-ni skrev:
> Konkret skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Gustav Larsson skall köra lite mtb eftersom
> han
> > inte fick förlängt kontrakt på lvg.
>
> Gustav ute och cyklar:
>
>
>

Inte tillgängligt?

Till OS?
Med tanke på att Engen varit borta ett tag från sporten men nu är tillbaka igen så borde hon väl samla ihop lite mer poäng nu.
Gäller bara att de håller sig friska och hela. Sedan skadar det ju inte om ett par andra duktiga tjejer är ute och samlar lite poäng.

Till OS?
Om jag förstod DN rätt så behövde både Engen och Rissveds samla poäng, sen hängde det även på bidrag från ex Åsa Erlandsson och andra på damsidan att bidra. En plats till OS var långtifrån självklar.

Till OS?
Beror på vilka resultat man får på tävlingarna och hur det går för konkurrenterna. Men för att säkra en plats skulle det behövas fler som är ute och tävlar.

Tillbaka
Topp