Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Köpet en sån (för några år sedan) och det första man kom över 4 kilo så for o-ringen som tätar kolven loss (vilket ju gör det lite jobbigt att pumpa eftersom man får plocka isär och peta tillbaka o-ringen). Blev med tiden moddad med X-ring och stödbrickor så nu pallar den 7 bar utan problem (och kanske mer?) men är ändå en skitpump som man blir irriterad på bara man ser den :-)LofaPope sa:Köpte pumpen till jobbet. tryckmätaren brukar fastna lite då och då så blir en osäker pumpning om man är ute efter ett visst tryck. Men att pumpa en standarcykel 1 gång i månaden duger den till ännu iaf.
emmer sa:Köpet en sån (för några år sedan) och det första man kom över 4 kilo så for o-ringen som tätar kolven loss (vilket ju gör det lite jobbigt att pumpa eftersom man får plocka isär och peta tillbaka o-ringen). Blev med tiden moddad med X-ring och stödbrickor så nu pallar den 7 bar utan problem (och kanske mer?) men är ändå en skitpump som man blir irriterad på bara man ser den :-)LofaPope sa:Köpte pumpen till jobbet. tryckmätaren brukar fastna lite då och då så blir en osäker pumpning om man är ute efter ett visst tryck. Men att pumpa en standarcykel 1 gång i månaden duger den till ännu iaf.
för reservdelslagrets översta hyllor. Väldigt bra stege faktiskt tyckte jag efter lite kort test. Handskarna däremot är ju sådär, som ett tält, men duger nog till pendling.emmer sa:Ja en trappstege är ju alltid bra att ha om man köpt för stor cykel :-)
Sambal Oelek sa:det här var det enda kul jag hittade denna gång :)
Frankenstein's Bike sa:Sambal Oelek sa:det här var det enda kul jag hittade denna gång :)
Handskarna ser annorlunda ut än de som var i min butik, helsvarta med gel och reflexdetaljer, de kändes kvalitativa men de lite större strl var tyvärr slut. Kan utbudet skilj mellan butikerna?
EDIT: efter att ha jämfört med bilden på den tidigare pumpen i trådens första sida kan jag konstatera att det nu är helt ny pumpmodell som säljs istället för den tidigare modellen.
tobo sa:Frankenstein's Bike sa:Sambal Oelek sa:det här var det enda kul jag hittade denna gång :)
Handskarna ser annorlunda ut än de som var i min butik, helsvarta med gel och reflexdetaljer, de kändes kvalitativa men de lite större strl var tyvärr slut. Kan utbudet skilj mellan butikerna?
EDIT: efter att ha jämfört med bilden på den tidigare pumpen i trådens första sida kan jag konstatera att det nu är helt ny pumpmodell som säljs istället för den tidigare modellen.
I min butik fanns två modeller på handskar, dels de som Sambal köpte samt de helsvarta, jag upplever att utbudet kan skilja sig lite åt mellan butikerna vid kampanjer.
Ang. pumpen, så den på trådens första sida är från 2012 och de har bytt design (och kanske leverantör) flera gånger sedan dess.
den känns bra, har bara testat den hemma dock, men den blir nog kanon som reservhjälm.Frankenstein's Bike sa:@Sambal, hur var hjälmen? Stod och klämde på en, kändes gedigen. Det var den sista i korgen och så fort jag lagt ner den snöt någon annan den.
Sambal Oelek sa:den känns bra, har bara testat den hemma dock, men den blir nog kanon som reservhjälm.Frankenstein's Bike sa:@Sambal, hur var hjälmen? Stod och klämde på en, kändes gedigen. Det var den sista i korgen och så fort jag lagt ner den snöt någon annan den.
(handskarna ångrar jag att jag köpte dock, kalla är de också, vilket skräp)
MarcusS sa:Sportdryck 4,95kr
Sambal Oelek sa:Ingen som har en Vittkopp över, en sådan mellanmodell (touring)?
Marren sa:Vad är skillnaden på Aldi och Lidl, nån som vet?
Aldi är stora i UK och dom har nån drive på Garmin 810 denna vecka.
Marren sa:Vad är skillnaden på Aldi och Lidl, nån som vet?
Ok tackFrankenstein's Bike sa:Marren sa:Vad är skillnaden på Aldi och Lidl, nån som vet?
Det är olika företag, men bägge tyska, och Lidl finns parallellt med Aldi i UK. Som kuriosa kan nämnas att Aldi egentligen är två olika företag. De två bröderna som startade Aldi tröttnade på varandra, delade företaget i två (Aldi Nord och Aldi Süd) och delade sedan upp marknaden i Tyskland, och sedan världen, mellan sig och sina företag. I Uk är det Aldi Süd.
Chapter 2 sa:Meh...vad är det för cykel man kan vinna...har inga skivbromsar ju. Äh...då får det va...
alla såvitt jag vetAkoa sa:Ska hela sortimentet finnas i alla butikerna eller är det bara vissa?
Sambal Oelek sa:alla såvitt jag vetAkoa sa:Ska hela sortimentet finnas i alla butikerna eller är det bara vissa?
darkforce sa:Sambal Oelek sa:alla såvitt jag vetAkoa sa:Ska hela sortimentet finnas i alla butikerna eller är det bara vissa?
de flesta butiker ska ha står dock i finstilt vilka som inte kommer ha de i annonserna
ok, lurt. Annars får du kika vid din Lidl några dagar innan där, tror det brukar dyka upp information. Annars för att vara på den säkra sidan, maila dem och fråga.Akoa sa:Tack. Hittar inget om det i reklamblad et ovan dock.
Eller titta på lidl.se om ett tag där de listar kampanjer en vecka fram i tiden... (inkl undantagna butiker)Sambal Oelek sa:ok, lurt. Annars får du kika vid din Lidl några dagar innan där, tror det brukar dyka upp information. Annars för att vara på den säkra sidan, maila dem och fråga.Akoa sa:Tack. Hittar inget om det i reklamblad et ovan dock.
Hur just den regnjackan är har jag ingen aning om, men om jag får spekulera så misstänker jag att den inte funkar särskilt bramarr sa:Någon som har regnjackan? Hur är den? Som nödplagg att ha i ryggan typ.
eketjall sa:Kanske inte just jackan (den är troligtvis för varm för allt över 50% i puls), men ibland finns det ju kläder man hade kunnat tänkt sig men det faller alltid på att minsta storlek är Large typ.
Ja, det är väl tysk-large snarare än italiensk-large, vilket iofs inte gör det lättare om man är en svensk-small/medium. :-)TBy sa:eketjall sa:Kanske inte just jackan (den är troligtvis för varm för allt över 50% i puls), men ibland finns det ju kläder man hade kunnat tänkt sig men det faller alltid på att minsta storlek är Large typ.
Lidl-Large är ju i alla fall ganska normal large, och inte sugrörscyklistlarge, att det ändå kan vara i minsta laget för oss välväxta är litet synd.