Tips stänkskärm Specialized Diverege

• Trådstartare Trådstartare CFr
  • Start datum Start datum

CFr

Medlem
Behöver tips på heltäckande skärmar till Specialized Diverege (fram och bak)?

Vad funkar, vad funkar inte bra?

Jag har Bontrager NCS på min gamla Diverge. Täcker bra, enkla att montera.
Dock så har bakskärm gått sönder 2ggr, andra gången så lagade jag istället för att köpa ny skärm.
Men jag tror att de flesta skärmar i plast tenderar att spricka/gå av till sist?!

Jag satte specialized dry tech på min dotters sirrus. De är snygga men har blivit sneda och fallit sönder efter hand. Små veka plastclips som går sönder lätt och inte överlever cykelställ och liknande. Ser att det finns reservdelar att köpa men för de pengarna förväntade jag mig lite bättre hållbarhet.

Mina bontrager NCS är ju raka och alla fästen är som nya efter fem års pendling inklusive krascher och trottoarkantshuck.

Små veka plastclips som går sönder lätt och inte överlever cykelställ och liknande. Ser att det finns reservdelar att köpa men för de pengarna förväntade jag mig lite bättre hållbarhet.
De där plastclipsen är groteskt klena, haft sönder 3 st hittils och varit tvungen att använda en annan cykel som reservdelslager. Finns de som reservdel, vardå? Smått kriminellt att göra fästena i plast med de här klena dimensionerna och till detta pris. Tex biltema stänkornas för en 2 hunka är i metall. Synd på i övrigt trevliga stänkor.

De där plastclipsen är groteskt klena, haft sönder 3 st hittils och varit tvungen att använda en annan cykel som reservdelslager. Finns de som reservdel, vardå? Smått kriminellt att göra fästena i plast med de här klena dimensionerna och till detta pris. Tex biltema stänkornas för en 2 hunka är i metall. Synd på i övrigt trevliga stänkor.

Tillbaka
Topp