[Tisdagsrajd] - Hellas - 4/9

tog en sväng på A-trail, gröna m.m. idag. Rekordhögt vattenstånd och rekorddjup lera i de lägre belägna delarna, t.ex. i områdena i närheten av skjutbana/grusväg. Även om hällarna redan hunnit torka upp idag så tror jag det kan bli en riktigt lerig tillställning på tisdag. Galoscher på!

Jag tänkte dyka upp och dessutom på enväxlad cykel så om vi blir några sådana så kan vi ju försöka oss på att ha en single speedgrupp.

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> You're so full of it....

Faktiskt inte denna gång, fick en magbakterie i mig i Indien som var väldigt entusiastisk så jag är ganska tom... och 5kg lättare på en vecka.

Christer skrev:
> Johan A skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > You're so full of it....
>
> Faktiskt inte denna gång, fick en magbakterie i
> mig i Indien som var väldigt entusiastisk så jag
> är ganska tom... och 5kg lättare på en vecka.

Precis... Nerdeffad och dopad med en exotisk bakterie!!!

Christer skrev:
> En energilös kvastare anmäler sig.

Du kan få kvasta tillsammans med mig i gruppen Stora Hjul +ANNAT. Jag brukar ligga sist där :-)

Sardegna skrev:
> Hejhopp
>
> Törs man som relativt ny i cyklandets underbara
> värld dyka upp för första gången?
>
> Behövs lampa?
>
> //Krister

Fråga ett svarar jag: JA
Fråga två svarar jag: JA

Knoparn skrev:
> Sardegna skrev:
> -----
> > Hejhopp
> >
> > Törs man som relativt ny i cyklandets
> underbara
> > värld dyka upp för första gången?
> >
> > Behövs lampa?
> >
> > //Krister
>
>
> Fråga ett svarar jag: JA
> Fråga två svarar jag: JA

Tack för rejält enkla och tydliga svar:-) verkar som det bara är att dyka upp dårå...

Nissen skrev:
>Jag brukar ligga sist där :-)

Nähä, vi burkar turas om ;-)

Får se om jag orkar pallra mig ner idag, men kanske annars kanske vi ses på vägen nånstans.

Jag tänkte göra Happyride-debut idag då jag flyttat söderut i Stockholm och är hyfsat skadefri :)
Behövs lampa för att se eller synas?

mvh
Alex

alkeru skrev:
> Jag tänkte göra Happyride-debut idag då jag
> flyttat söderut i Stockholm och är hyfsat
> skadefri :)
> Behövs lampa för att se eller synas?
>
> mvh
> Alex

Två rader ovanför är svaret på lampfrågan JA, men det är såklart en objektiv bedömning. Äter man sina morötter som man ska och kanske har en pappa som är en nattuggla kanske man klarar sig!

En liten röd LED-lampa baktill är också en bra idé för att hjälpa andra att se dig i skogen, avståndsbedömningen är ibland hämmad i mörkret.

Välkommen!

kalis skrev:
> Nissen skrev:
> >Jag brukar ligga sist där :-)
>
> Nähä, vi burkar turas om ;-)

Kampen för DFL är stenhård!!

Ok får se om jag hinner installera/ladda min nya lampa, annars får jag nöja mig med små LED-lampor eller satsa på nästa vecka. Solen går ju ner rätt tidigt numera, tänkte inte på det :)

Hej! Jag funderar på att hänga på idag (har aldrig varit med tidigare och är ny på mtb). Ni samlas alltså vid Hellas. Men hur länge kör ni? Jag har inget lyse, är det ok att avvika vid 20:00 tiden?

Uffemtb skrev:
> Hej! Jag funderar på att hänga på idag (har
> aldrig varit med tidigare och är ny på mtb). Ni
> samlas alltså vid Hellas. Men hur länge kör ni?
> Jag har inget lyse, är det ok att avvika vid
> 20:00 tiden?

Vi samlas nedanför Hammarbybacken, åter där vid nio. Ok att avvika när man vill.

Senast ändrad:
peo skrev:
> Uffemtb skrev:
> -----
> > Hej! Jag funderar på att hänga på idag (har
> > aldrig varit med tidigare och är ny på mtb).
> Ni
> > samlas alltså vid Hellas. Men hur länge kör
> ni?
> > Jag har inget lyse, är det ok att avvika vid
> > 20:00 tiden?
>
>
> Vi samlas nedanför Hammarbybacken, åter där vid
> nio. Ok att avvika när man vill.

Som sagt helt ok att avvika, säg bara till gruppen att du avviker så att de inte står och väntar in folk i onödan.

NNNN

Jag har fått visst förhinder och kommer inte att kunna vara vid HBB förrän 19:00. Inget singlespeedgruppande för mig alltså, trycket var ju inte jättehögt ändå, men den som blir ofrivilligt sen kan ju göra gemensam sak med mig som lämnar HBB kl 19 ist.

Jag är ny här och hyfsat ny på MTB också. Supertaggad men har inget lyse.

Tips på lampa? Jag har förstått att man behöver både pannlampa och belysning monterad på cykeln?

Tack för en underbar kväll! Har nu cyklat tisdagar i närmare fem år i sträck. Man tycker att vi har cyklat allt som går att cykla. Endå bestod merparten av dagens tur av för mig nua stigar, nya linjer och nya platser dit jag aldrig tidigare varit. Här kommer en liten bild från en av rasterna.

20120904_200803.jpg

Tisdagsturen blev precis 650b- certifierad.
Ähh, dags att sluta tjata... :)

Vid hemkomst blev jag belönad med besked om att varmvattnet i huset jag bor i är avstängt.
Fostrande med kall dusch efter en tur.

Tack för ikväll.

Tack för ikväll, speciellt tack för all support med mitt växelmekande skönt fulmek med stora stenar:) Vems verktyg var det som jag förstörde? Minnet funkar inte som det ska när man är sur. Nu ska jag iaf byta tillbaka till Shimano, jag har inte råd att köra Sram längre.

@knoparn snygg bild!

Mycket bra tur ikväll! En trött Jonny i täten gjorde det hela till perfekt single speed tempo. I alla fall för mig som mest låg som tvåa :-)

Sen körde jag och Magnus och en till "fel" på slutet och hamnade på Göteborg lite tidigare... Men colan smakade bra ändå, speciellt när konsulten bjuder. Tack Magnus :-)

Vet inte vad gruppen jag hamnade med kallade sig, men tack till den vänliga själ (tyckte jag hörde att han var scout) som lånade ut sin extralampa så jag slapp åka hem efter halva turen. Tycker dessutom att det blev en mycket trevlig tur i lagom tempo och med lagom utmaningar.

Ses på tisdag!

19 grader varm kväll. Gyttjig gyttja. Lagom lugn grupp på 22 som efter andra stopp reducerades till 11. Inget mek, inga benbrott, blott ett par blodviten att stoltsera med inför storögda barn..eller skeptisk partner. Dow Jones, delar av Ulvsjöslingan, Fem Svåra. Navigation av olika, mer eller mindre vilsna deltagare som lugnade varandra med: "Här känner jag igen mig!" eller "Här har jag varit förut" (och vi hoppades att det inte var tidigare samma kväll). Kul kväll som avslutades på Göteborg - där vi inte heller denna gång bjöds in att dricka vår AB-öl vid sittande bord. Tack för gott sällskap.

Detta var vår första tur med happymtb som slutade med att leda cykeln i vatten o lera innan vi kom fram till Nackamasterna. Tack för trevligt sällskap o bra guidning!/Uffe

Christer skrev:
> Tisdagsturen blev precis 650b- certifierad.
> Ähh, dags att sluta tjata... :)
>
> Vid hemkomst blev jag belönad med besked om att
> varmvattnet i huset jag bor i är avstängt.
> Fostrande med kall dusch efter en tur.
>
> Tack för ikväll.

Då platsar du i gruppen "Stora hjul +ANNAT" eftersom du kan kategoriseras under +ANNAT.

WWWille skrev:
> Hej, här kommer kvällens tur i vad jag kallar
> "utbrytargruppen, mellan" :)
>
>
> http://happymtb.org/turtips/252/

Schyst inbäddning av GPS-spår och "aktiv" karta! Vart kommer detta ifrån?
Missade tyvärr gårdagens rajd till förmån att provklättra med en kompis på Klätterverket i Sickla (det hela slutade med att jag snarare fick över honom på att testa på MTB än att jag skulle sadla om till klättrare...), men är tillbaxs nästa vecka! // L

Tillbaka
Topp