[Tisdagsrajd] - Hellas - 4/9

Tack för turen, Aron och co! Det var min första Happyride på ett par år och jag fick väl stånka lite för att hänga med, men kul var det! Mitt verktyg klarade sig bra med endast några repor av tre-kilos stenen! /Johan

Uffemtb skrev:
-------------------------------------------------------
> Detta var vår första tur med happymtb som
> slutade med att leda cykeln i vatten o lera innan
> vi kom fram till Nackamasterna. Tack för trevligt
> sällskap o bra guidning!/Uffe

Leda cykeln genom lera och vattan någon gång under varje tur är liksom ett signum för tisdagsrajden. Det är bara då man hittar nya stigar! :-)

larsaw skrev:
> Schyst inbäddning av GPS-spår och "aktiv" karta!
> Vart kommer detta ifrån?

Det är turtips-funktionen här på Happy som är sådär bra :)

/Johan

larsaw skrev:
>
> Schyst inbäddning av GPS-spår och "aktiv" karta!
> Vart kommer detta ifrån?

Bara att ladda upp GPX-fil under turtips här på sajten. Då får du en EMBED-länk som funkar på forumet! Fick tipset av okänd Tisdagsrajdare på Göteborgs igår (tack!).

Jag använder en gratisapp för Androidtelefon som heter OruxMaps, med den kan man exempelvis maila gpx-filen till sig själv och sedan lätt ladda upp den.

/Wille

skate skrev:
> 19 grader varm kväll. Gyttjig gyttja. Lagom lugn
> grupp på 22 som efter andra stopp reducerades
> till 11. Inget mek, inga benbrott, blott ett par
> blodviten att stoltsera med inför storögda
> barn..eller skeptisk partner. Dow Jones, delar av
> Ulvsjöslingan, Fem Svåra. Navigation av olika,
> mer eller mindre vilsna deltagare som lugnade
> varandra med: "Här känner jag igen mig!" eller
> "Här har jag varit förut" (och vi hoppades att
> det inte var tidigare samma kväll). Kul kväll
> som avslutades på Göteborg - där vi inte heller
> denna gång bjöds in att dricka vår AB-öl vid
> sittande bord. Tack för gott sällskap.

Kan bara hålla med om beskrivningen ovan. Tack allihopa för trevligt sällskap under turen och tack för en god öl paxel! Tack skate för din utlåningslampa den sista sträckan, var väldigt nödvändigt i mörkret :)

WWWille, jag var den okända tipsaren av GPS-uppladdningen här under "Turtips", det ser ut som en trevlig tur som ni fick till. Nästa gång hoppas jag att vi hinner snacka lite mer.

Hej,

Jag är helt ny på MTB och här på forumet och undrar om jag trots att jag har en lite brist på kondition vågar mig på att hänga med nästa tisdag om det blir av eller borde jag träna upp mig lite innan för att jag kommer bli avhängd direkt annars?

Finns det något annat bra sätt för mig att lära mig var jag kan cykla i nacka reservatet och hellas då dem tre gångerna jag varit ut hittills alltid kommer fram till en cykelförbuds skylt vart jag än cyklar känns det som? Har försökt kolla på spårkartor som "Dow Jones" och liknande men direkt när jag kommer dit i verkligheten trampar jag bort mig och hamnar på Fredells parkering..

smgnssn skrev:
> Hej,
>
> Jag är helt ny på MTB och här på forumet och
> undrar om jag trots att jag har en lite brist på
> kondition vågar mig på att hänga med nästa
> tisdag om det blir av eller borde jag träna upp
> mig lite innan för att jag kommer bli avhängd
> direkt annars?
>
> Finns det något annat bra sätt för mig att
> lära mig var jag kan cykla i nacka reservatet och
> hellas då dem tre gångerna jag varit ut hittills
> alltid kommer fram till en cykelförbuds skylt
> vart jag än cyklar?....

Kom till starten vid hammarbybacken på tisdag. Haka på någon av grupperna som startar på slutet = lugnare grupp. Se till att inte ligga längst bak i gruppen när ni kör, så får du mer tid att hämta andan vid stoppen. Skulle du ändå upptäcka att flåset har en bit kvar så kan du alltid hoppa av när man passerar någon väg, stig som leder hemåt. Vanligt och helt självklart.
Vad gäller hitta så är det nog bara att fortsätta köra vilse. Alla andra är också vilse, utom Aron för han kör efter boken... Om nu Fredells har en dragning på dig, vaffö inte? När gav du dig själv en bra mig-svets senast?

Tack för svar, då ska jag nog våga dyka upp nästa gång.

Läste att lampa är något man ska ha, finns det något konkret tips på okej lampa under 1000-lappen? Ska man ha den på styret eller på hjälmen? Har kollat runt i forumet med massa länkar till dealextreme men jag köper gärna lokalt så jag hinner få den tills nästa rajd.

XXL säljer lampor för under tusenlappen. På hjälmen är det bättre att ha den än på styret om man bara har en. Sök efter MagicShine eller "Magic Shine" så kommer du få massor med träffar.

Ok tack, tittade på xxl igår men fattade inte om jag skulle köpa till styret eller hjälmen. Är det vanligt att man har både och?

Tillbaka
Topp