[Tjejtråd] Happy Chix

Monglo

Aktiv medlem
[Tjejtråd] Happy Chix
Ok, då testar vi en tjetråd för att vi tjejer ska kunna hitta rätt på varandra på det här stället lite bättre. Om du är tjej så kan du ju åtminstone säga hej så vi vet att du finns. Vi kan ju oxå använda tråden för att öka tjejkvoten vid nästa happyride.

Annars funkar väl allt från seriöst till meningslöst. =) Och vi kan ju behöva lite hjälp av er andra för att hålla tråden levande...

Vad tror ni?

[Tjejtråd] Happy Chix
Vilka är ni?

Liten presentation av mig (ang cykling...)
Jag har precis börjat cykla i skogen. Har stretat emot och tyckt att cykling var tråkigt men förra sommaren började jag cykelpendla till jobbet och fortsatte hela vintern. Nu är cykeln min givna vän när jag ska någonstans, äger ingen bil, inget busskort.
I april var jag ute i Hellas för fösta gången med min sambo (Scand, han hänger här på Happy) och blev kär.
Vågade hänga på en Happy-ride i Hellas för ca 1 vecka sedan men var då inte reggad här utan använde scands inloggning för att svara, det grymtades lite om det så nu har jag reggat mig.
Idag cyklade vi Nickspåret, det var grymt kul.
Börjar kort sagt ta mig in i cykelvärlden med små steg i taget. Ska väl bli ansvarsfull och lära mig mecka med min egen cykel också ... snart.
// Birgitta

Senast redigerad av en moderator:
[Tjejtråd] Happy Chix
Hej på er, här är jag. Kanske ska förtydliga att mitt smeknamn Kris är förkortning för Kristin (apropå diskussionen om 'manliga' alias i den andra tråden) Det händer att folk associerar till Kris Kristofferson, som jag inte alls är lik på något sätt! *asg*

Mitt första och enda besök i Hellas (2 mån sen) var tyvärr utan cykel, men nästa gång jag har två hjul med där uppe så hänger jag gärna på en tur om någon vill guida! Erbjuder vice versa här nere i Gbg :-)

[Tjejtråd] Happy Chix
Hejhej! En mkt bra ide!

Birgitta, toppen!
Kris, bara att hojta till när du kommer till sthlm med hoj!

Kort om mig, bor i stockholm, började hoja för en sådär 7-8 års sedan men har inte cyklat på flera år men fick glöden tillbaka i våras, är nu helt nykär, så jäkla roligt! Har börjat att meka lite med hojen, men måste skaffa mig rätt verktyg och inhämta kunskap (då forumet är kanonbra)!

[Tjejtråd] Happy Chix
Nämen ser man på, ett helt gäng tjejer och ytterligare en Kristin till på köpet!

Jag bor f.n. i Stockholm men flyttar inom kort till Uppsala för att studera. Köpte min första mtb i våras, som "plåster på såren" för att min planerade tävlingsdebut i triathlon gick i stöpet p.g.a. en löparrelaterad knäskada. Ju mer mountainbike jag kört desto mer biten har jag blivit, även om cykeltekniken i skogen fortfarande är så gott som icke-existerande :-). Försöker i likhet med Kattis lära mig mer om mekning, vilket också är den främsta anledningen till att jag hamnade här. Sedan gillar jag verkligen idéen med de "Happy-rides" som på ett opretentiöst sätt annonseras ut på forumet - att få cykla med erfarna cyklister är oerhört givande och nya bekantskaper är alltid trevligt. Hoppas på att det finns några Uppsalacyklisterna har överseende med att få en nybörjare i hälarna i höst.

//Kristin

[Tjejtråd] Happy Chix
hej hej damer=)

Mycket tjejjer i sthlm märker jag, vi är allt några stycken här nere i gbg också. Vi hade en chix ride i början av sommaren som va jätte rolig, så finns det mer tjejer i området håll utkik här och häng gärna på en ride!

Annars så heter jag Malin och har väl cyklat i sådär 4år till och från och då med de mesta olika typer. Mest tränat xc, cyklart dirt/street och bmx. Har trappat av lite nu tyvärr pga andra spännande sportaktiviteter som tar mycket tid. Men jag är i slutfasen att få klart min fixie så finns det mer tjejer i gbg som glider runt på en sådan vacker skapelse, just holla, alltid kul att träffas fler liksinnade=)

//Malin

[Tjejtråd] Happy Chix
Hej!
Är Göteborgare som kör i Änggården, Delsjön och Sisjön. Vi är ett kompisgäng med 50/50 tjejer/killar. Har faktiskt bara slutit upp vid en Happy-sloppy-körning vid ett tillfälle och det var riktigt kul. Blev visad nya stigar i Änggården (av Plumse - tack för den turen!). Följer gärna med på kommande Chix-turer. Alltid kul att träffa nytt folk!

/S

[Tjejtråd] Happy Chix
Kul! Det verkar ju finnas lite tjejer här.

Heter själv Maria o bor i Stockholm. Började cykla rätt mycket på grusväg för några år sedan som kondisträning då mina fötter inte duger till löpning längre =(. Nu har jag äntligen hittat ut på stigarna med hojen och är lycklig igen. =) Är fortfarande inne på min smekmånad med spd-pedalerna men det börjar ta sig. Jag tror att vi kommer att bli oskiljaktiga på ett litet annat sätt än vi är nu... Förhoppningsvis.

Har generellt sett ganska svårt att sitta still. Kul att träffa lite andra tjejer som oxå gillar att cykla!

[Tjejtråd] Happy Chix
Tjaba!

Fniss! Jag tror att "Dr." för tanken till en mansperson, men här jag, en (oftast) pigg tjej (inte pur-ung!) som älskar cykling och cyklar! Både MTB och Racer bor i lägenheten och omhuldas varmt. Under våren hade jag otur med hälsan, och därför rasade formen förfärligt. Först mycoplasmainfektion som tog typ hundra år att resa sig ur, och sedan näsfraktur och hjärnskakning efter kollision med illasinnad gren (under en annars underbar MTB-tur!) med bihåleinfektion i efterförloppet! Usch! Nu är jag pigg igen och har dessutom semester, så nu går cyklarna varma! Ser Ni en entusiastisk wanna-be efter vägen eller i skogen, kan det vara jag! ;) Framåt kvällen planeras en tur med min äldre racer, som inte varit ute på ett tag. Den behöver skötas om litet först, men sedan skall vi göra vägarna osäkra! Utåt Täby eller Lidingö kan det nog bli, så se upp om Ni råkar vara i närheten! Har jag tur, kanske jag möter någon av Er på vägen!

[Tjejtråd] Happy Chix
Hej!

Grymt roligt med Happy Chix! Jag är en nybliven MTB-ägare och tjej i Gbg! Skulle tycka att det var grymt roligt att träffa tjejer som cyklar!

[Tjejtråd] Happy Chix
Du lär ha samma cykel som en kompis till mig, den mörklila Kona Lisa? *s*
Happy Chix-turer finns ju (har aldrig kunnat vara med själv ännu), kanske någon ny på gång?
Jag har aldrig hållit i någon tur själv, men karta finnes :-), samt mer erfarna guider säkerligen..

Åker bort i helg, men ska se om modet finns att ta tag i det nästa vecka ;-)

[Tjejtråd] Happy Chix
Hej

Jag bor i Göteborg och har cyklat mtb sedan april i år. Först tyckte jag inte alls att det var speciellt kul med cykling men är man som jag sambo med Plumse som cyklar ett antal dagar i veckan så har man inte så mycket val. Så i april gick jag en mtb-kurs här i Göteborg och efter den var det roligt med mtb så nu är jag helfrälst. Cyklar en del i Änggården, Sisjön och Delsjön.

/Helena

[Tjejtråd] Happy Chix
Hej!
Bor i Göteborg o har precis köpt min första "riktiga" MTB, har annars bara cyklat racer. Lär bli mycket cykling framöver, helst i Skatås. Cyklar helst med tjejer om det finns några =-) Annars dyker jag nog upp på sloppy eller easy ridesen med...

[Tjejtråd] Happy Chix
Hej!
Vad sägs om någon kväll redan nästa vecka (v32) mån-tors? Träff utanför Botaniska ca kl 17:00 för en ca 2h-tur i Änggården?

/Sandra

[Tjejtråd] Happy Chix
Jag är på! Ska just åka iväg nu och åter månd, men kollar vad ni bestämt då ;-) Har en karta med en tidigare Easy Ride utritad som ev kan testas - fast ni andra hittar säkert bättre än mig..

[Tjejtråd] Happy Chix
Kul! Ska vi prel.boka tisdag 7/8 kl 17:00 vid Botaniska? Tror att SMHI spådde ok väder då. Och stigar tror jag löser sig. Jag hittar rätt ok i Änggården, fast gillar inte att ligga först i ledet:)
/Sandra

[Tjejtråd] Happy Chix
Hej!

Kul att se att det finns lite andra tjejer i Göteborg som cyklar mtb! Jag brukar mest cykla med ett mindre gäng tjejer/killar, samma som Sandra nämnde, och cyklar således också mest i Änggården, Skatås/Delsjön och Sisjö-området. Har dock aldrig varit med på någon Happy-tur, men det börjar ju definitivt bli dags för det snart! :)

Jag hänger också gärna med på Änggårdstur på tisdag!

/Caroline

[Tjejtråd] Happy Chix
Grymt med många tjejer!

Bor i Sthlm och cyklar både mtb och racer. Har även ett långtidsprojekt att lura med min vän Helena ut i skogen, ibland går det bra, ibland sämre. :) Gillar att cykla i skogen även om jag inte alltid kommer överens med stockarna och spängerna :)

/Katja

[Tjejtråd] Happy Chix
Här är en till cykeltjej i göteborg som gärna hänger med på turer, men nu har jag ont i mina knän så det måste vänta ett tag tyvärr... Snyft!

[Tjejtråd] Happy Chix
Ännu en tjej från götet
Just nu blir det endast landsvägcykling men drömmer om en mtb. Vill prova på skogscyklingen som ser så spännande ut. Vem vet vi kanske syns i skogen nästan år

/ Annika

[Tjejtråd] Happy Chix
Hej

Tänkte tipsa om mtb-kursen som går i höst igen med start vecka 34 (Göteborg) http://www.mtbkursen.se/

Det är en bra kurs om man är nybörjare eller inte har cyklat så länge och behöver få lite teknikträning.

Dock är det inget för erfarna mtb-cyklister, ni kommer att bli uttråkade.

Har själv gått den i våras och tyckte att jag lärde mig mycket.

/Helena.

[Tjejtråd] Happy Chix
Hej,

här är ännu en tjej som blivit såld på cykel. Är visserligen bosatt på fel sida Atlanten för tillfället, men håller annars till i skogarna kring Uppsala när jag är hemma i Sverige. Nån mer härirån trakten?

[Tjejtråd] Happy Chix
Sist det var en komma-ut-som-kvinna-på-happy-tråd så krashade servern, hoppas inte det händer nu också :)
Jag körde VR första året 1992 och sedan har jag varit fast i landsvägsträsket. Förra våren fick jag en MTB som jag byggde om till körbart skick och nu försöker jag lära mig konsten att hålla farten på ojämt underlag. När jag fick MTB:n bestämde jag mig för att börja meka med själv och insåg att det finns mycket kunskap samlad här. Nackdelen med att meka själv är att man har mindre tid till cykling. Fördelen med att meka själv är att man får loss mer pengar till nya prylar. Jag bor i Linköping.
Den förra tråden innehåll inlägg från andra än de som deltar här, så det finns fler damer ute i buskarna.
/Stina

[Tjejtråd] Happy Chix
Hej tjejer!
Jag heter Katja och är än så länge "pendlarsvetto" men ska ta mig ut i skogen oxå så småningom.
Jobbar sen ett halvår med min man på Dr.Spoke och är hjulbyggar lärling bland annat.
vi se väl där om inte annat!

[Tjejtråd] Happy Chix
Hej Tjejer!

Jag siktar på att hänga med på tisdagens tjejtur, min kompis kanske hänger. Skall vi lägga upp en ny tråd om träningen så fler hittar den?

Jag hittar väl sisådär i Ängården... men kanske kan leta upp en gamal karta i gömmorna.

Lisa

[Tjejtråd] Happy Chix
Hej! :)

Jag köpte min första mountainbike (en Trek) i Usa 2004 och började cykla i parkerna runt Pittsburgh. Sommaren 2005 åkte jag och Jonas till Moab och efter det har vi ägnat alla våra semestrar åt att resa runt och cykla på olika ställen i Usa (Jonas bor tillfälligt i Usa). Sommaren 2006 köpte jag en heldämpad cykel och tog då med mig min gamla Trek hem till Nyköping där jag bor (jag är bara i Usa när jag har semester, ca fyra gånger per år). Eftersom jag inte har någon bil så blir det mest cykling i skogarna runt Nyköping men jag har varit i Hellas en gång och älskade stigarna där!

I våras köpte jag en racer på Ebay som jag tagit hem till Sverige och jag blev fast direkt, det är jätteroligt att cykla väg också!

[Tjejtråd] Happy Chix
Nu ska jag komma ut ur garderoben och meddela att jag är tjej, även om man kanske inte kan gissa det på mitt namn. (Det har jag bara för att kunna infiltrera mig bland dom på the other side (grabbarna) ; ) Inte är jag nån bergsget heller, jag pysslar bara med mtb och det i skogen, helst bland massa rötter o sten. Kör nån tävling då och då.
Jag håller till i Uppsala och är kär i området Lunsen och min nya Merida som tar mig nästan var jag vill, när den inte bestämmer själv vill säga.....

Go girls!

[Tjejtråd] Happy Chix
Hej!

Jodå, jag och Caroline kommer i alla fall med all säkerhet. Ska lägga ut en ny tråd om det under dagen. Så tisdag 6/8 kl 17:00 utanför Botaniska! Ses då!

/Sandra

tis 7/8 ska det vara...

[Tjejtråd] Happy Chix
inte så easy vad jag vet...

Percylursa skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är en oxå en easy chixs. Hänger gärna på
> och cyklar nån gång. Kan inte idag tyvärr.

[Tjejtråd] Happy Chix
Eftersom jag inte hade någon fantasi att tala om när det begav sig, blev det Elin här precis som i verkliga livet. (Kör inte med täckmantlar ;)

Blev utlurad i skogen första gången hösten 2004, frälstes och köpte min första måntenbajk våren 2005. Ett halvår senare utökade jag stallet med en racer och några futtiga månader senare fick hardtailen sällskap av en heldämpad sak. Så nu bor jag och mina tre hojjar i en liten etta i Karlstad. Ett frälst cykelfreak med för litet boende helt enkelt. (Hade gärna utökat med en bmx också, men det får vänta...)

Har mest kört racer det sista. Fast det beror mest på att jag inte hittar i de värmländska skogarna. (Har en tendens till att sluta i diverse träsk) Har haft småproblem med att hitta guider...

Hojjande damer (och annat löst folk) är välkomna att höra av sig om andan faller på. Jag har en hojj att låna ut om någon i Karlstad-trakten skulle vilja prova på. (Tjej eller kille, shit the same, det är unisexmodell ;)

[Tjejtråd] Happy Chix
Idag har jag trasslat in mig lite till i cykelträsket. Jag har just köpt en fixie, nu ska den bara anpassas lite till mig så kommer jag cykla på den till och från jobbet under resten av sommaren och under hösten. När snön kommer vågar jag nog inte cykla på den utan får ta fram min pendlarhoj igen. Åh vad jag är glad!! :-)

Och igår var jag ute i Nackareservatet och cyklade med Scand och Baby Fat. Det gick faktiskt riktigt bra, jag märker att jag utvecklas och tar mig över ställen jag inte tog mig fram för 1 - 2 cykleturer sedan. Det är kul att cykla, nästan som att vara kär!

/Birgitta

[Tjejtråd] Happy Chix
Här är en tjej till!

Kör mest i Hellasområdet och i ganska lugnt tempo. Är kaxig i fint väder och fegis om det är blött. Vill alltid ha nya cykelkompisar och hänger gärna med på en tur eller tre.

[Tjejtråd] Happy Chix
Hej!

Kul att se att det är lite tjejer här! Lena i Uppsala här, nybörjare på MTB. Försökte cykla med BMX-killarna i skogen när jag var liten men hade en "vanlig" cykel, så det gick väl inte så vansinnigt bra.

Nu har jag slagit mina påsar ihop med DrSbaitso och på den vägen lockats att ge mig ut på cykel i skogen igen! Är på den nivån att jag just lyckats vara ute en hel vända utan att göra nån klassisk nybörjar-SPD-vurpa. Så det går framåt!

DrSbaitso anordnar SM i singlespeed här i Uppsala i år, funderar på att ställa upp (jag lär göra några spektakulära kullebyttor och komma sist, men det får jag väl bjuda på), nån annan som är sugen? Vore kul om det blev några tjejer! Titta in på sssm07.singlespeed.se =)

/Lena

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp