[Tjejtråd] Happy Chix

[Tjejtråd] Happy Chix
Mer å mer rörlig, snart kan jag klia mig på ryggen. Ett litet steg för mänskligheten, stort steg för Bruse. Håll tummarna att jag kan köra både Retarden och SSSM...

[Tjejtråd] Happy Chix
Nej men har tvingats till uppehåll i 2 veckor pga ett elakt, seglivat dagis-virus. Har endast cykelpendlat. Ska ta en tur på måndag för att prova nya cykeln lite ordentligt.

Monglo; hoppas knät blir bra snart!

[Tjejtråd] Happy Chix
Å jag passar på att njuta av den fina seglingsvinden varje helg nu! Men kanske söndag då prognosen skrivits ned då.. När/var ska du ut Linnea?

[Tjejtråd] Happy Chix
Hej på er!
Jag kan tänka mig en tur imorn! Linnea?
Fler som känner för å sôkla lite kanske? :) (Göteborg)
/Emelie

Linnea77 skrev:
-------------------------------------------------------
> Nån som ska ut och cykla i Göteborg i helgen???
>
> // Linnea

[Tjejtråd] Happy Chix
Förstår att du uttnyttjar vindarna KrisL!! Söndag eller lördag tänkte jag...Änggården, Delsjön eller Sisjön har jag funderat på....inget bestämt ännu. Skulle vara kul att köra några stycken!!

[Tjejtråd] Happy Chix
Ok, Linnea, då får du köra rides både lörd och sönd då... :-)
Var det du som bodde ute vid Vättlefjäll förresten? En utflykt dit kanske?

[Tjejtråd] Happy Chix
Halloj.

Är loggen till trots tjej. Det är sambons som jag lånat. Ska snarast skaffa mig en egen. Helkul med en tjejtråd. Vi är tyvärr inte tokmånga men det är jättekul att ändå se här att det finns. Ibland undrar man ju om man är knasig som gillar att fara omkring över stock å sten å heller köper en ny bakväxel än lägger tid och pengar på smink och kläder

Vill bara tala om att det finns mtbåkare av feminin modell även utanför storstäderna. Startade nyligen tjejträning här i Örebro, bara för att, och det kom fem stycken.Troligen finns det ännu några som inte hittat hit än eller som har bra träningssällis ändå. Nu håller jag på som bäst att fundera på vad vi ska göra för att hålla ihop även under vintern när det inte blir så mycket skogsåkning. Några distanspass på helgerna blir det ju. Den första kommer att vara söndagen den 30 september om någon skulle vara intresserad. Vi ses halv elva i Ånnaboda, vid restaurangen, Strax utanför stan. Se seperat tråd.

Jag har kört xc i sju år ungefär och tävlar rätt mycket, helst långlopp men det blir allt en del kortlopp också.

[Tjejtråd] Happy Chix
Oj oj lördag och söndag brukar inte min (helt sjukt) otränade kropp klara av.

Bor i Högsbo jag...men är det Vättlefjäll som ligger där vid scoutstugan? Ut mot Angered? Jag har kört där borta en gång och det är en av de bästa turerna jag kört! Det vore sjukt kul!

Eftermiddan är bäst för mig (typ efter 14).

Ems kämpa dig ledig så du kan följa!!

[Tjejtråd] Happy Chix
Nix, måste till jobbet.. men vet inte när jag blir klar.. blir jag det till ni ska cykla så hänger jag med. Så sent som möjligt gärna då. ;)
Så tar ja me 25 kr oxå. Har inte glömt :)
/Emms

Linnea77 skrev:
> Oj oj lördag och söndag brukar inte min (helt
> sjukt) otränade kropp klara av.
>
> Bor i Högsbo jag...men är det Vättlefjäll som
> ligger där vid scoutstugan? Ut mot Angered? Jag
> har kört där borta en gång och det är en av de
> bästa turerna jag kört! Det vore sjukt kul!
>
> Eftermiddan är bäst för mig (typ efter 14).
>
> Ems kämpa dig ledig så du kan följa!!

[Tjejtråd] Happy Chix
Bestäm ni, blir det söndag så hänger jag på. Kanske ska vi sikta på sönd e m i så fall så E kan följa med, typ kl 15?
Har aldrig cyklat Vättle själv, hittar du Linnea så kan vi testa annars, funkar Änggården i alla väder :-)

[Tjejtråd] Happy Chix
Ha en skön tur i Änggården =) kör inte ut er totalt så det blir lite cykling imorgon oxå!!!??? Jag hittar absolut inte i Vättlefjäll...men det skulle vara sjukt kul att köra där ändå...? Sista jag körde blev d lite långt men det är bara att vi memorerar en karta före ;-P

Hoppas nån av er vill kö imon oxå.. =)

[Tjejtråd] Happy Chix
Fin tur blev det! Vi blev tre, Einfinity och Gonken och jag. Jag kör gärna imorgon och för andra beror det väl på tidsplanen.. Har en kompis till som vill ut, fast e m helst.

Så Vättle är lite långt då, personligen kör jag gärna Änggården igen. Måste öva lite mer öronfladder nedför den branta backen (Ättestupan?) och gärna repetera Chickenout into Bäckbad också *s*

Botaniska kl 14?

[Tjejtråd] Happy Chix
Jo jag tror jag vet vilken branta backe du menar....totalt livsfarlig men nöter man så går det säkert. Jag ska strax åka in til jobbet å jobba en stund, måste fixa vissa grejjer som har uppkommit inför morgondagen. Torde gå relativt snabbt....hoppas jag. Jag kollar in på happy när ja är på jobbet och ser hur lång tid d tar.

Inga bilder fra igår?

[Tjejtråd] Happy Chix
Jag drar strax efter 13 hemifrån i så fall, hoppas du hinner skriva här innan dess :-) Jag kan PM:a dig mitt mobilnr också..
Jo, backen går att nöta ned, först tror man det är omöjligt men det sitter bara mellan öronen. Fick superbra tips av Gonken också.

Hade bara en fikabild *s* Men Einfinity tog fler, de kommer väl framöver..

fika.jpg ht=275

[Tjejtråd] Happy Chix
Japp, det blev en väldans trevlig tur :)
Här kommer lite bilder.

070922TuriÃnggÃrdenmedKrisoHelena002Small.jpg ht=480

070922TuriÃnggÃrdenmedKrisoHelena003Small.jpg ht=480

070922TuriÃnggÃrdenmedKrisoHelena004Small.jpg ht=480

070922TuriÃnggÃrdenmedKrisoHelena005Small.jpg ht=480

070922TuriÃnggÃrdenmedKrisoHelena006Small.jpg ht=480

Vete 17 varför bilderna inte är rättvända. Det är dom på min dator. Ni får helt enkelt vrida på huvudet :)
/Emelie

Senast redigerad av en moderator:
[Tjejtråd] Happy Chix
Taximyxi Emelie, snajsiga bilder!
Idag blev jag ensam (ni måste sluta jobba övertid på söndagar!) och kämpade lite till med backen.

Lite äventyrligt blev det, höll först på att skrämma slag på två tanter som fikade uppe på krönet, de var rädda att jag skulle slå ihjäl mig :-) Självklart fick jag punka efter att ha studsat ned också..

När jag sen satt och käkade banan i skogen bortåt Eklanda, så hörde jag hovar komma trampande bakom mig, såg något brungrått skymta långt bort. Käkade vidare, då ljudet kommer nära vände jag på huvudet för att hälsa artigt på ryttaren - bara det att det var en älg! Han blev lika paff som jag och vi stirrade ett par sekunder. Älgar har äckliga gula ögon! Sen stack han med världens fart och jag plockade upp bananen.. *s*

[Tjejtråd] Happy Chix
LenaE skrev:
> DrSbaitso anordnar SM i singlespeed här i Uppsala
> i år, funderar på att ställa upp (jag lär
> göra några spektakulära kullebyttor och komma
> sist, men det får jag väl bjuda på)

Ok, inga spektakulära vurpor, men väl en sistaplats. Det var skoj ändå! =)

Nästa år har jag cyklat MTB lite mer än sju gånger innan, tränat lite mer på SS och är frisk. Då blir det andra bullar! Vi lär få träna lite om vi ska kunna klå trefaldiga mästarinnan på hennes hemmabana. Men det fixar vi väl? =)

[Tjejtråd] Happy Chix
Yo!

E e det nån som e sugen på att cykla här i götet snart? Behöver nån som drar i mig...
Slutar kl 13 på torsdagar och fredagar.

/Kate

[Tjejtråd] Happy Chix
Vad roligt med Älgen....jag ska försöka rycka upp mig och sluta jobba så at jag oxå får möjlighet att se älgar. ;-) Fina bilder! Jo jag får en pannlampa nästa helg och kan cykla kvällar efter jobbet då! Så skrik till om ni ska ut i natten (då måste jag jhu kunna!!!)

[Tjejtråd] Happy Chix
Ja, pannlampetur är jag med på! Lite läskigt när man är själv och ser alla djurögon glimma i natten *s* Hojta till när du har lampan så får vi tajma ihop något, jobbar själv till 18, så sena turer passar mig perfekt.

Kate, din gamla surfbum, vad är det för lyxschema du har då? Jag tror jag måste byta karriär..

[Tjejtråd] Happy Chix
Haha..Nått lyxigt får man la ha...
Satsar på att jobba mindre och få mer tid över till viktigare saker;-) Fast du är väl helledig onsdagar din fuskis?

Jag tänker vara uppe vid Liserbergs camping kl 14 to 4 okt vid skatås för att ta en liten cykelrunda in the area. Dyker det upp nån annan vore det kanonskoj! Tänkte 2-3 timmar runt in the area med lite blandat smått o gått...Bara o haka på!!!

Ses där?

Bilden är på mig! o ja, jag e tjej o jag cyklar. Började april 2006 då jag tog det rätt seriöst efter en nybörjar kurs i några månader. Sen snodde nån min cykel. Så köpte jag en ny efter en stund. Så jag är väl en periodare kan man säga. Skulle gärna cykla oftare. Jag håller på med alldeles för många hobbisar bara...Vore bra om man kunde bilda ett gäng likasinnade och köra en gång i veckan....Har blivit alldeles för många ensamturer...Jag har en tendens att bli lite loj då, liksom...

Bilagor

• DSC00172.JPG
    DSC00172.JPG
    142.5 KB · Besök: 46
[Tjejtråd] Happy Chix
Hade lätt varit på...men jobbar ju.. Vi får ta pannlampetur eller mitt på dan någon helg!

"Jag har en tendens att bli lite loj då" *haha* :-D Säger tjejen som ger sig ut och loopar fetevågor i Sydafrika! Snart blir det väl DH och fullkruka?

[Tjejtråd] Happy Chix
Med väldigt kort varsel har jag och Linnea hittat på att vi ska ut på pannlampetur i Änggårdsbergen ikväll :-)
Kl 18.15 Botaniska - vore kul om vi blev fler!

[Tjejtråd] Happy Chix
Premiär tur med pannlampa.....så roligt!! KrisL körde dock totalt slut på mig...mina ben känns nu som gelé men det var helt underbart roligt!! Väntar med spänning på bilderna och på träningsvärken imorgon. Cykla en liten tur på söndag någon?

// Linnea

[Tjejtråd] Happy Chix
Ja, vilken kul tur vi fick! Inga älgar såg vi heller, bara en eller två andra pannlampecyklister :-)

Urklipp01.jpg ht=314

Inte riktigt mörkt här ännu..

Urklipp02.jpg ht=258

Vilke kulig stig ska vi välja nu då?

Urklipp03.jpg ht=382

Linnea är alldeles för snabb för kameran

Urklipp04.jpg ht=402

Moi nedför samma backe

Urklipp05.jpg ht=399

Linnea utan fartränder

Urklipp06.jpg ht=322

Man ser inte handen framför sig i mörkret :-)

Urklipp07.jpg ht=376

Vid Eklandatoppen

Urklipp09.jpg ht=252

Tillbaka nära Botaniska

Urklipp10.jpg ht=273

Shit, vad du flåsa ånga Linnea! :-)

Urklipp11.jpg ht=273

Blev drygt 1.20 cykling denna fina kväll

Och ja, hojar gärna söndag om jag är i form efter ev orientering. Helst em om man får komma med önskemål *s*

Tillbaka
Topp