Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jofahjalm sa:Man stoppar i en slang.
jofahjalm sa:Det är väldigt svårt att tejpa hela skarven så den blir lufttät. Ghettotubeless är det som har en chans att fungera bra. Varför man skulle vilka ha tubeless på en pendlare är däremot ett mysterium för mig.
jofahjalm sa:Är det sant att du har lyckats tejpa skarven på en stiftad fälg? Det lär ju inte vara enkelt.
calinde sa:Jag har en fälg som efter att ha fått några smällar läckte genom sidan mellan där tejpen slutar och däcket börjar så att säga. Drog på epoxi över skarven. Håller tätt än men blir nog hål om det får en smäll.
Det ger högre komfort bättre punkaskydd och dessutom lägre rullmotstånd.jofahjalm sa:Slang är enklare?
Vad ska tubeless ge? En latexslag väger mindre och lär rulla lika bra om man är kräsen.
Precis och en latexslang väger inte mindre. Varför ska man ha slang, det känns lite 1900-tal...konscious sa:Det ger högre komfort bättre punkaskydd och dessutom lägre rullmotstånd.jofahjalm sa:Slang är enklare?
Vad ska tubeless ge? En latexslag väger mindre och lär rulla lika bra om man är kräsen.
Spekulation som var fel i all fall i sån mån att du verkar säga att det inte då skulle fungera.jofahjalm sa:Min gissning är att det inte fungerar då jag tror att partiklarna i tätningsvätskan skulle sätta sig på latexytan i slangen. Det är bara en ytkemisk spekulation.
qma sa:Är det alltså en icke tubeless ready fälg, eller en tubeless ready där skarven är lite tillwonkad?
Då är man ju i ghettoträsket och frikör iaf.
Det finns ju 'stiftade' (sleeve/pin) fälgar som är tubeless ready och fine, t.ex. WTB ST.
glitch sa:Latexslang är skitbra på en pendlare eftersom inget slår att börja dagen med att behöva pumpa däcket var och varannan dag.......said no one ever.
Sixten Fors sa:Man kan först lägga TL-tejp tvärs fälgen, över skarven, som täcker hela insidan upp till överkant på båda sidorna. Sedan tejpar man fälgen som vanligt varvet runt, inkl. ovanpå skarven som redan är tejpad på tvären, med en TL-tape som är inre fälgbredd +2 mm.
Stervelo sa:Spekulation som var fel i all fall i sån mån att du verkar säga att det inte då skulle fungera.
Jag kör tubdäck med latexslang, och har haft i schwalbes doc blue i dem, samma som stans, och de har räddat en "stickpunka" på ekerö, kom ut lite vätska ur hålet, som det också tätade.
Mitt empiriska bevis.
Om jag var otydlig eller missförstår vad du menar så menar Jag att man sätter EN tejpbit på tvären precis över skarven som går från övre fälgkant via botten av fälgen och upp till fälgkanten på andra sidan. Borde vara en enkel match även om det står Tesa på rullen? Givet att tesa har god/tillräcklig vidhäftning. Sedan tejpar hela fälgen varvet runt, som vanligt.jofahjalm sa:Man lär ju däremot ha rätt pilligt arbete om man använder tesatejpen. Då lär man behöva hitta en bättre tejp.Sixten Fors sa:Man kan först lägga TL-tejp tvärs fälgen, över skarven, som täcker hela insidan upp till överkant på båda sidorna. Sedan tejpar man fälgen som vanligt varvet runt, inkl. ovanpå skarven som redan är tejpad på tvären, med en TL-tape som är inre fälgbredd +2 mm.
Lim, mjukfog med svart silikon, tejpa med 3M vinyl wrap som sitter som f-n.jofahjalm sa:Det är vidhäftningen när man böjer den som kommer vara knepigt. Det gäller också satt inte peta bort den när man ska få på däcket. Det kan ju funka, men jag tror inte det är enkelt. Limma kanske är enklare?
Jag hade inte köpt fälgen från början.jofahjalm sa:Jag hade ju bytt fälg före jag hade köpt silicon och grejer.
Sixten Fors sa:Jag hade inte köpt fälgen från början.
Jag har haft flera stiftade TL-fälgar som fungerat utmärkt så det är nog inte just där det klämmer heller.jofahjalm sa:Sixten Fors sa:Jag hade inte köpt fälgen från början.
Grattis! Eller vad man nu säger...
Jag har köpt flertalet stiftade fälgar till mina pendlare. Har inte lidit av det, men då har jag inte heller försökt köra dom tubeless.
Tejpat som vilken fälg som helst.jofahjalm sa:Hur har du tätat skraven då? Eller har det bara funkat?