Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JojjeM sa:Jag hade faktiskt också tänkt cykla i Nåsten idag men punkade redan efter mindre än en km transport och hade visst inte tillräckligt med gucka för att det skulle täta så det blev promenad hem. Tog det dumma beslutet att jogga en sväng istället med följden att mitt knä pajade till sig så nu är man halt igen :(
Imorrn tar jag rollatorn till bingohallen.
/Johan
JojjeM sa:Jag hade faktiskt också tänkt cykla i Nåsten idag men punkade redan efter mindre än en km transport och hade visst inte tillräckligt med gucka för att det skulle täta så det blev promenad hem. Tog det dumma beslutet att jogga en sväng istället med följden att mitt knä pajade till sig så nu är man halt igen :(
Imorrn tar jag rollatorn till bingohallen.
/Johan
s sa:Att springa alltså.
s sa:Lulle sa:Kanske bara är jag som ser skevt, men är det inte en rätt trist felkörning vid 0:36? Hällen där någon konstant flyttar på pinnarna som läggs ut för att visa rätta vägen? Hela vägen över hällen och sen skarp höger, inte gena snett över.
Jag tycker det ser rätt ut. Någon har flyttat pinnarna och lagt på vänstra hällen.
WSB sa:s sa:Lulle sa:Kanske bara är jag som ser skevt, men är det inte en rätt trist felkörning vid 0:36? Hällen där någon konstant flyttar på pinnarna som läggs ut för att visa rätta vägen? Hela vägen över hällen och sen skarp höger, inte gena snett över.
Jag tycker det ser rätt ut. Någon har flyttat pinnarna och lagt på vänstra hällen.
Ja, jag kör rätt. Jag skaffade mig bara tillräckligt med fart för att lite smått hoppa över. Kan visa Lulle någon dag hur man gör om han faktiskt cyklar? Mest internet gnäll och nedklankande på skandisloppet jag läser...
s sa:Testade att köra på bakhjulet med vridet styre för att komma förbi passagen vid trädet och stenen. Funkade hyfsat. Vingligt och lååångt ifrån lika snyggt som WSB men jag kom förbi och upp för hällen. =)
JojjeM sa:Skral sa:Bonk...
Dags att lära sig WSB:s bakhjulsmanöver för den där passagen :)
/Johan
HiLo sa:JojjeM sa:Skral sa:Bonk...
/Johan
Imponerande cykling, kul att se men måste det sladdas så mkt?
Låst bakhjul 8ggr på 2 min ;-)
Var rädd om stigen ungdomar!
WSB sa:HiLo sa:JojjeM sa:Skral sa:Bonk...
/Johan
Imponerande cykling, kul att se men måste det sladdas så mkt?
Låst bakhjul 8ggr på 2 min ;-)
Var rädd om stigen ungdomar!
Det hjälper att komma runt kurvorna fortare för mig. Men du har rätt, stigen ska vårdas och det är inte alltid man har så bråttom som i videon som tur är.
Första gången jag körde TTn och Lasses var stigen ganska naturtrogen. Men nu när TTn blivit så extremt populär börjar den vidgas och bli ordentligt uppkörd, så dels blir den enklare att köra och dels hittar ännu fler in på den. Nästan så att vi borde göra en ny TT för att låta denna vila lite grann..
dnleriksson sa:Jag cyklade Enduro-ish med Velotek i Lunsen ikväll och det var roligt att se HUR man ska göra... Köra med känsla och teknik alltså och inte smälla bashar och sånt som man normalt sysslar med :-)
Vi var 11 från början och 5 på slutet så det gick lagom hårt till. En body (kanske), en framgaffel, två punkor, några försvann av oklar anledning och någon försvann av kompispunka. Fint väder var det iaf!
dnleriksson sa:Tycker det är lite dålig puts på cykeln! Skärpning :-)
Jag cyklade Enduro-ish med Velotek i Lunsen ikväll och det var roligt att se HUR man ska göra... Köra med känsla och teknik alltså och inte smälla bashar och sånt som man normalt sysslar med :-)
Vi var 11 från början och 5 på slutet så det gick lagom hårt till. En body (kanske), en framgaffel, två punkor, några försvann av oklar anledning och någon försvann av kompispunka. Fint väder var det iaf!
Loftberg sa:Förresten, tänkte ju fråga, är det någon som vet hur tanken är med Gula Stigen? ...
Får väl formulera mig lite bättre då: vad är kommunens plan och syn på mountainbike i allmänhet? Det pratades om ett möte eller liknande av något slag, men sen var det tyst. Behandlingen av Gula Stigen ser jag bara som en möjlig mall av hur de vill tillgängliggöra andra naturområden i kommunen för den stora massan, och därav min oro och undran.s sa:Loftberg sa:Förresten, tänkte ju fråga, är det någon som vet hur tanken är med Gula Stigen? ...
Se §9 http://happyride.se/forum/read.php/1/2404781/page=1
;-)
Loftberg sa:Får väl formulera mig lite bättre då: vad är kommunens plan och syn på mountainbike i allmänhet? Det pratades om ett möte eller liknande av något slag, men sen var det tyst. Behandlingen av Gula Stigen ser jag bara som en möjlig mall av hur de vill tillgängliggöra andra naturområden i kommunen för den stora massan, och därav min oro och undran.s sa:Loftberg sa:Förresten, tänkte ju fråga, är det någon som vet hur tanken är med Gula Stigen? ...
Se §9 http://happyride.se/forum/read.php/1/2404781/page=1
;-)
JojjeM sa:Funderar på att rulla en Nåstenklassiker med start inom nån timme eller så. Nån som har lust att sällskapa med kort varsel?
/Johan