Torsdagscykling i Uppsala - del II
Som utlovat kommer här ett gäng bilder från min maraton-runda i Lunsen. Runt 4,5 timmar lyckades jag avverka, och sammanslöt mer eller mindre alla de större stigarna/lederna, på ett eller annat sätt. En underbart härlig tur, men lite väl ambitiös visade det sig, då sista biten blev närmare en skräckupplevelse med att hinna ut ur skogen innan mörkret gjorde det för omöjligt att hitta rätt. Lampa tog jag givetvis inte med mig. Börjar komma fram till att lutande cyklar inte är så jävla upphetsande ändå, så detta blir sista bunten (äntligen slutar den där stollen!) bilder på ett tag innan jag kommer på något roligare :P
Håll till godo!
Någonstans på väg mot Plantskolan...verkligen helt jäkla snustorrt!
Gillade ljuset här. Bra bild att sammanfatta hela turen med!
Dessa vägval... När är allt är suveränt och lika superlockande att köra, blir det en del funderande. Slutade med att jag hade kört alla olika håll!
Rundans proviant-slafsande skedde så klart vid Torpet. Var annars... Denna gång med malt till chokladen!
Lyckades också klämma in årets första sväng förbi Fläktanstugan, med start från Nyby.
Och här andra svängen längs Upplandsleden mot Torpet. Började bli rejält mörkt här (syns nog inte på bilden), och härifrån blev det fullt ös ut ur skogen. Fokus, energi och sikt försämrades successivt avsevärt...tror det blev 2-3 marksyningar samt ett rejält spångest-fall rätt ner i dyn.
Nu tar jag helg. Även från cyklandet!
Håll till godo!
Någonstans på väg mot Plantskolan...verkligen helt jäkla snustorrt!
Gillade ljuset här. Bra bild att sammanfatta hela turen med!
Dessa vägval... När är allt är suveränt och lika superlockande att köra, blir det en del funderande. Slutade med att jag hade kört alla olika håll!
Rundans proviant-slafsande skedde så klart vid Torpet. Var annars... Denna gång med malt till chokladen!
Lyckades också klämma in årets första sväng förbi Fläktanstugan, med start från Nyby.
Och här andra svängen längs Upplandsleden mot Torpet. Började bli rejält mörkt här (syns nog inte på bilden), och härifrån blev det fullt ös ut ur skogen. Fokus, energi och sikt försämrades successivt avsevärt...tror det blev 2-3 marksyningar samt ett rejält spångest-fall rätt ner i dyn.
Nu tar jag helg. Även från cyklandet!