Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
dnleriksson sa:
Tack för erbjudandet s! Jag hann inte cykla idag och imorgon blir det en lvg-runda... Första sen Vättern 2014 :-P

Fan va härligt att det går att cykla landsväg igen! Du får återkomma med rapport om rensopade vägar, medvind och solsken... :-)

Men hur ska det gå om man kan lägga ÄNNU mer tid på cykling?

Skral sa:
dnleriksson sa:
Tack för erbjudandet s! Jag hann inte cykla idag och imorgon blir det en lvg-runda... Första sen Vättern 2014 :-P

Fan va härligt att det går att cykla landsväg igen! Du får återkomma med rapport om rensopade vägar, medvind och solsken... :-)

Men hur ska det gå om man kan lägga ÄNNU mer tid på cykling?

Jag förstår ingenting av ditt inlägg faktiskt... Inget av det där lär inträffa och mer tid? Näää, nu hittar du på :-)

Det är faktiskt solsken nu efter 2 mil :-)
Däremot har jag haft motvind och är redan jättetrött...
Rensopat, mja... men ingen fara alls.

Skönt att man glömde att det blev sommartid så man gick upp vid 5 och kom igång i tid :-)

Edit: lvg är jättejobbigt och det blåste jättemycket. 74km solskensrunda blev det iaf :-)

Senast ändrad:
dnleriksson sa:
Det är faktiskt solsken nu efter 2 mil :-)
Däremot har jag haft motvind och är redan jättetrött...
Rensopat, mja... men ingen fara alls.

Skönt att man glömde att det blev sommartid så man gick upp vid 5 och kom igång i tid :-)

Edit: lvg är jättejobbigt och det blåste jättemycket. 74km solskensrunda blev det iaf :-)

Jag tror att happy buggat och systemkollapsat efter sommartidsomställningen. Det står att du kl 07:38 redan cyklat 2 mil... kan inte stämma! ;-)

Drog en liten Gozzis-runda idag med grymt sega ben från igår. Det är otroligt torrt där och jag hade lite mycket kläder på mig så jag höll på svettas ihjäl med värsta sommarfeelingen :-) "Surhålen" är förstås lite fuktiga än men surhål i Gozzis innebär lite lera och inget vatten.

Mys-stig!
DSC_5053.JPG

Ledningsgata med IS! Självklart nedanför tokbrantaste backen :-)
DSC_5056.JPG

Någon hoppbyggare i dirten försöker hamna i "Visa din misär"...
DSC_5060.JPG

Hemrull med helsopiga ben...
DSC_5061.JPG

EDIT: Fina bilder Daniel

Funktionstestade mitt trasiga knä lite försiktigt idag i det fina vårvädret, Testet föll ganska väl ut. Så länge jag håller mig på hjulen går det rätt bra. Kanske dags att gå över till landsväg :)

Fast då får man ju inte ha det såhär mysigt:
Kntest_20160328_151606.jpg

/Johan

Senast ändrad:
Du behöver helt klart cykla i Gozzis Johan. Där behöver man inte hålla på att ramla och andra knäförstörande dumheter utan möjligtvis kliva av lugnt och sansat med 300 i puls när man halvdött i nån backe :-)
Nu var ju mina ben döda från början från igår, men jag är otroligt glad för min 40t bak när jag cyklar i Gozzis. Killer Hill besegrade mig dock. Undrar om jag någonsin kommer klara den igen då den börjat erodera sen den blev populär och nött. Kom säkert upp för ¼ idag, max. Maxpuls. Max mjölksyra. Max jobbigt att gå upp...

dnleriksson sa:
Du behöver helt klart cykla i Gozzis Johan. Där behöver man inte hålla på att ramla och andra knäförstörande dumheter utan möjligtvis kliva av lugnt och sansat med 300 i puls när man halvdött i nån backe :-)
Nu var ju mina ben döda från början från igår, men jag är otroligt glad för min 40t bak när jag cyklar i Gozzis. Killer Hill besegrade mig dock. Undrar om jag någonsin kommer klara den igen då den börjat erodera sen den blev populär och nött. Kom säkert upp för ¼ idag, max. Maxpuls. Max mjölksyra. Max jobbigt att gå upp...

Det där låter ju faktiskt lite kul på sitt sätt. Jag är gärna på ifall du kör den där guidningen nån gång :)

/Johan

Hej På Er !

Jag har dragit 1:a Maj-turen de senaste åren. Nu tycker jag att det är er tur igen. Några som känner sig manade att lägga in det i kalendern ?
Senast så klagade någon av stockholmarna att det var för tekniskt lätt.... :)

Ha det bäst!
/Svaje

Hej Daniel.

"Ledningsgata med IS! Självklart nedanför tokbrantaste backen :-)"

Vart ligger den?

Tror vi hälsade på dig ovanför fotbollsgolfen. Du körde närmast gropen o vi cyklade mittersta vägen söderut (bra beskrivning) =)

även sista bilden var är det?

/anders

Perfekt beskrivning! Jag mötte iofs bara er så det krävdes inte så avancerad beskrivning :-)

Här kommer en utomordentligt välgjord karta från min runda...

PicsArt_03-29-08.10.33.jpg

Jag förväntar mig följdfrågor :-)

Senast ändrad:
Det skulle vara spännande att se nån köra den där dödsrampen. Jag tänker mig bakåtvolt och stillastående landning på platt.

Det är inte lätt ska du veta... Många korsningar att hålla reda på!
Det här är närmaste entrén till stigarna från Uppsalahållet. 11km från Stora torget.

Screenshot_2016-03-29-20-45-22.png

Häng på när jag ska ha stigvisning! Har dock inte bestämt något datum än... Ska kolla planeringen.

Herrgård sa:
Jag börjar också bli sugen på Gozzis :-) Hur kommer man ut dit? Bil eller går det att cykla?

Ps. Fjuckby är ett utmärkt namn på en by. Ds

Inte enligt Fjuckbyborna: http://mobil.unt.se/uppland/uppsala...=889520&p=1089620&d=2011-12&c=1564134&st=0m0s

Det går för övrigt att cykla till Gozzis, men det är en rätt tråkig väg. Man kör ut förbi Ärna och sen är det asfalt med ganska exakt noll kurvor i några kilometer. Man kan köra in från storvretahållet också.

Jag sticker till Spanien inatt för att köra lite bike park.. Men tillbaka i mitten på nästa vecka någon gång! Då förväntar jag mig en invite till [döds]rampen!

Väggen? Är det Killer Hill? Eller vad?

Killer Hill vill jag att alla testar förresten så jag får ett mått på hur klena ben jag har :-) Har ett bra utförs-segment också där inte WSB får köra för då kommer jag aldrig bli snabbast där! Inte ni andra för den delen...

Senast ändrad:
9-10 är jag i Göteborg, Svartvitt Enduro med Göteborgs stigcyklister då.. Men nu har jag flängt runt en hel del så inte helr omöjligt att jag ställer in dom planerna.

Tackar o bockar för kartan Daniel.!
Har aldrig varit så långt norrut som kraftledningsgatan än.. =)

Men du verkar ha hittat nästan alla stigar där ute. Lite undrande däremot om du missade crossbanan eller ser jag fel på kartan?

/anders

Vilken av alla tusen crossbanor menar du :-) Är inte de flesta bara massa pucklar och sand?
Ledningsgatan är nog den nordligaste använda stigen. Var in på någon bortom den för något år sen men den kan vi hoppa över i fortsättningen :-)

JojjeM sa:
Skral sa:

Dags att lära sig WSB:s bakhjulsmanöver för den där passagen :)

/Johan

Kanske bara är jag som ser skevt, men är det inte en rätt trist felkörning vid 0:36? Hällen där någon konstant flyttar på pinnarna som läggs ut för att visa rätta vägen? Hela vägen över hällen och sen skarp höger, inte gena snett över.

Lulle sa:
Kanske bara är jag som ser skevt, men är det inte en rätt trist felkörning vid 0:36? Hällen där någon konstant flyttar på pinnarna som läggs ut för att visa rätta vägen? Hela vägen över hällen och sen skarp höger, inte gena snett över.

Jag tycker det ser rätt ut. Någon har flyttat pinnarna och lagt på vänstra hällen.

"crossbanor menar du :-) Är inte de flesta bara massa pucklar och sand?"
joo en massa pucklar är det! Har väl inte hittat något naturligt varv bland pucklarna men hoppades du hade koll!

Det är sjukt mycket stigar runt gozzis!

/anders

Jag har cyklat rätt många av dem mellan de riktiga stigarna, men cykla pucklar i sand är för jobbigt :-)
Det finns mycket stigar och det är en utmaning att pussla ihop dem till en runda där man får köra utför på de roliga och uppför på de breda pratvänliga!

aha shit alltså..

Jag har missat totalt, har kört utför på de flacka o uppför på de branta.. (eller gått uppför i värsta fall) =)

Jag skulle nog säga att du gjort rätt... De långa utförsåken är ju de roliga! Utnyttja fallhöjden istället för att bromsa bort den! Eller är du hård och kör Killer Hill utan att bromsa ;-)
Jag går uppför vissa också... Speciellt nu innan de är torra vilket nästan krävs i vissa. Och starka ben, vilket jag definitivt inte har...

Tvingade ut Gustav en sväng innan solen gick ner. Körde enkla stigar ett varv i Stadsskogen och sedan början på gula stigen baklänges från Dag Hammarskölds. I princip snustorrt och trevligt hela vägen.
G1.jpg

/Johan

Åkte en sväng i Nåsten idag med dam-da-dam LASSE! Det var inte igår direkt :-)
Idag var första gången jag vågade mig på att droppa Rödmossedroppet vid barmark och det var ju inte ens läskigt... Med rätt fart är det ju tom en skön landning till skillnad mot de flesta andra plattdropp.
Sen körde vi hällarna och vidare till Högbyhatt. Stigen är i det närmaste obefintlig men helt ok om man bara hittar den hela vägen. Skidspåret sista hundra metrarna däremot... Småfuktigt kan vi väl kalla det för att vara snälla :-)

DSC_5065.JPG

Nu ska jag äta chips, dricka en öl och lufta bromsar för idag tog de först när man pumpat typ 4 ggr. Skitläskigt.
Nästan dags att lägga på nya däcken på nya hjulen också. Dubbsäsongen är väl förhoppningsvis över va?

Ångrar bittert att jag inte fotade vid värsta surhålet på tt:n. Det var två meter höga vattenkaskader runt oss :-D

Tillbaka
Topp