Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
JojjeM sa:
Jag tramscyklade lite medan lilltjejen gympade. Hittade några gamla dirthopp och insåg att jag måste vara sämst i universum på att hoppa. Kanske ett uppslag för teknikträning för Velotek :)

Tyngden på dalskidan bara så ordnar det sig.

Är det någon som saknar en blå-vit Avanti (eller vet någon som gör)? Hittade en övergiven i skogen på dagens tur.

avanti.jpg

För övrigt är jag sjukt less på Nobby Nic. J-a smala, sladdriga och punkabenägna skitdäck :)

/Johan

JojjeM sa:
Skral sa:
JojjeM sa:
För övrigt är jag sjukt less på Nobby Nic. J-a smala, sladdriga och punkabenägna skitdäck :)
/Johan

Bränn dom! ;-)

Med nöje :)
Måste bara komma på vad man ska ha istället. Kanske köpa en tredje uppsättning Chunky Monkey...?

/Johan

Har ett par HD i skapligt skick som ligger och skräpar. Pacestar + Trailstar. Bra men inte lika tokbra som DHF 2,5". Lite lättare dock =)
Låna och testa eller byt mot en finöl.

s sa:
JojjeM sa:
Skral sa:
JojjeM sa:
/Johan

Bränn dom! ;-)

Med nöje :)
Måste bara komma på vad man ska ha istället. Kanske köpa en tredje uppsättning Chunky Monkey...?

/Johan

Har ett par HD i skapligt skick som ligger och skräpar. Pacestar + Trailstar. Bra men inte lika tokbra som DHF 2,5". Lite lättare dock =)

Jag kan vara intresserad av HD. Är det 2.35 29" du sitter på? Finöl kan fixas :)

s sa:

Tack. Men nu när du nämner HD så tror jag faktiskt att jag också har en uppsättning liggandes. Kommer ihåg det som att jag inte riktigt gillade dem men de kanske förtjänar en andra chans. Det kan ju vara så att däckpreferenserna omkalibrerats efter en tid på NN.

Så kör du på Shrues erbjudande om finöl :)

/Johan

Senast ändrad:
Jag har bara kört gamla NN för några år sedan (typ 2006/7) och tyckte då också att dem var värdelösa. Tycker för övrigt att Schwalbes däck är generellt väldigt överskattade, mycket hype och lite substans.

Senast ändrad:
Var ut och kvällshetsade i Nåsten en sväng nyss och jäklar va blött det är! Var ju bara smask överallt.
DSC_5194.JPG

Passade på att otb:a i det halvmeterlånga dödsdjupa surhålet på Rödmosseleden pga noll fäste när jag skulle hoppa över. Jättebra med knäskydd då jag planterade ena knät på en smal decimeterhög stubbe! Synd att jag inte hade sidoskydd på smalbenet bara för det träffade något på cykeln i samma veva och blev halvsvullet.
DSC_5197.JPG

Är bara lite småstelt i benet så det är lugnt. Gick rätt bra att hetsa, men det hade nog gått ännu bättre med lite torrare väglag... Hoppas det slutar regna nångång! Fick möte på spången på Läbyvadstarmen förresten. Hur ofta händer det!? Klart dåligt för tiden iaf så jag gav upp.

Det går att komma under minuten tror jag. Inget bra flow idag! Men den är lite brötig.

Nja, rullade bara tillbaka. Benen är lite ömma sen tävlingshelgen... Ville dö på vägen hem i motvinden.

På rallähmuimerP måste jag tyvärr gå... Eller rättare sagt idiotspringa med cykeln släpandes efter mig över stenarna.
Har du kommit upp än Martin?

Nej, kom inte upp igår. Gjorde ett försök, men gick inget vidare. Det är svårt! Speciellt eftersom farten blir så begränsad med både motlut och sväng innan.

s sa:
Någon som har en gpx på rallähmuimerP?

Inte på den specifikt.

Ikväll hade lilltjejen gymnastikträning som vanligt så jag passade på att hoja lite.

Det blev en kinderäggstur med tre sorters cykling i en:

LIte stravahets
hets.jpg

Lite dirthopp
skutt.jpg

Och lite vanlig promenadcykling
promenad.jpg

/Johan

Tillbaka
Topp