Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Herrgård sa:Någon av er hoarders som har en 27.5 taperedgaffel i 150 liggandes? Och ett hjulpar ni vill bli av med (142x12 bakis).
Klurar lite på den här, http://happyride.se/annonser/ad.php?id=7739, men vill man betala 2500kr för en 32 ctd 150?
Heckler! Lär bli ett riktigt fulbygge till en början.JojjeM sa:Jag är tyvärr inte till någon hjälp med delar eller synpunkter på FOX-gaffeln men blir förstås nyfiken på vad det är för bygge du har på gång. Och vad händer med Crescenten? ;)
/Johan
Herrgård sa:Heckler! Lär bli ett riktigt fulbygge till en början.
Crescenten kommer såklart att vara kvar som buscykel/lånecykel. Kom på här om dagen att jag cyklat på den ramen i 16 och ett halvt år nu.
Och funkar mitt gamla 68mm bb i en 73mm-ram?
s sa:Fox CTD vill man inte ha om man skall tro recensioner och allt gnäll på Internätet.
JojjeM sa:Kan hända att jag har något octalink-lager för 73 mm liggande. Ska kolla (sen ska ju axellängden stämma också). Kör du med framväxel eller singelklinga?
/Johan
Loftberg sa:Och nu har jag ställt till det rejält...
Lulle sa:Loftberg sa:Och nu har jag ställt till det rejält...
Det där var väl onödigt?
JojjeM sa:Lulle sa:Loftberg sa:Och nu har jag ställt till det rejält...
Det där var väl onödigt?
+1
Typiskt onödigt ;)
/Johan
JojjeM sa:
Herrgård sa:JojjeM sa:
Up and running! Känns riktigt bra. Måste nog ha ett bredare styre för 71cm känns helt plötsligt lite smalt. Kanske en 50mm-stam istället för en 70mm också.
Enda problemet hittils är att framgaffeln känns glapp i benen. Har bara kört fyra turer så den borde ju inte behöva service än, men olja kanske dunstat och skumrinngar/packningar torkat när den legat på lager? Ska guuugla lite på det här (har testat olika lufttryck och inställningar).
Herrgård sa:Enda problemet hittils är att framgaffeln känns glapp i benen. Har bara kört fyra turer så den borde ju inte behöva service än, men olja kanske dunstat och skumrinngar/packningar torkat när den legat på lager? Ska guuugla lite på det här (har testat olika lufttryck och inställningar).
SRAM sa:Q.SOLO AIR - If I pull up on the handlebar, I feel a slight movement in the fork. Why is
this?
A.When the fork is static at top out without any load applied, the main piston is in its open position
allowing for air flow between the Positive and Negative Air chambers and the chambers will
equalize. Upon the initial compression stroke (when a load is applied to the fork) the main piston
will move downward on its perch (to its closed position) separating the two air chambers. The
movement of the main piston from its open and topped-out position to its closed and sealed
position is very minute. Typically the movement upward of the piston on the perch is not detectable
by the rider, but in some cases can be felt as a slight movement (and a possible light knock) that
could amplify itself at the handlebar.
Does this slight movement affect the performance of my fork?
By design, a Solo Air fork that is set up correctly will not exhibit any performance loss due to the
movement of the main piston. Measurements taken in the lab of the Solo Air spring moving into its
compression from a static position indicate that the full spring rate is present from the outset of the
stroke and is not affected by the initial movement of the main piston. Proper set up allows for the
fork to sag into its travel when the rider is on the bike – in this position, the main piston is closed
and will not move again until the fork is unweighted or extended to its topped out position. With
proper sag, a rider will not perceive any main piston movement for the majority of the fork’s use.
Loftberg sa:Nu har jag äntligen lyckats installera mig någorlunda här i Uppsala igen, samt betat av Lida Loop.
Härligt att höra, Lida var verkligen på topp i år! Bonuskul om du sett mig, fanns där någon semi-långhårig pajas med sin Haibike var det mest troligt jag. Du körde också HT ser jag, bra kämpat. Tycker mig känna igen hjälm och cykel, så jag kan nog ha skymtat dig med vid målet.Espressionist sa:Loftberg sa:Nu har jag äntligen lyckats installera mig någorlunda här i Uppsala igen, samt betat av Lida Loop.
Var också där, tror jag såg dig i målområdet. Var ju en riktig fin bana, tycker jag. Har dock inte så mycket att jämföra, var ju min första cykeltävling öht ;-) Om jag tittar på tabellen kom jag in låååångt efter Loftberg
Det löste sig lite så där per automatik faktiskt. Under kvällen släppte det så successivt. Lite malt, en bunt alvedon, ibumetin och en obskyrt stor mängd tigerbalsam verkade tillsammans med lagom dos NWOBHM mjuka upp rejält. Till en så pass hög grad att jag även grejade mig genom över 10 timmar på Liseberg dagen efter.Espressionist sa:Det låter ju inte kul med nackspärr... Hur gick det med Iron Maiden då? Krya på dig!
Hardtailen gick bra, tycker jag. Gaffeln kändes lite fladdrig i slutet, ska byta olja i dämpningsenheten nu. Var jätteglad att jag inte hade ngn punktering som så många. Var faktiskt ganska nöjd med mitt däckval, Ikons i 2.25. Hade också konverterad mina gamla DT 5.1 till slanglöst.
Herrgård sa:Vad tror ni i frågan 50mm vs 35mm styrstam?
Herrgård sa:Vad tror ni i frågan 50mm vs 35mm styrstam?